9.
NAVADNA NEDELJA
1. 6.
2008 // Leto VIII // Št. 38
UVODNIK
NAŠI NAČRTI – HIŠA NA …
Za vsakega od
nas je pomembno, s kakšnimi merili in na kakšen način presojamo, vrednotimo
naše življenje. To še posebej pride do izraza v trenutkih, ki nas vabijo k
pomembnim odločitvam. Žal prav na tem področju pogosto ne naredimo vsaj dveh
ključnih stvari.
Velikokrat
manjka pogled na prehojeno pot, vrnitev k začetkom, načrtovanju. Ljudje se radi
zaustavljamo samo ob trenutnih danostih, ki nas silijo, da živimo kar tako, od
danes do jutri. Prav takšno, zgolj pozunanjeno življenje nas je privedlo do
površnosti, malomarnosti in vse pogosteje ravnodušnosti ter naveličanosti. Že pogled
med naše mlade, ki največkrat živijo brez smisla, brez izhodišč za nadaljnje
življenje, brez odnosa do dela, materialnih dobrin…, nam lahko potrdi prav to
misel. In kaj naredimo, da bi bilo drugače, boljše. Niti starši, niti šolske in
druge ustanove, ki delajo z mladimi in tudi v Cerkvi prav v tem občutimo veliko
nemoč. Namesto, da bi naša prizadevanja povezali, poenotili, smo nad temi
problemi dvignili roke, žal najprej starši. Toda odgovornosti nihče od nas ne
more prenašati na druge. Zato je potrebno, da se zavemo odgovornosti, ki jo
imamo.
Prav v
pogledu nazaj lahko najdemo potrditev pravih ali napačnih odločitev in s to
izkušnjo pogledamo v prihodnost, kjer nas čakajo nove priložnosti in izzivi, ko
se človek potrudi in nekaj naredi, da bo življenje boljše in lepše, za nas in
za druge. Zato pa je potrebno v središče postaviti vrednote (tu bi še posebej
izpostavil družino in vero). Ne moremo mimo dejstva, da je družina, predvsem po
starših, prva poklicana za prenos znamenj, ob katerih oživljamo drže, odnos do
pomembnih stvari v življenju, ki kažejo na to, za katere vrednote smo se v
družini odločili. Mogoče se nam kar samo ponuja vprašanje nedelje – Gospodovega
dneva, ki je zelo očitno spričevalo kvalitete družinskega življenja.
Veliko je
odprtih vprašanj, ki ne morejo kar tako mimo nas predvsem, da s pogledom nazaj
in tudi naprej ovrednotimo sedanji trenutek in prave odločitve za življenje.
Aleš Rupnik
VREDNO SPOMINA
REFORMACIJA
NA GORIŠKEM
Po smrti zadnjega goriškega grofa Lenarta
leta 1500 je bila Goriška vključena v habsburške dežele Notranje Avstrije in s
tem v srednjeevropski svet. Tako je ostalo
do konca prve svetovne vojne. Srednjeevropski prostor, njegov politični,
gospodarski, družbeni, kulturni in verski razvoj je poslej določal smernice
razvoja tudi na Goriškem. Tako je Goriško sicer v manjšem obsegu kot preostale
dežele Notranje Avstrije v 16. stoletju zajel val reformacije. Goriška je bila
pomembno križišče za protestantsko promocijo južno od Alp.
Z idejami reformacije je simpatiziralo
predvsem goriško plemstvo, ki je imelo tesne vezi s preostalimi, reformaciji
naklonjenimi, notranjeavstrijskimi deželami. Pomembni podporniki protestantizma
na Goriškem so bili grofje Thurn, ki so s svojim ugledom vplivali in bili za
zgled goriškemu plemstvu. Med ljudstvom so se nove ideje širile predvsem med
trgovci in obrtniki. Tedanjo duhovščino je močno pestila nizka izobrazba,
pomanjkanje čuta za duhovno vodstvo, navezanost na materialne dobrine in
moralno vprašljivo vedenje z redkimi izjemami. Močno je bilo čutiti odsotnost
rednega škofovskega nadzora, saj je bilo oglejskim patriarhom, beneškim
podanikom, zaradi spora med Beneško republiko in Habsburžani onemogočeno
delovanje na habsburških tleh. Vse to je predstavljalo ugodno podlago za nastop
protestantske reformacije na Goriškem. Vse do 60. let 16. stoletja je bil
protestantizem pri nas bolj prikrit in neorganiziran. Odločilni zagon mu je dal
Trubarjev agitacijski obisk v Gorici in Vipavski dolini jeseni 1563. Po
pritožbi goriškega župnika Mateja Marcina pri cesarju Ferdinandu je bila
Trubarju kasneje onemogočena ponovna vrnitev. V Gorici je Trubarjevo delo
nadaljeval Tomaž Osterman, pridigar iz Vipave. Osterman je plemiču Hanibalu
Ecku krstil drugega sina, prvega je krstil že Trubar. Obenem si je dovolil zelo
sporno dejanje, ki je mejilo na bogoskrunstvo, ko je po obhajilu iz keliha
nalil nekaterim navzočim ženam. Tako goriški župnik Marcina kot glavarjev
namestnik Dornberg sta ostro ukrepala in Osterman se je bil prisiljen umakniti
v Vipavo, v zavetje protestantom bolj naklonjenega grofa Lanthierija.
V sami Gorici in okolici sta se samo dva
duhovnika opredelila za novo vero. Prvi je bil kaplan v mestni župnijski
cerkvi, Jernej Pogiboch. Drugi je bil nekdanji redovnik, Francesco Croco,
kaplan v Šempetru pri Gorici, ki pa je veljal za človeka dvomljive verske in
moralne drže. Protestantizem se je še slabše prijel na goriškem podeželju, kjer
so z njim simpatizirali nekateri duhovniki, npr. Mihael Nucli v Tolminu, že
omenjeni Tomaž Osterman v Vipavi, Gašper Feuza v Rihemberku, Janez Blancha in
Ivan Tulščak v Idriji, a se tradicionalno konservativno prebivalstvo ni ogrelo
za nove ideje. Pomenljiv je tudi podatek, da na Goriškem nista bili
ustanovljeni ne protestantska občina ne molilnica.
Med vsemi slovenskimi deželami je reformacija
na Goriškem našla najmanj pristašev, zato je bila tukaj katoliška obnova toliko
bolj uspešna in se je do začetka 17. stoletja že zaključila.
Matej Seljak
ZNAMENJA
MED
GODOVNJAKI
30.
MAJA: SVETA IVANA ORLEANSKA – JEANNE D'ARC
Poznamo
jo pod različnimi imeni - Devica Orleanska, Sveta Ivana, Joan d'Arc. V
prejšnjem stoletju je bila proglašena za svetnico ter zavetnico Francije,
ujetnikov, mučencev, nasprotnikov cerkvenih oblasti, zaradi vere zasramovanih,
zapornikov, žrtev posilstev, vojakov in žensk v oboroženih silah. Francozi so
jo proglasili za največjo narodno junakinjo. Njej gre velika zasluga za prebuditev
francoske narodne zavesti.
Rodila se je l. 1412 v vasici Domrémy,
na meji med pokrajinama Bar in Lorrena. Sežgana je bila na grmadi l. 1431 v
Rouenu v glavnem mestu Normandije, v enem najlepših in najbolj cvetočih
srednjeveških evropskih mest na francoskem severozahodu. Angleško-normanska
dinastija (Plantageneti) je vladala Angliji in velikemu delu Francije od 11. do
15. stol.
Stoletna
vojna
med Anglijo in Francijo je trajala 116 let od 1337-1453. Izčrpavala je deželi,
posebno Francijo, kjer sta razsajali kuga in lakota.
Ivana je bila kmečko dekle, pastirica, ki je
verjela, da jo vodi Božja roka. Njeno poslanstvo je bilo vrniti Francijo
Francozom. V sebi je nosila številne darove značilne za jasnovidce. Ti darovi in
kreposti so spodbujali dekletovo izjemno pobožnost. Ivana se je odlikovala po
visoki duševni in telesni zmogljivosti, po pogumu brez primere in zdravem
razumu.
Zanašala se je na osebno izkustvo Božje
navzočnosti. To ni bilo vedno v skladu s stališčem duhovščine in Cerkve. S
sedemnajstimi leti je poveljevala francoski
kraljevi vojski. Charlesa de Ponthieu (kasnejšega Karla VII.) iz rodbine
Valois je prepričala, da je iz Francije pregnal Angleže. Leta 1429 ji je kralj
zaupal vodenje armade pri obleganju Orléansa in v drugih spopadih. Njen vojaški
prapor je predstavljal Jezusa Kristusa in Poslednjo sodbo. Z njenimi vojaškimi
zmagami se je tehtnica odločilno prevesila v prid Francozom. Njene zmage so
omogočile kronanje Karla VII. v
Reimsu prestolnici pokrajine Champagne,
zaradi česar je njeno družino nagradil s plemištvom.
Vojvoda Burgundski Filip
Lepi jo je naslednje leto ujel pri Compiègnu in prodal Angležem, čeprav jo je
želel odkupiti tudi Karel VII. Proangleška duhovščina jo je na montiranem
procesu obtožila krivoverstva in jo
obsodila na smrt.
Leta 1449 je Karel VII. spet zavzel Rouen in
na obnovljenem procesu, ki ga je odobril tudi papež Kalist III., so duhovniki
iz vse Evrope ugotovili Ivanino nedolžnost na podlagi dokumentov in številnih
prič. Inkvizitor jo je junija 1456 označil za mučenko, njene sodnike pa za
krivoverce.
Druga nedelja v maju je
v ta spomin francoski državni praznik.
Po letošnjim romanju v
Francijo priredila Tina Ščuka
IZ SLOVARJA
- »M« KOT MESTO (1)
Nekoč
so bila mesta.
Kmetje
in podeželani so se za redko pot v mesto skrbno pripravljali. Šli so k brivcu,
poiskali so poročno srajco, okopali so se, očistili čevlje, se posvetovali s
prijatelji… in potem so se odpravili v mesto.
Takrat
so bila mesta svetišča zdravja, umetnosti, znanosti in vere. Vsako mesto je
bilo vsaj nekaj tega kot Jeruzalem, Meka, Babilon, Ninive, Rim.
Potem
so mesta izginila. Ostali so le drobci, kamnit tlak, razpadajoči stebri. Mesta so
zdaj morje avtomobilov, prometni hrušč, zatohel zrak. Ljudje tekajo, taksisti
drvijo, promet drvi, kolesarji drvijo.
Mesta
so kolesa. Prekleta kolesa, ki so pokopala vse zaklade mest!
Mesta
so bila včasih gospe plemenitega porekla. Slovesna, vedra, gotova, varna in
predvsem bogata na pravih stvareh.
Danes
pa so mesta kot ženske, ki so na hitro obogatele: razkazujejo svojo izzivalnost,
pokriva jih nekoristna krama, v njih je dvomljiva moralnost, vest je večkrat pod-asfaltirana,
da bi se izognili skrbem. V nekaj desetletjih so mesta umetniška dela in
dragocenosti zgodovinske vrednosti nadomestila s kramo: polomljene klopce,
neokusni zaboji za cvetje, svetilke kot iz lutkovne predstave, reklamni panoji,
fast-food in druga šara.
Spomnim
se, da so bile nekoč okrog mestnih železniških postaj gostije s kostanjevo
pogačo, s pečenim kostanjem, bonboni, ročno izdelanimi punčkami. S hrano nam je
postregel starček, kot da smo knezi, pogovarjal se je z nami, si izmišljal
zgodbice in se poigraval.
Res
je, bil je tudi kakšen klošar, a smo ga vsi poznali, in nekaj ženščin, ki so se
sprehajale po pločnikih.
Postaje
so bile tudi šole radovednosti. Stari
starši so vodili vnuke po železniških postajah, da bi si ogledali lokomotivo.
Bila je črna, polna koles, umazana od kadečega se premoga, dimnik iz pekla.
Črni so bili tudi železničarji, ki so z lopato odmetavali premog, ga metali v
tisto žrelo, ki je potem vleklo enega, dva, deset vagonov. V vagonih so lepo
vzgojeno sedeli gospodje in gospe, pozdravljali so… in odpotovali. Tedaj je
odpotovati pomenilo nekaj resnega, je trajalo nekaj časa, bilo je skrivnostno.
Danes odpotujemo, se vračamo, izginjamo, se
ponovno vračamo; vse v nekaj urah in malo resno.
Mesta
so bila nekaj velikega! Sedaj pa so mesta grmada barv, znoja in drobcev.
Če
pa mesta vidiš poleti, je pred tabo še bolj neskladna predstava. Da bi stvar
razumeli in jo videli od blizu, naj nam služi primer: odpraviti se moramo na
trg, kjer se je končal mega rok koncert.
Ne
samo, da tam ni ničesar, ampak je tisto malo, kar je ostalo… svinjarija. Papir,
steklenice, siringe, kosi sendvičev, zlomljene klopi, razdejanje.
Poleti
mesto ni več gospa, ni niti ženščina, je le vrsta gnusnih ostankov.
Antonio
Mazzi, prevedel in priredil Vinko Paljk
PABERKOVANJA
PREBIVALSTVO
V EVROPI – 2. DEL
NATALITETA
V Evropi je rojenih vse manj otrok: leta 2006
so registrirali 5,1 milijonov rojstev. Stanje se je z majhnim porastom
spremenilo v letih 2005 in
2006, a
le za 1,1%. Leta 2005 je žena v Evropski uniji imela 1,38 otroka. Francija
(1,94) in Irska (1,88) sta državi z najvišjo rodnostjo, Grčija (1,28), Španija
(1,34) in Italija (1,34) pa z najnižjo. Meja za ohranjanje generacijskega
ravnovesja je 2,1 otroka. V Evropi že lahko govorimo o »demografski zimi«, s
padcem natalitete za 30%. Demografski padec in staranje prebivalstva kažeta
posledice na ekonomskem področju, saj je bogastvo neke države odvisno tudi od
števila prebivalcev. V Belgiji je opazen veliki padec aktivnega prebivalstva in
je država, ki ima šestkrat manjšo gospodarsko rast kot Italija, ker ima
šestkrat manj prebivalstva. Ekonomskim sledijo še druge posledice na področju
sociale in predvsem vpliva na življenje mladih ter starejših od 65. let.
SPLAV
V 27. državah EU vsakih 25 sekund opravijo
splav. Vsak dan v Evropi zaprejo tri šole, ker primanjkuje otrok. V letu 2004
je bilo število splavov 1.235.517, v povprečju 3.385
na dan. To pomeni 19,4 % nosečnosti, en otrok od petih. Španija je država, v
kateri se je število splavov v zadnjih desetih letih najbolj povečalo, kar za
75%. Sledita ji Belgija s 50% in Nizozemska s 45%. Splav je prvi razlog
umrljivosti v Evropi, več kot bolezni srca in ožilja, prometne nesreče, droga,
alkohol, samomori. V Evropi so le tri države, kjer splav ni legaliziran: Irska,
Malta in Poljska.
POROKE – RAZVEZE
V 25. letih (1980-2005) je
število porok v Evropi padlo za 692.000, kar pomeni 22,3%. Od dveh porok, ki
jih sklenejo, je ena razvezana. Starost poročenih se zvišuje: moški so prestopili
30. leto, ženske pa se v povprečju poročajo pri 28. letih. Vsako leto se okrog
dva milijona otrok rodi izven zakona, 1.893.000 v letu 2005. V nekaterih
državah to pomeni polovico otrok: Švedska (55,4%), Bolgarija (49,04%), Danska
(45,4%), Francija (45,2%), Velika Britanija (42,3%). Podatki Narodnega urada za
statistiko kažejo, da je bil v Franciji leta 2007 odstotek otrok, ki so se
rodili izven zakona 50,5%. V EU se en zakon razbije vsakih 30 sekund in je
število preraslo milijon razvez. Zakonske razveze so od 369.365 leta 1980 do
2005 narasle za 55%. Španija z dvigom kar za 183%, je država, kjer je stanje
najbolj kritično, sledijo ji Portugalska (89%) in Italija (62%). Otrok, ki jih
je razveza prizadela je 21 milijonov.
Aleš Rupnik
Konkurenca
Konkurenca
dela svoje in klošar nastavlja v levi roki klobuk, v desni pa čepico.
»Kaj
pa je zdaj to?« ga vpraša Miha.
»Nič,
konkurenca me sili, da moram tudi jaz odpreti podružnico!«
IZ ŽUPNIJ
KAPELA
FRANČIŠKOVA DRUŽINA
V torek, 3. 6.
vabi Frančiškova družina vse častilce Najsvetejšega in prijatelje sv. Frančiška
in sv. Klare na svoje redno mesečno srečanje. Ob 17:00 bo v cerkvi polurna
adoracija pred Najsvetejšim in nato redno srečanje, ki je vsak prvi in tretji
torek ob 17:00.
SV. MAŠA PO RADIU OGNJIŠČE
V nedeljo, 8.
6. ob 10:00 bo po radiu Ognjišče iz naše cerkve prenos sv. maše. Lepo prosimo,
da ste točni. Po vseh mašah bo tudi srečelov. Artikle za dobitke prinesite do
petka, 6. 6. zvečer.
KONEC VEROUČNEGA LETA
V nedeljo, 8.
6. bo zaključek veroučnega leta; po maši ob 10:00 bo podelitev spričeval in
raznih pohval.
ROMANJE NA BREZJE
Na letošnje
40. romanje bolnih in invalidov na Brezje se bomo odpravili z avtobusom.
Prijavite se v zakristiji.
KRSTA
V nedeljo,
25. 5. sta bili med Božje otroke sprejeti: Kaja
Čebron Ušaj, hči Marka Ušaja in Nataše Čebron, Vipavska 126 in Natalija Peloz, hči Jana Peloza in
Elene Sušič, Ul. Gradnikovih brigad 39. Iskrene čestitke staršem in botrom.
POROKA
Pred oltarjem naše Kostanjeviške Marije sta v soboto, 24. 5. sklenila
sv.zakon ženin Aleš Brezar iz župnije
Žabnica na Gorenjskem in nevesta Sabina
Kosmač iz župnije Idrija. Naj dobri Bog blagoslavlja vse njune skupne dni.
KRISTUS ODREŠENIK
ŽUPNIJSKI DAN
Z
zahvalo ob sklepu šolskega in veroučnega leta (s podelitvijo spričeval) bo 15. 6. ob 10:00. Po maši se udeležimo
programa. Več o tem prihodnjič. Vsi smo vabljeni!
BIRMANCI
V
soboto poromajo v Oglej tisti, ki so bili zadržani v aprilu. Nekateri imajo že
vplačan prevoz.
POROKA
Alenka Trošt iz Nove Gorice in Rok Pikec iz Kranja sta se poročila 24.
5. Naj ju spremlja Božji blagoslov!
KRST
25. 5. sta bila krščena Ema Strgar, hči Bojana in Branke
Kobal, ulica XXX. Divizije in Kristjan Gabrijelčič, sin Olega in
Manuele Lemut s Cankarjeve. Vse
dobro obema družinama!
POGREB
Krševan Branko (46) s Cankarjeve 56 je bil pokopan
na Stari gori 27. 5.; Vehovec Ličen Marija (81) pa v Oseku 28. 5.
Naj
počivata v Božjem miru!
KROMBERK VOGRSKO
ZAHVALA
Iskrena hvala za miloščino kvatrne nedelje (v
Kromberku 185€, na Vogrskem 75€), ki je namenjena semenišču in drugim
škofijskim potrebam.
NABIRKA
Današnja miloščina je namenska - za pomoč
duhovnikom za kritje stroškov za socialno varnost. Bog povrni vsem dobrotnikom!
VEROUK
Ta teden zaključujemo
ocene veroučnega leta. Pridnim čestitamo, manj pridni pa se še malo potrudite!
OTROCI NA SVETI GORI
V soboto, 7. 6.,
je škofijsko mavrično romanje otrok na Sveto Goro z mašo ob 11:00.
PRIPRAVA NA
KRST
Tečaj priprave staršev na krst otrok se
nadaljuje v Kromberku ob sredah ob 20:00.
SOLKAN
19. SEJA ŽPS
je bila 26.
maja. Glavna tema Družina je kakor čreda škofa Jurija Bizjaka je navzoče
usmerila v razmišljanje o pomenu pozornosti do 'najšibkejšega člena verige', to
je do otroka v družini. Člani ŽPS so iz osebnih izkušenj povedali radosti in
stiske dela z otroki.
Z veseljem
podprejo pobudo slovenskih škofov o 'romanju' podobe Svete družine po župniji.
V počitniških tednih jo sprejmejo družine članov ŽPS (javijo se v zakristiji po
nedeljski maši), potem pa družine veroučencev.
ŽPS je
hvaležen skupinam v župniji, ki poskrbijo za razne dejavnosti: župnijski
Karitas za dan starejših in bolnih na binkošti, katehistinjam za šmarnice za
otroke, cerkvenemu zboru za sodelovanje z romarji s Krka ob župnijskem romanju
na Sveto Goro. Sprejel je predloge za popravilo klopc v cerkvi.
Počitniško
srečanje ŽPS 24. 8. bo v župniji Osek.
ŠMARNICE – VRTNICE 2008
Katehistinjam
in glasbenikom (kitaristkam, kitaristu, violinistki in organistinjama) naj Majniška
Kraljica bogato povrne s svojimi darovi, ko so v maju vodili otroke in starše v
njen materinski objem! Odslej so nam vzkliki Marijinih litanij bolj domači in
razumljivi. In ostajajo nam kot ogledalo, da bi se v njih ogledovali in jih
živeli.
Junij nas z
»vrtnicami« vabi k nedoumljivim bogastvom Jezusovega Srca.
ZADNJE URE VEROUČNEGA LETA
Čeprav je
veliko obveznosti v šoli in v drugih dejavnostih, veroučenci s starši zavzeto
vztrajajo do konca tudi pri verouku (utrjevanje snovi, dopolnjevanje nalog,
zvestoba življenju po Jezusovih smernicah).
KRST
25. 5. je s
krstom postala Božji otrok Kaja Susič. Ljubezen njenih staršev je znamenje za
še večjo Božjo ljubezen.
NAŠI RAJNI
20. 5. je Bog k sebi poklical 81-letnega Marka Ravnika, Trg J. Srebrniča
2. Naj doživlja polnost večnega miru, ki ga je izžareval že tu na zemlji s
svojim značajem.
ŠEMPAS - OSEK
VEROUK
Veroučenci
bodo pri verouku prejeli naročilnice za veroučne priročnike za prihodnje leto.
Skupaj s prijavnico za Oratorij naj jih vrnejo na naslednjem veroučnem
srečanju.
PRVI PETEK
V
petek dopoldne obiščem bolne na domu. Pol ure pred mašo ste povabljeni k
molitvi pred Najsvetejšim. Opravili boste lahko spoved.
G.
Bogdan bo bolne na domu obiskal v Oseku v petek dopoldne in v Vitovljah v
soboto dopoldne.
ROMANJE H KORENINAM
V
soboto, 7. 6. z birmanci in spremljevalci romamo h koreninam v Oglej,
Gradež in Štivan. Odhod avtobusa je ob 8:00 iz Šempasa. Vrnemo se okrog 17:00.
Cena romanja je 10 €. Priprava na romanje bo za 7. razred v torek, 3. 6.
in za 8. razred v četrtek, 5. 6. ob 19:30 v Šempasu.
VAŠI DAROVI
Na
kvatrno nedeljo ste za potrebe škofije darovali: v Šempasu 236,67 € in v Oseku
258,69 €.
ŠEMPETER
SREČANJA
V
ponedeljek, 2. 6. ob 20:00 bo srečanje za biblično skupino.
V torek, 3.
6. ob 20:00 bo srečanje za katehistinje.
ŠOLSKE MAŠE
Veroučno
leto zaključujemo s šolskimi mašami, pri katerih otroci dobijo spričevala
(vrnejo jih v nedeljo, 15. 6. pri skupni zahvalni maši ob 10:00). Ta teden bodo
maše v ponedeljek za 3. razred, v torek za 1. razred, v četrtek za 4. razred in
v petek za 8. razred (maše so ob 19:00).
KONCERT
V soboto,
7. 6. ob 20:00 bo v župnijski cerkvi v Šempetru koncert župnijskega pevskega
zbora ob 20. obletnici obstoja. Prisrčno vabljeni.
ŽELEZNA MAŠA
V nedeljo,
8. 6. ob 16:00 bo obhajal v Šempetru železno mašo g. Dušan Bratina, župnik v
pokoju. Slovesnost bo povezana s srečanjem za ostarele.
SKUPNA OZNANILA
OKROŽNI PASTORALNI SVET
Srečamo
se v ponedeljek, 2. 6. ob 20:00 v konkatedrali.
FATIMSKA MARIJA V STIČNI
Pri
domačem župniku se lahko prijavite za romanje v Stično, kjer bo Marija iz
Fatime od 12. do 22. 6. Koprska škofija roma v petek, 20. 6. Odhod avtobusa bo ob 12:00 izpred cerkve Kristusa
Odrešenika v Novi Gorici. Vrnemo se okrog polnoči. Lepo povabljeni. Cena
romanja je 15 €.
ORATORIJ 2008: »ODPRI OČI!«
Začeli smo
z zbiranjem prijav za letošnji oratorij. Junak oratorija je apostol Pavel.
Prijavnice dobite v svojih župnijah, kamor jih tudi oddate. Število udeležencev
smo omejili na 100, zato se prijavite čimprej, najkasneje pa do 22. 6. Za
ostale informacije se obrnite na kaplana Marka.