3. NAVADNA NEDELJA
27. 1. 2008 // Leto
VIII // Št. 22
UVODNIK
RAD IMAM DOMOVINO
Ob obisku slovenskega
premiera v evropskem parlamentu so evropski poslanci vzneseno in
navdušeno
spregovorili o Sloveniji in izrazili optimistična pričakovanja v času
slovenskega predsedovanja EU.
Prav tedaj je neka slovenska
evropska poslanka izlila na svojo domovino dvomljivega in lažnega
pelina. Dejal
sem si: »Jaz pa imam rad Slovenijo, svojo domovino,
spoštujem svoj narod in
tudi sebe!«
Pater Zdravko Jakob v
knjigi Iskanja in razmišljanja vabi
bralca k ljubeči odgovornosti do domovine: »Na tej
zemlji so
se menjavali rodovi, ki so se borili s Turki, iskali pravico v kmečkih
uporih
in uprli so se okupatorju. Sosedje so nam jemali zemljo in nas stiskali
z vseh
strani. Vedno pa smo imeli zavedne ljudi, ki so se z besedo in kulturo
borili za naš obstoj. Nihče nas ni
premagal. Obdržali smo se.«
Zgodovina nas uči, da usodni
sovražnik lahko postanemo le sami sebi,
kadar dopustimo, da popusti narodna zavest, samospoštovanje,
vera,
kultura in volja do življenja. Ko dopustimo, da postanejo
šolske učilnice in
naše župnijske cerkve prevelike.
Kdo bo izpolnil ukaz Svetega
pisma, naj vsak narod slavi Boga v svojem jeziku, če otroci ne bodo več
govorili slovensko in če ne bomo molili za nove duhovne poklice? Kdo bo
obnavljal verska znamenja, ki so izkaznica, kdo smo Slovenci in od kdaj
smo na
tej zemlji?
Pisec knjige predpiše
nekatera zdravila za bolezni našega
naroda: »Potrebujemo trdno vero, voljo do življenja,
slovensko besedo in
Vodnikovo Bodrilo ' Slovenec, tvoja zemlja je zdrava! Dragi rojaki,
bodimo
veseli otroci, domovini sinovi, nikomur hlapci. Do vseh pa prijatelji
in dobri
sosedje!«
»Do bolestnosti, plehkosti
in primitivizacije današnjega življenja prihaja, ker je
načet imunski sistem
proti barbarstvu, ki sta ga zagotavljali kultura in religija«
(H. Požarnik).
Slovenski narod stoji pred odločilno izbiro: narodno-duhovno prenovo
ali pa
dekadenco, oz. propad. Leta 1927 je v reviji Čas zapisal
Aleš Ušeničnik, da »je
posebno važno, da rešimo bodočemu rodu v
vsej čistosti in polnosti
religiozne dobrine in vrednote.«
Kaj lahko storiva ti in jaz?
Veliko! Med drugim, da se pridruživa molitvi za moralno in duhovno
prenovo slovenskega
naroda, ki je vsako prvo nedeljo v mesecu ob 15:00 na Sveti Gori.
p.
Bernard Goličnik, OFM
VREDNO SPOMINA
OGLEJSKA
SHIZMA (6)
Leta 602 je izstopil iz shizme tržaški
(tergestinski) škof Firmin. A patriarh
Sever je udaril nazaj. Najprej je poizkusil prepričati Firmina, naj se
vrne v
shizmo. Ker mu ni uspelo, je leta 603 Tržačane naščuval k
uporu. Rovarjenje je
bilo tako hudo, da je papež moral pozvati eksarha Smaragda, naj
škofa zaščiti.
Ta primer ni bil osamljen, saj so shizmatiki neprestano pritiskali na
spreobrnjence in na tiste, ki so se hoteli spreobrniti. Bili so tako
močni, da
so njihove tipalke segale celo na Sicilijo, kjer so pritiskali na že
omenjenega
škofa, ki je tam živel v papeževi zaščiti.
Papež Gregor Veliki je uporabil v
boju proti shizmi taktiko zmanjševanja shizmatičnega
ozemlja, nestanovitnih
škofov pa ni dokončno zavračal, saj je računal na njihovo
vrnitev v katolištvo.
V tem boju je papež podprl tudi nastanek novih škofij, ki so
sicer nastale v
nasprotju s cerkvenimi zakoni, a so bile katoliške. Svojo
vlogo pri zatonu
shizme so imeli tudi katoliško opredeljeni begunci pred
slovansko-avarskim
prodorom iz Panonije proti Italiji. Ti so v shizmatične cerkvene
skupnosti, na
ozemlje katerih so se zatekli, sicer vnašali nemir, a so jih
tudi obrnili v
katolištvo. Proti shizmi je v Istri delovalo tudi več
bizantinskih državnih funkcionarjev.
Med papeževimi načeli je bilo tudi načelo, da kdor prestopi v
katolištvo, bo
deležen zaščite bizantinske države in njegove pomoči in tako
ne bo padel pod
avarsko-slovanskim mečem.
Proti shizmatična ofenziva je dobila
nov zagon proti koncu papeževanja Gregorja Velikega. V Carigradu je
leta 602
zavladal do papeža popustljivejši cesar Foka in leta 603 se
je v Raveno na
položaj eksarha vrnil že poznani, do shizmatikov ostri, Smaragd. Tako
je bil po
smrti patriarha Severa, konec leta 606 ali na začetku leta 607, na ukaz
bizantinskih oblasti, s Smaradgom kot izvršiteljem, za
patriarha postavljen
katolik Kandidijan (607 – 612?). Shizmatiki pa so v odgovor s
soglasjem
langobardskega kralja Agilulfa in furlanskega vojvode Gisulfa II. v
Ogleju
postavili svojega patriarha z imenom Janez. S tem je enotni patriarhat
razpadel
na dve enoti razdeljeni po politični meji: katoliški
gradeški patriarhat na
bizantinskem ozemlju in shizmatični oglejski patriarhat na
langobardskem
ozemlju. Bizantinski vojaki so takoj za tem v policijski akciji
prisilili
istrske shizmatične škofe – Petra, Providencija in
Agnela, da so prisegli
zvestobo katoliškemu Kandidijanu.
V Gradežu pa je konec shizme nastopil šele leta 628, ko je
tedanji patriarh Fortunat prestopil v shizmo in je zbežal k Langobardom
ter
postal oglejski patriarh. S seboj je odnesel dragocenosti iz cerkvenih
zakladnic, ki jih je oropal v Gradežu in Istri. Svoj sedež je nato
prenesel iz
Ogleja v Krmin. Na prošnjo istrskih škofov,
škofov na beneški obali in
gradeškega klera je papež Honorij I. poslal svojega
subdiakona in regionarija
Primogenija, ki so ga posvetili za novega patriarha.
Miloš Fon
ZNAMENJA
DRUGO ROJSTVO
NAŠLA SEM POT
Utrujeno in brez veselja sem opravljala svoje vaje iz joge
in ponavljala mantre. Do takrat še nikoli nisem molila.
Knjiga joge je za vajo med drugimi besedili navajala
krščansko molitev »Oče naš« -
prav molitev, ki jo je molil naš Gospod. Začela
sem jo ponavljati kot mantro, brezizrazno, avtomatično. Prebrala sem jo
kakšnih
šestkrat, ko me je nenadoma popolnoma prevzelo. Doumela sem
– ne morda s svojim
bednim razumom, ampak s celotnim bistvom – da biva On, živi
osebni Bog, ki me
ljubi, mene in vse stvarstvo. On, ki je ustvaril svet, ki je iz
ljubezni postal
človek, križani in vstali Bog.
V trenutku sem doumela in sprejela »skrivnost«
krščanstva.
Tisti trenutek se je v meni vse spremenilo. Odrekla sem se
ne le svojim prejšnjim vrednotam in idealom, ampak tudi
starim navadam.
KONČNO SE JE ODPRLO TUDI MOJE SRCE
Začela sem imeti rada ljudi.
Lahko sem razumela njihovo trpljenje in vzvišenost njihove
poklicanosti, njihovo bogopodobnost. Takoj po spreobrnjenju so se mi
ljudje
preprosto zdeli kot čudoviti prebivalci nebes. Kar nestrpna sem bila v
želji,
da bi delala dobro in služila ljudem in Bogu.
Kakšno veselje, kako svetla luč se je naselila v mojem srcu!
A ne le mojo notranjost, ne, ves svet, vsak kamen, vsako
bilko je obdajala nežna svetloba. Svet se mi je zdel kraljevsko,
veliko-duhovniško oblačilo za Gospoda.
PRIPADAM TEMU LJUDSTVU
Ogromna, mrzla in svečana belo blesteča cerkev. Šesta ura
zjutraj. Kmalu se bo začela božja služba. V levem delu cerkve je zbrana
velika,
pisana množica romarjev. Med njimi je mnogo žena v preprostih, skromnih
oblačilih, z rutami na glavi, ki segajo do obrvi. Nekatere so
prišle zelo od
daleč, iz Ukrajine, iz Kazahstana, iz daljne Sibirije. Dolge mesece in
leta so
se pripravljale na potovanje v samostan, k studencu božje Matere.
Pridno so varčevale, molile, vztrajale, dokler niso mogle
kljub svojemu s skrbmi preobloženemu življenju uresničiti
najskrivnejšo željo
svoje duše, da poromajo v samostan, v svete kraje, k
ostroumnim starcem, do
čudodelnih relikvij.
Dolge mesece in leta niso mogle k spovedi in k obhajilu. V
prostranih daljavah Rusije je danes ostalo le malo cerkva in
še manj
duhovnikov.
LJUDSTVO
Tudi možje so tu, tudi so iz preprostega ljudstva, obrazi,
ki jih v mestu redko srečaš, pogosto pa v ruskih vaseh.
Globoko v notranjosti
dežele se ta vrsta obrazov ni iztrošila. Zdi se kot da
izstopa s slike ruskega
slikarja 19. stoletja. Oblečeni v cunje stojijo pred duhovnikom, ki jih
pripravlja na spoved, skesano povešanih glav.
Prav ti ljudje so mi dali povod, da prvikrat v življenju z resnobo in
spoštovanjem izgovorim besedo
»ljudstvo«, ki so jo demagogi vsega sveta
tolikokrat zlorabili in izrabili.
Odlomek iz knjige Tatjane
Goričeve, Govoriti o Bogu je nevarno
IZ SLOVARJA - »K« KOT
KRIŽ
Ne morem
razumeti, zakaj se hoče v današnjem času tako ignorirati
naše
korenine. Našo dediščino, ki so nam jo prinesla
stoletja. Ne morem razumeti,
zakaj kdo od zgodovinarjev tako ignorira korenine naše
kulture? Zakaj? Samo
zato, ker izhaja iz krščanstva, ki je oblikovalo
našo zgodovino?
Med nami očitno vlada nek
neutemeljen strah pred Križanim na stenah naših
prebivališč. Želi morda
zanikati znamenje globokega pomena dejanja Boga, ki se brezplačno
daruje za
odrešenje vseh ljudi sveta (pa čeprav revnih)? Tudi, če si
zatiskamo oči: »Samo
seme, ki umre v zemlji, lahko postane nosilec življenja in prave
svobode.«
Ni ceste, četrti, mesta,
muzeja, katedrale, grička, ki bi v teku stoletij s križem na
sebi ne nosil najbolj resničnih sporočil
nesebičnosti in ljubezni med ljudmi. Vsa glasba, skulpture, slike,
freske to
sporočilo le še poglabljajo in dokazujejo, da je ta
»filozofija« začetek naših
korenin in življenjska tekočina naših prepričanj.
Nekoč sem obiskal nek
samostan. Kdor vidi samo samostansko obednico in knjižnico, lahko brez
posebne
izobrazbe dojame, kako so bili menihi sposobni razumeti in poudariti
vsa
sporočila naše krščanske tradicije. Sporočila, ki
se ne začenjajo z
bistroumnimi idejami, ampak z visenjem na križu.
Ne verjamem, da je samo
preprosto ljudstvo brez diplom in izobrazbe sposobno izraziti, kar je v
srcu in
krvi vsakega človeka dobre volje. Na srečo vse nasprotovanje
sodišč o
postavljanju krščanskih znamenj ne ustavi zgodovine, ampak
jo v zvoku
protislovij kvečjemu še poudarja.
Križani je tako znamenje
neizmerne ljubezni. Morda te ljubezni kdo ne more razumeti, ker si ne
predstavlja, kaj naj bi tisto visenje na križu sploh pomenilo. Toda kak
primer
podobne ljubezni pozna takorekoč ves svet. Videl sem namreč od
pretresenosti
jokati ateiste in katoličane, ko so gledali majhno redovnico, ki je
žrtvovala
svoje življenje za reveže. Mati Terezija in njena nesebična dejavnost
je bila
vsem znana kot nekaj, kar se ne ozira ne na veroizpoved ne na raso ne
na
premoženje. Če je torej to tako pretreslo verujoče in neverujoče, se
lahko
vprašamo, zakaj se razdajanje brez plačila še
vedno skriva, da bi zagotovili
domnevno versko svobodo, v katero mnogi tako močno verjamejo in ki jo
tako
goreče zagovarjajo.
Po
Antoniu Mazziju prevedel in priredil Marko Rijavec
PABERKOVANJA
LA SAPIENZA
»To je črna stran v zgodovini kulture« je o dogodku, ki je
privedel do odpovedi obiska svetega očeta na univerzi La Sapienza, rekel nadškof
Ravasi, predsednik Papeškega sveta za kulturo. Dogodek je označil kot zmago
»kulturnega fundamentalizma«. Zgodil se je veliki poraz kulture, ki je v svojem
bistvu sestavljena iz srečevanja in dialoga. Nikoli ne moremo izenačiti kulture
z zanikanjem, odbijanjem, brez možnosti za srečanje in pogovor. Zelo težko je
razumeti, da v svetu kulture nekateri zavračajo teološki razgovor v širšem
smislu, kot tudi duhovno razsežnost, ki je oblikovala in v stoletjih obogatila
zahodno civilizacijo in vse človeštvo. Dogodek je velika rana še posebej za
tiste, ki si pogovora in resnega dialoga želijo. Gre namreč za izmenjavo
različnih mnenj, ki jih pravilno ovrednotimo samo v pristnem soočanju, je
povedal nadškof Ravasi.
POBUDA ZA OTROKE
V dunajskem »Klubu Stephansplatz 4« so se v petek, 11.
januarja dunajski nadškof, kardinal Schönborn, grški pravoslavni metropolit
Staikos, evangeličanski škof Bunker in predsednik Islamske skupnosti v Avstriji
Schakfeh izrekli za »Avstrijo, ki bo blizu otrokom in družini«. S tem so
podprli pobudo parlamentarne civilne pobude: »Akcija življenje« z naslovom: »Z
otrokom v prihodnost«. Zahtevajo ustanovitev fondov za pomoč nosečnicam v
težavah in učinkovitejše svetovanje nosečnicam, podporo staršem otrok s
težavami v razvoju. Dali so tudi predlog, da zaščita človekovega življenja dobi
mesto v avstrijski ustavi. Med pomembnejšimi zahtevami je tudi izboljšanje
kvalitete otroških vrtcev in izgradnja novih. Prav tako bi morali starši imeti
možnost, da izberejo med oskrbo v vrtcih ali pa doma, oboje ob finančni podpori
države.
»Naša država nujno potrebuje 'lobi za otroke'«, je povedal
kardinal Schönborn in spomnil na »zaščitne ukrepe«, ki jih je leta 1973, ko je
bil sprejet sedanji avstrijski zakon o splavu, obljubljal takratni zvezni
kancler Kreisky. Zakon je osnovan tako, da splav ne bi smel biti reden in
družbeno zaželen način uravnavanja nosečnosti, tudi nezaželene. »Zaščitni
ukrepi« bi pravzaprav morali pomagati nosečnicam. Današnje zahteve se v glavnem
ujemajo z obljubljenimi in nikdar uresničenimi »zaščitnimi ukrepi«. »Akcija
življenje« zahteva, da nosečnici ne svetuje ista oseba, ki izvrši splav in da
so med svetovanjem in izvršitvijo splava vsaj trije dnevi časa za razmislek.
Kardinal Schönbom je spomnil na primer svojega predhodnika kardinala Königa, ki
je prav leta 1973 ustanovil fond za pomoč nosečnicam v težavah. »V bogati
državi, kot je Avstrija, se ne sme zgoditi, da ženske zaradi finančnih ali
gospodarskih razlogov ne morejo reči 'da' svojemu otroku«, je bil jasen
dunajski nadškof.
Aleš
Rupnik
Mučenje
živali
Na društvu za
zaščito živali zazvoni telefon: »Halo, je tam društvo za zaščito živali?«
»Ja,
želite?«
»Prosim,
pošljite takoj koga! Na drevesu na našem dvorišču sedi poštar in zmerja našega
psa!«
IZ ŽUPNIJ
KAPELA
ČETRTEK PRED PRVIM PETKOM
V četrtek, 31. 1. je dan
pred prvim petkom in Cerkev moli za nove duhovne poklice. Vabljeni
torej ta
četrtek k molitvi pred Najsvetejšim ob 18:30. Prav tako
vabita prvi petek in
prva sobota.
SLOVO OD JASLIC
V tem tednu se bomo
poslovili od jaslic. Povabljeni v petek, 1. 2. zvečer po
maši, da si ogledate
razne posnetke jaslic od blizu in daleč.
SVEČNICA
Sv. maše bodo dopoldan po
nedeljskem urniku, večerna pa bo ob 19:00 uri. Pri vseh
mašah bo blagoslov
sveč.
BLAŽEV ŽEGEN
Ker je
letos god sv. Blaža na nedeljo, 3.2., boste mogli po vseh nedeljskih
mašah
prejeti blagoslov sv. Blaža, ki je priprošnjik zoper bolezni
v grlu in vsako
drugo zlo.
KRISTUS ODREŠENIK
STARŠI
- Včeraj
smo izpeljali srečanje s starši prvega triletja. Čez tri
tedne - 16. 2. -
nasvidenje s starši 2. triletja na temo komuniciranja z
otroki v sodobni
družini.
- Prihodnjo
nedeljo ob 10:00 nasvidenje s starši birmancev, da
predstavimo in izročimo
drugi del letošnjega gradiva.
VEROUK TA TEDEN
Zaradi
intenzivnejše udeležbe katehetov na katehetskem simpoziju na
Mirenskem Gradu,
ta teden odpade verouk nekaterim skupinam, ki so bile
obveščene.
POMLADANSKO ROMANJE
Na
oglasni deski je načrt pomladanskega romanja v Francijo z naslovom
Skrivnostna
Burgundija in jubilejni Lurd. Prosimo vse, ki bi se romanja udeležili,
da se
čim prej vpišejo ali prijavijo v zakristiji. Zaradi
rezervacij moramo namreč
kmalu sporočiti število romarjev.
POGREB
Na
pokopališču pri Sveti Trojici smo se 18. 1. poslovili od
Riharda Pavlina (83) s
Kekčeve poti. Naj počiva v miru!
KROMBERK VOGRSKO
PASTIRSKO PISMO
Slovenski škofje nam danes
in prihodnjo nedeljo, v pripravi na postni čas, posredujejo
razmišljanje o
družini kot nosilki življenja in vrednot. V letu družine nas tako
spodbujajo
naj o družinah več razmišljamo, zanje molimo in jih tudi
konkretno podpiramo.
SVEČNICA
V soboto, 2. februarja obhajamo praznik
Gospodovega darovanja ali svečnice. V Kromberku na sam praznik, na
Vogrskem pa
v nedeljo bomo na začetku maše prisostvovali blagoslovu
sveč, ki jih prinesete
ali nabavite v cerkvi.
BLAŽEV ŽEGEN
Prihodnjo nedeljo, na god svetega Blaža, škofa in mučenca,
bom med mašo
delil blagoslov na priprošnjo tega svetnika zoper bolezni v
grlu in proti
vsakemu zlu.
OSEK
NEKAJ PODATKOV
V letu 2007 je
bilo v župniji 10 krstov (od teh 2 iz druge župnije); poroke so bile 3;
cerkveni pogreb je bil 1. Po nekaj letih se veselimo pozitivne
statistike.
SREČANJA S STARŠI
Udeležite se
jih po razporedu v Šempasu.
BIRMANCI
bodo od petka
do nedelje (1.-3.2.) na duhovnih vajah, ki jih bodo vodile sestre v
središču
TAU na Sveti Gori. Vsi spremljajmo pripravo na birmo z našo
molitvijo.
SVEČNICA
V soboto, 2. 2.
bo v Oseku ob 9:00 maša z blagoslovom sveč. V zakristiji bo
na prodaj le nekaj
cerkvenih sveč, zato si prinesite svoje svečke in lučke.
PRVI PETEK
G. Bogdan bo ob prvem petku obiskal bolne in ostarele po
vaših domovih:
v Oseku v petek dopoldne in v Vitovljah v soboto dopoldne.
SOLKAN
17. SEJA ŽPS (22. 1.)
Navzoči so svojo pozornost
posvetili odnosu družine do ostarelih, bolnih in žalujočih. V času, ko
se tudi
slovenski narod vedno bolj stara, postaja ta problematika vedno bolj
pereča. V
delu z ostarelimi, bolnimi in žalujočimi je bistven iskren in preprost
odnos,Ne morem razumeti, zakaj se hoče v današnjem času tako
ignorirati naše korenine. Našo dediščino, ki so
nam jo prinesla stoletja. Ne morem razumeti, zakaj kdo od zgodovinarjev
tako ignorira korenine naše kulture? Zakaj? Samo zato, ker
izhaja iz krščanstva, ki je oblikovalo našo zgodovino?
Med nami očitno vlada nek neutemeljen strah pred Križanim na stenah
naših prebivališč. Želi morda zanikati znamenje globokega
pomena dejanja Boga, ki se brezplačno daruje za odrešenje vseh
ljudi sveta (pa čeprav revnih)? Tudi, če si zatiskamo oči: »Samo
seme, ki umre v zemlji, lahko postane nosilec življenja in prave
svobode.«
Ni ceste, četrti, mesta, muzeja, katedrale, grička, ki bi v teku
stoletij s križem na sebi ne nosil najbolj resničnih sporočil
nesebičnosti in ljubezni med ljudmi. Vsa glasba, skulpture, slike,
freske to sporočilo le še poglabljajo in dokazujejo, da je ta
»filozofija« začetek naših korenin in življenjska
tekočina naših prepričanj.
Nekoč sem obiskal nek samostan. Kdor vidi samo samostansko obednico in
knjižnico, lahko brez posebne izobrazbe dojame, kako so bili menihi
sposobni razumeti in poudariti vsa sporočila naše
krščanske tradicije. Sporočila, ki se ne začenjajo z
bistroumnimi idejami, ampak z visenjem na križu.
Ne verjamem, da je samo preprosto ljudstvo brez diplom in izobrazbe
sposobno izraziti, kar je v srcu in krvi vsakega človeka dobre volje.
Na srečo vse nasprotovanje sodišč o postavljanju
krščanskih znamenj ne ustavi zgodovine, ampak jo v zvoku
protislovij kvečjemu še poudarja.
Križani je tako znamenje neizmerne ljubezni. Morda te ljubezni kdo ne
more razumeti, ker si ne predstavlja, kaj naj bi tisto visenje na križu
sploh pomenilo. Toda kak primer podobne ljubezni pozna takorekoč ves
svet. Videl sem namreč od pretresenosti jokati ateiste in katoličane,
ko so gledali majhno redovnico, ki je žrtvovala svoje življenje za
reveže. Mati Terezija in njena nesebična dejavnost je bila vsem znana
kot nekaj, kar se ne ozira ne na veroizpoved ne na raso ne na
premoženje. Če je torej to tako pretreslo verujoče in neverujoče, se
lahko vprašamo, zakaj se razdajanje brez plačila še vedno
skriva, da bi zagotovili domnevno versko svobodo, v katero mnogi tako
močno verjamejo in ki jo tako goreče zagovarjajo.
Po Antoniu Mazziju prevedel in priredil Marko Rijavec
ki se konkretizira v tem, da znamo poslušati. Veliko pomeni
vera v posmrtno
življenje.
Skoraj vsi navzoči so mogli
kaj spodbudnega povedati iz lastnih izkušenj: če je le
možno, starejše zadržimo
doma; otrok ne oropajmo stika z bolnimi, umirajočimi in umrlimi
sorodniki;
posebno moramo biti pozorni do mladih, ki izgubijo starše; v
tolažbi si morejo
najbolj pomagati tisti, ki so doživeli podobno izkušnjo
(izgubo otroka,
sozakonca); znamenje velike ljubezni in vere je bolnim omogočiti prejem
zakramentov; v družinah posvečujmo več pozornosti starejšim
kot pa 'hišnim
ljubljenčkom'; molimo za bolnike in umirajoče; čim bolj je župnija
družina, tem
bolj imamo srce in čas za bolne, starejše in žalostne;
veliko more narediti ŽK.
Tisti, ki so se udeležili
zadnje seje okrožnega PS, so poročali o njeni vsebini.
Predlogi: - lepo bi bilo, če
bi otroci še ob drugih prilikah, kakor za božič, kaj
narisali na panoje pred
cerkvijo, - ozvočenje v cerkvi je potrebno izboljšati.
MOLITEV ZA DUHOVNE POKLICE
v četrtek; po maši češčenje
Najsvetejšega po tem namenu.
PRVI PETEK IN SOBOTA
V petek pred mašo priložnost
za spoved (pater s Svete Gore)
GOSPODOVO DAROVANJE – SVEČNICA
V soboto, 2. 2. ob 18:00 pri
maši najprej blagoslov sveč.
NAŠI RAJNI
Za
večnost so dozoreli 15. 1. 88-letna Dana (Danica Marija) Podgornik roj.
Komel,
Pionirska 18, 17. 1. 87-letna Albina Srebrnič roj. Bašin,
Valentinčičeva 22 in 21. 1. 57-letni Damjan Bitežnik,
IX. korpus 91. Gospod, sprejmi jih v svoj mir in srečo in domačim
podeli svojo
tolažbo!
ŠEMPAS
SREČANJA S STARŠI
S starši
veroučencev 6. razreda se srečamo v ponedeljek, 28. 1.; za 5. razred je
srečanje v ponedeljek, 4. 2.; 4. razred v torek, 5. 2. in 3. razred v
sredo, 6. 2.
Srečanja so v veroučni učilnici ob 19:00.
BIRMANCI
Od 1. do 3. 2. bomo konec
tedna preživeli v skupnosti TAU na Sveti Gori. Starši so na
srečanju prejeli
gradivo in navodila, kaj na duhovnem vikendu potrebujete.
PRVI PETEK
Na prvi petek
dopoldne obiščem bolne na domu, pol ure pred mašo
ste povabljeni k tihi molitvi
pred Najsvetejšim. Opravili boste lahko sveto spoved
SVEČNICA
Na praznik
Gospodovega darovanja bo maša v Šempasu ob 10:00.
K blagoslovitvi prinesete sveče.
GOD SV. BLAŽA
Ob godu sv. Blaža bo
nedeljska maša v soboto, 2. 2., ob 16:00 v
Šmihelu pri oltarju sv. Blaža.
Prejeli boste blagoslov sv. Blaža. V Ozeljanu ni mašE.
ŠEMPETER
DRUŽINSKA MAŠA.
V nedeljo 27.
1., na svetopisemsko nedeljo, bo ob 10:00 družinska maša.
Pela bosta otroški in
mladinski cerkveni pevski zbor. Sodelovanje pri maši bodo
prispevali
veroučenci.
DUHOVNA OBNOVA OB 1. PETKU
V četrtek,
petek in soboto bomo obhajali duhovno obnovo ob 1. petku. Ure molitve
pred mašo
bodo oblikovali člani 1. in
2. rože ŽRV ter binkoštna dvorana. Medtem bo priložnost za
spoved. V petek in
soboto bomo zaključili češčenje pred mašo.
ŽUPNIJSKA BOŽIČNICA
Po sodelovanju na raznih božičnicah in božičnih koncertih se bodo
naši
pevski zbori predstavili tudi župnijskemu občestvu, in sicer v petek 1.
februarja po maši (ob 18:30). Vsi prisrčno vabljeni.
SKUPNA OZNANILA
TEČAJ
PRIPRAVE NA ZAKON
V nedeljo, 3. 2. prične nov tečaj priprave na zakon v konkatedrali ob
15:00.
KATEHETSKI
SIMPOZIJ
na Mirenskem Gradu bo od 28. 1. do 01.
02. Ob predavanjih, molitvi in delu v delavnicah po skupinah bomo
kateheti
in katehistinje razmišljali, kako v katehezi iskati in
odkrivati pristno podobo
Boga in kako jo posredovati sodobnim mladim iskalcem. Prosimo za
molitveno
podporo.