30. NAVADNA
NEDELJA
28. 10. 2007
// Leto VIII // Št. 10
UVODNIK
PRAZNIK SMRTI ALI ŽIVLJENJA?
Kaj je tisto najbolj
strašno pri tem prazniku vseh svetih, se sprašujem. Zakaj strašno? Nemalo
sogovornikov v preteklih dneh mi je potožilo, da komaj čaka, da minejo ti prvi
novembrski dnevi. Da so jim grozni, so rekli. Zakaj je potemtakem Cerkev (in pravzaprav
tudi država) v naše življenje vstavila to grozoto?
Morda se nas ob njih
poloti strah pred vsak dan bolj zajedajočo temo v svetlobo dneva. Morda hlad. Morda
vonj po trohnobi. Morda. A mislim, da je za vse pravzaprav kriv zven človeške
minljivosti, ki se krepko oglaša v njih. Minljivosti, ki kar ne stopi v jezik
našega časa. Ko gledam reklame za kreme proti staranju in čudovito olajšanje pri
pralnih praških, sem v to še bolj prepričan. Strah pred smrtjo … naj še kdo
reče, da v tem hitenju in grabežljivosti ni strahu pred smrtjo. Če v obzorju
nimate še nečesa za njim, potem le hitite, ker se lahko vse skupaj konča prav
kmalu.
Joj, da se vse
konča, to nas vznemirja. In misel na tiste, ki so že doživeli ta »konec«.
O, naši rajni, ki vas
v teh dneh še posebej nosimo v mislih. Mar ste nam v spominu, da nas strašite s
smrtjo? Vedno sem verjel, da se vas spominjamo zaradi ljubezni, ki ste nam jo
dali in je še vedno tu. Še vedno živa. Zato ne morem nikdar preko tega
strašnega »dneva mrtvih«. Preveč obupano zveni, da bi ga sprejel. Res, tudi jaz
nočem »dneva mrtvih«. Nočem praznika smrti. In tudi mislim, da ga ne potrebujem.
Če lahko kaj
praznujem, potem lahko to, da moji rajni še vedno živijo. Ne samo v mojem srcu.
Dejansko živijo. Samo drugače kot so doslej. In da bom potemtakem lahko naprej
živel tudi jaz. Živel, ne pa … zmanjkal. Kje bi bil potem smisel vsega, za kar
se trudim, za kar se trošijo moje moči in hrepenenja? Kaj bi potem z žrtvijo,
upanjem, ljubeznijo?
Pred temi vprašanji
mi ostane samo vera, da prava smrt pravzaprav ne obstaja, ker je bila končana
tistega velikega petka na križu. Da obstaja le tisti trenutek srečanja z Gospodom, ko bom pustil teh
tisoč nepotrebnih skrbi (s krizantemami in svečami vred), vzel vse, kar je res
vrednega in v zameno dobil največji čudež Njegove ljubezni – večnost.
Česa se potem pravzaprav
bojimo?
Marko Rijavec
VREDNO SPOMINA
OB 80. OBLETNICI POSVETITVE CERKVE MARIJE TOLAŽNICE V
KROMBERKU (1. del)
Prejšnji mesec smo se ob letošnjem
kromberškem shodu spomnili tudi okrogle obletnice posvetitve cerkve Marije
Tolažnice. Pred osemdesetimi leti, na mali šmaren leta 1927, je goriški nadškof
Frančišek Borgia Sedej posvetil novo obnovljeno cerkev. Tu ga je sprejel
kromberški vikar in kasnejši župnik Vinko Vodopivec. Vodopivec, ki je vtisnil
kraju neizbrisen pečat, je prišel v Kromberk prav pred stotimi leti. Mlad, še
ne tridesetletni duhovnik, je takoj začel z zavzetim pastoralnim in kulturnim
delom. Med njegovimi številnimi zborovskimi skladbami je tudi „O, Marija
Tolažnica, naša mati kromberška“, ki je postala stalni spremljevalec
kromberških shodov.
Obletnica posvetitve cerkve je bila
posebno v starejšem času največji krajevni praznik, čeravno je sčasoma v
ospredje stopilo tudi in predvsem slavje ob godu cerkvenega zavetnika, ki se ga
obhaja navadno na nedeljo po svetnikovem godu. Sedejeva posvetitev cerkve na dan
8. septembra je bila datumsko blizu praznika
zavetnice Marije Tolažnice, ki goduje štiri dni prej. Mali šmaren pa ni
bil pomemben praznik v Kromberku šele v novejšem obdobju. Mariji so se predniki
zapisali že v daljnji preteklosti, saj je bila prva kromberška cerkev, v starih
časih podružnica solkanske pražupnijske cerkve sv. Štefana, posvečena Mariji, s
stranskim oltarjem sv. Katarine, kar je kasneje (v 18. stoletju) botrovalo k
spremembi patrocinija cerkve. V drugi svetovni vojni poškodovana cerkev sv. Katarine
je bila nasilno porušena leta 1959. V tej srednjeveški Marijini cerkvi – prva
znana omemba je iz leta 1466 – je bila maša tudi na mali šmaren. Na ta dan se
je vila dolga procesija od solkanske cerkve k sv. Trojici in nato h
Coroninijevi kapeli na kromberškem gradu, posvečeni Marijinemu rojstvu. So pa v
tistih časih praznovali posvetitev cerkve na drug dan - na nedeljo po sv.
Martinu.
V drugi polovici 19. stoletja, ko je
dozorel čas za ustanovitev kromberške duhovnije, je kar precejšnje premoženje cerkve
sv. Katarine, poleg manjšega sv. Marije Magdalene v Lokah, pripomoglo k
vzpostavitvi kromberškega vikariata. Prebivalci Kromberka in Lok so že v 50-ih
letih izrazili željo, da bi imeli svojega duhovnika (kurata), ki bi poleg obeh
vasi skrbel še za Ajševico, Grčno in Barje (Paludi). Leta 1864 so goriškemu
nadškofijskemu ordinariatu poslali prošnjo s podpisi hišnih gospodarjev
omenjenega območja, v kateri so poudarili veliko število prebivalcev (900 ljudi
v čez 90 hišah) in oddaljenost od solkanske cerkve ter izrazili pripravljenost
materialno vzdrževati duhovnika in zagotovilo grofov Coronini, da so
pripravljeni nuditi gostoljubje novemu krajevnemu dušnemu pastirju in dovoliti
uporabo grajske kapele do izgradnje nove cerkve in doma za vikarja s šolo. Izpostavili
so tudi versko in siceršnjo neizobraženost ljudi (kar dokazuje tudi omenjena
peticija s komaj kakšnim pismenim podpisnikom), zato so si poleg cerkvenega
središča želeli tudi šolo.
Vojko
Pavlin
ZNAMENJA
SLOVO OD
POKOJNIKA PRI PRAVOSLAVNIH
OPELO
Pri pravoslavnih Srbih je poleg »slave«, ki so jo
nedavno tudi ateisti slavili, čeprav brez križa in sveče, opelo, rekli bi
cerkven pogreb, dominantno v celotnem
cerkvenem obredju.
O tem priča dejstvo, da je celo v najhujših
ateističnih časih, ko je bilo malo krstov, opelo ostalo nedotaknjeno. Tudi
ateisti so namreč za umrle svojce naročali opelo. Na ta način so bili
prepričani, da so jim priskrbeli posmrtno življenje, v katerega so sicer sami
morda dvomili. Očitno – ne povsem!
Opelo je zakramental. Opravlja se brez evharistije.
Med mašo lahko duhovnik moli za pokojnega v sestavi »proskomidije« – priprave
darov vina in kruha za evharistijo. Ko iz hostije jemlje koščke »čestice« za
pokojnika, jih potopi v vino, vse pa se ob besedah »epikleze« spremeni v
Najsvetejše Darove. Pri obhajilu se tako obhajanci združijo z Bogom in
pokojnikom. Na mističen način se tako ustvarja občestvo svetih, živih in
pokojnih.
Opelo opravi duhovnik le s črno haljo in štolo na
pokojnikovem domu, dvorišču, v kapeli, cerkvi ali ob grobu – ob osmini, 40-dnevnici, polletnici
ali obletnici.
Slovo od pokojnika se opravlja ob odprti krsti,
sestavljajo pa ga poljubljanje križa na telesu pokojnika, kakor tudi
poljubljanje pokojnika samega. Psalm kliče svojce: »pridite k poslednjemu »celivanju«
– poslovilnemu poljubljanju.
Opelo začne s križem. Zatem se vrstijo psalmi, ki so
tolažilni ob priliki smrti, ki jo pravoslavni doživljajo kot tragedijo. Nato se
bere Pavlovo pismo Tesaloničanom, v
katerem apostol pravi, da ni treba skrbeti za mrtve, saj je Kristus sam s
svojim križem in vstajenjem poskrbel zanje. Sledi evangelij, ki se spreminja glede na letni čas.
Najlepši so psalmi »njest svjat« in drugi, ki so znani
zlasti v glasbenem svetu: »nihče ni svet, kakor ti, Gospod, naš Bog…,« potem pa
»od Djevi rodil sja jesi Hriste Bože naš,« potem »jedina čistaja in neporočnaja
Djevo moli spastisja dušam našim…«. Na koncu se telo pokojnika pokrije z belim
prtom - pokrovom. Potem ko duhovnik pokadi telo s kadilom, ga polije z oljem in
vinom v spomin na Jezusove povoje in maziljenje njegovega mrtvega telesa.
Podobno polije tudi sveži grob.
Ob osmini, 40-dnevnici, polletnici oz. obletnici
duhovnik poje na grobu, ga pokadi ter oblije z vinom in oljem. Sorodniki
prižigajo sveče ne samo za pokojnika, pač pa za vse pokojne sorodnike in
znance. Tudi ko jočejo – »naričejo« – ne objokujejo samo tega pokojnika, pač pa
vse svoje pokojnike.
Oblika in obseg obreda sta različna, imenuje pa se
»pomen« – spomin, ki je lahko mali ali veliki pomen – »parastos« in malo ali
veliko opelo.
Pri vseh pogrebnih obredih se obvezno blagoslovi
kuhana pšenica, »koljivo«. Kar simbolizira božjo moč nad smrtjo. V kuhani
pšenici namreč ni več življenja... Toda Bog zmore človeka obuditi – in to je
sporočilo pravoslavnega pogreba – »sahrane«.
Stanoje Kostadinović
SPRENEVEDANJA
V Sobotni prilogi Dela (20. oktober 2007) g. Matej
Lahovnik med štirimi sogovorniki pravi: »V povezavi z igralništvom je v
Sloveniji veliko sprenevedanja«. Ne strinjam se s kontekstom te sicer resnične
trditve. Kot očitek jo namreč naslovi na nasprotnike izgradnje megaigralnice.
Kdo se v resnici spreneveda? Se res spreneveda
Koordinacija za omejevanje igralništva (KOI), ki je v peticiji jasno predstavila
svoja stališča? Se morda spreneveda 15.000 podpisnikov peticije »Slovenija je
mlada država tisočerih možnosti. Ne zakockajmo jih!«?
PRVIČ
Ali se ne sprenevedajo vsi, ki poudarjajo škodljivost
igralnih salonov, »pri katerih gre le za to, da si nekaj zasebnikov polni
žepe«, kot trdi g. Lahovnik. Če to drži, se spreneveda predlagatelj osnutka
zakona o igralništvu, ki sicer znižuje število možnih koncesij za igralne
salone s 45 na 40, medtem, ko je trenutno podeljenih 36 koncesij. To pomeni, da
bo v Sloveniji možno zgraditi še 4 igralne salone. Vlada bi morala, če je
spoznala, da so igralni saloni škodljivi, izdelati strategijo, kako jih v
doglednem času zapreti. Kdaj bo na zagovor poklicana vlada in poslanci, ki so
leta 2003 sprejeli zakon, ki je omogočil razširitev te oblike igralništva po
državi?
DRUGIČ
Sprenevedajo se oni, ki trdijo, da nasprotniki
megaigralnice kratimo pravico do zabave… G. Hugo Zagoršek ugotavlja, da v
Sloveniji za igre na srečo na prebivalca porabimo več denarja kot je povprečje
v Evropski uniji. A ko že govorimo o kratenju pravic – ali imamo pravico, da
ločimo med zdravo in škodljivo zabavo? Nihče ne nasprotuje telovadnicam,
igriščem, toplicam, športnorekreacijskim centrom in centrom za zdravje, toda
ali to pomeni, da moramo podpirati hazard? Zabava je raztegljiv pojem…
TRETJIČ
Ali se ne spreneveda g. Mirko Brulc, ki trdi, da ima za sabo vso Goriško in je Nova
Gorica prav zaradi igralnic deležna »nadstandarda«, pri čemer izpostavi
brezplačen avtobus in dodatne psihologe in pedagoge. Je to vse, oziroma
najpomembnejše, kar lahko našteje? Na letošnjem družboslovnem večeru v Novi
Gorici so bila mnenja Novogoričanov drugačna. Žal g. Brulca ni bilo tam…
ČETRTIČ
Ali se ne spreneveda g. Niko Trošt, ki poleg trditve,
da igralništvo ni Marijina družba, odgovarja na pomisleke o navalu tuje delovne
sile, da Slovenci ne smemo biti ksenofobi. Sem ksenofob, ko vprašujem o
socialnih posledicah zaradi množičnega priseljevanja?
PETIČ
Sprenevedajo se tisti, ki trdijo, da je graditev megaigralnice
lokalni problem, o čemer naj odloča lokalna skupnost. Mar spremembi zakonodaje
o igrah na srečo in davčne zakonodaje v zvezi z igrami na srečo ne zadevata
vseh državljanov? Mar predlog novega zakona o igrah na srečo ne omogoča treh
koncesij C, torej treh megaigralnic, ki ne bodo samo na Goriškem? Mar v sklad
za kurativno in preventivno dejavnost (zdravljenje patoloških igralcev, pomoč
problematičnim igralcem, preventivna predavanja v šolah …) ne bomo plačevali
vsi državljani?
Bogdan Vidmar
PABERKOVANJA
RELIGIJE IN
KULTURE V DIALOGU
Skupnosti sv. Egidija je v nedeljo, 21. oktobra v
gledališču sv. Karla v Neaplju pripravilo medversko srečanje: »Religije in
kulture v dialogu: za svet brez nasilja«. V pozdravnem govoru je kardinal Sepe
spomnil na pobudo izpred 21. let, ko je papež Janez Pavel II. v Assisi povabil
predstavnike svetovnih religij. To je bilo novo sporočilo o miru, zaradi
katerega v »duhu Assisija« tudi danes po svetu delujejo možje in žene. Tudi
srečanje v Neaplju želi pokazati, da je duh Assisija smerokaz za prihodnost
sveta. »Cerkev v Neaplju je bogata s svetniki, svojo zgodovino in kulturo. Zato
je njena naloga, da postane most dialoga in miru. To je naše povabilo: biti
Cerkev miru.«
O trenutnih razmerah v Tanzaniji je spregovoril predsednik te afriške države
Jakaya Mrisho Kikwete. O potrebnosti miru in vlogi religij in kultur pri
njegovem širjenju je govoril ustanovitelj Skupnosti sv. Egidija, Andrea
Riccardi. V predavanju je opozoril, da je mesto - gostitelj, v katerem je nasilje
preveč navzoče, obenem tudi mesto velikega upanja. Izpostavil je večjo potrebo
po razvijanju miru v odnosih med Afriko in Evropo, Azijo in vzhodom. Na koncu
je izrazil upanje, da bodo ti dnevi dialoga, prijateljstva, molitve dali moč,
da bo duh Assisija postal tudi duh Neaplja in s tem duh svetovnega miru.
VELIKA
BRITANIJA: ZBIRANJE SREDSTEV ZA ZIMBABVE
Katoliška agencija za razvoj v čezmorskih deželah
(Catholic Agency for Overseas Development, CAFOD) s sedežem v Londonu, je v
petek, 5. novembra začela s programom nujne pomoči, s katero bodo pomagali več
kot 120.000 ljudem v hudo prizadetem Zimbabveju, ki jih je prizadela huda
politična in gospodarska kriza, kjer primanjkuje osnovnih življenjskih
potrebščin, je sporočila Katoliška informativna služba za Afriko. Pričakujejo
darove v višini osem milijonov dolarjev.
Hararski nadškof, msgr. Ndlovu je opozoril, da
Zimbabve stoji pred popolnim zlomom. Prebivalci nimajo dovolj osnovnih
življenjskih potrebščin, humanitarna situacija se slabša iz dneva v dan.
»Veliko otrok, prijateljev, bratov in sester smo izgubili zaradi lakote in
bolezni«, je povedal nadškof: »Mnogi so pobegnili iz države. Želeli so se
izogniti življenju, ki ga zaznamujeta revščina in lakota.« Po podatkih
Združenih narodov je žetev v Zimbabveju v primerjavi z lanskim letom za 40%
slabša. Inflacija je dosegla okrog 7.000 %, veliko je pa tudi število AIDS/HIV
bolnikov. Zaradi tega se stanje poslabšuje. Westminsterski nadškof kardinal Murphy-O'Connor je povabil
katoličane v Veliki Britaniji naj se odzovejo vabilu CAFOD-a, da molijo in
darujejo za Zimbabve.
Aleš Rupnik
»Saj ne zaradi tebe!«
Zdenka
ošteva moža: »Milan, obljubil si mi, da boš nehal piti zaradi mene!«
»Kdo
pa pravi, da pijem zaradi tebe?«
IZ ŽUPNIJ
KAPELA
NOVEMBRSKA PISMA
Na klopeh so vam na
voljo modre kuverte za imena svojih dragih rajnih, za katere bomo ves november
darovali večerne sv. maše. Kuverte oddajte v nabiralnik do 1. 11.
PRAZNIK VSEH SVETNIKOV
Bolj kot mrtvi so
pred nami, kot verujemo, v duhu živi bratje in sestre, ki jih obiskujemo po
naših pokopališčih. Na praznik, 1.11., bodo sv. maše v naši cerkvi kot ob
nedeljah. Pred večerno sv. mašo ob 17:15 bomo zmolili dva dela rožnega venca za
naše rajne (veseli in svetli del), po maši pa še žalostni in častitljivi del
rožnega venca.
MOLITVE NA POKOPALIŠČU
Na pokopališču v
Stari Gori se bo začela molitev rožnega venca ob 14:40, ob 15:00 pa sledijo
molitve za rajne z blagoslovom grobov.
SPOMIN VERNIH RAJNIH
Sv. maše bodo po
prazničnem sporedu, le da je večerna sv. maša ob 19:00. Tudi ta dan bomo molili
rožne vence za naše rajne po istem načinu kot dan prej.
ZAHVALA
Na misijonsko
nedeljo ste za potrebe misijonarjev darovali kar 1.101,53 €. Bog lonaj!
POČITNICE IN DELAVNICA
V soboto, 3. novembra ob 9:30 je delavnica za naše veroučence; skupaj z
voditeljico bodo okrasili cerkev za zahvalno nedeljo.
KRISTUS ODREŠENIK
BIRMANCI
Z oblikovanjem birmanskih skupin so imela dekleta težave, ki so se
potegnile do prejšnje nedelje, 21. t.m. Župnik je zato dal na oglasno desko
prvoten razpored, ki je dokončen. Več o srečanju staršev in birmancev našega
okrožja v soboto, 10. 11. bo v prihodnjih Oznanilih.
MISIJONSKA NEDELJA
Ob misijonski nedelji smo zbrali za misijonarje dar v znesku € 1.256,65.
Bog plačaj!
STARŠI
V nedeljo, 4. 11. po maši ob 9:00 s ponovitvijo naslednji torek po maši
ob 19:00 se srečamo s starši obeh 5. razredov (Gašper: Kaj se dogaja pri
prehodu od otroške k odrasli veri) in s starši 4. razreda (Marko: Pristno in
nepristno v krščanskem verovanju).
Naslednjo nedeljo, 11. 11., bo srečanje s starši 2. razreda na temo:
Strah ali veselje nad življenjem ter s starši 3. razreda: Značilnosti
otrokovega prehoda k avtonomni morali. Sledi 18. 11., rezerviran za starše birmancev.
MAŠE TA TEDEN
V ponedeljek in torek ta teden ni jutranje maše. V četrtek, na praznik
Vseh svetih, so maše po nedeljskem urniku, večerne maše pa ta dan nimamo. Na
dan spomina vseh vernih rajnih, 2. 11., je prvi petek. Maši sta v cerkvi
(zjutraj ob 7:30 in zvečer ob 19:00).
KROMBERK VOGRSKO
ZAHVALA
Iskrena
hvala darovalcem na kvatrno nedeljo za semenišče in potrebe škofije. Miloščine
je bilo v Kromberku 377,67 €, na Vogrskem pa 202,83 €. Bog vam povrni!
SPOVEDOVANJE
Jutri in v
sredo bom spovedoval od 18. ure do maše na Vogrskem, v četrtek in petek pa v
Kromberku. Opravimo dobro spoved, da s prejemom obhajila in obiskom pokopališča
in molitvijo za rajne darujemo popolni odpustek pokojnim.
VSI SVETI IN DAN VERNIH DUŠ
Na
zapovedan praznik (1. 11.) bosta v Kromberku in na Vogrskem maši kot ob
nedeljah. Ob 14:00 bo na pokopališču na Vogrskem molitev za rajne in blagoslov
grobov, pri Sv. Trojici pa ob 15:30. Ob spominu vernih rajnih (2. 11.) bodo
maše: ob 10:00 pri Sv. Trojici, ob 16:00 v Lokah (tudi blagoslov grobov) in ob
19:00 v Kromberku.
SV. JUST NA VOGRSKEM
Prihodnjo
nedeljo (4. 11.) bo slovesna maša v čast sv. Justu, zavetniku cerkve in
župnije, po maši pa ofer za cerkev. Skupna molitev bo od 9:30 do maše.
OSEK
VSI SVETI
Na
praznik Vseh svetih bo praznična maša ob 9:00. Popoldne se bomo na pokopališčih
spomnili pokojnih. V Oseku bo molitev na pokopališču ob 14:00, molitev rožnega
venca pa v cerkvi ob 17:00. Pri sv. Luciji bo molitev rožnega venca ob 14:40 in
molitev na pokopališču ob 15:00.
Na dan
vseh vernih rajnih, 2. novembra, bo maša v Oseku ob 17:00, pri sv. Luciji pa ob
18:00.
Kdor
želi, lahko v mesecu novembru daruje sv. maše za pokojne. Na listek napišete
namen in skupaj z darom (17 €) v ovojnici oddate v cerkvi.
Pred
praznikom boste imeli priložnost za spoved v Oseku v ponedeljek ob 16:30 in pri
sv. Luciji v torek ob 17:30.
PRVI PETEK
G.
Bogdan bo ob prvem petku obiskal bolne po domovih: v Oseku v petek in v
Vitovljah v soboto dopoldne.
URNIK MAŠ
S
spremembo ure so večerne maše ob 18:00.
SOLKAN
VSI SVETI
Svete maše: ob
10:00, 15:00 (pokopališče), 18:00. Po maši ob 15:00 molitev pri križu in
blagoslov grobov. Ob 17:30 v cerkvi molitev rožnega venca za rajne in za
duhovne poklice
SPOMIN VSEH VERNIH RAJNIH, 2. 11.
Svete maše: ob 8:00,
15:00 (pokopališče), 18:00.
SPOVEDOVANJE
ves teden pred mašo
in po njej.
VEČERNA MAŠA
je od 28. oktobra
dalje ob 18:00.
PRVI PETEK
Pred mašo od 17:30
spoveduje pater s Svete Gore.
ZAHVALNA NEDELJA, 4. november
Ob 10:00 vabljeni
zakonski jubilanti (10, 20, 25, 30, 40, 50, 60 let skupnega življenja), tudi k
zakramentom.
NAŠ DAR NA MISIJONSKO NEDELJO
748,50 €. Bog
povrni!
KRST
21. 10. na misijonsko nedeljo so bili krščeni Klemen Klanjšček, Patrik
Brezigar in Urh Belingar. Staršem iskrena voščila z željo, da bi otrokom z ljubeznijo
oznanjali živega Boga.
ŠEMPAS
VSI SVETI
V
Ozeljanu se na pokopališču zberemo v sredo, 31. 10., ob 15:30. Na predvečer
praznika Vseh svetih bo v cerkvi maša ob 16:00.
V
Šempasu se k praznični maši zberemo 1. 11. ob 10:30. Po maši gremo skupaj na
pokopališče, kjer bomo molili za naše rajne. V Šmihelu bo molitev na
pokopališču 1. 11. ob 15:00.
V
cerkvi je nabiralnik »ZA RAJNE«. Vabljeni ste da darujete za svete maše,
predvsem za tiste, ki zanje nihče ne moli. Zahvaljujem se vsem, ki lepo skrbite
za duhovniške grobove.
URNIK MAŠ
S
spremembo ure so večerne maše ob 18:00.
PRVI PETEK
Ob
prazniku Vseh svetih in ob prvem petku bom bolne na domu obiskal v torek, 30.
oktobra dopoldne. V petek ste pol ure pred mašo povabljeni k molitvi pred
Najsvetejšim.
OKTOBRSKA POBOŽNOST
Zahvaljujem
se vsem, ki ste v mesecu oktobru pripravili in se lepo udeleževali molitve rožnega
venca.
ŠEMPETER
MOLITEV ZA RAJNE IN BLAGOSLOV GROBOV
Zaradi
del na cesti bo bogoslužje za rajne na praznik vseh svetnikov 1. 11. ob 15:00 v
celoti na pokopališču. Zbrali se bomo ob križu, kjer bomo obhajali bogoslužje
božje besede. Potem bo blagoslov posameznih grobov. Ob 17:00 bo v cerkvi
molitev rožnih vencev za rajne (poimensko za vse, ki so umrli v tem letu).
Praznične maše bodo ob 8:00, 10:00 in 18:00.
MAŠE ZA RAJNE IN POPOLNI ODPUSTKI
Za
svoje rajne radi molímo in zanje darujmo sv. maše (vsaka družina vsaj eno mašo
na leto). Daritev sv. maše je gotovo velik dar in pomoč našim rajnim. Poseben
dar za rajne so tudi »gregorijanske« maše (sv. maše za posameznega rajnega 30
dni zaporedoma).
DUHOVNA OBNOVA OB 1. PETKU
V
četrtek, petek in soboto je eno uro pred mašo izpostavljeno Najsvetejše. Med
molitvijo je priložnost za spoved.
OBHAJATE LETOS SVOJ ZAKONSKI JUBILEJ?
Vse zakonce, ki letos obhajate jubileje: 5, 10, 15,
20, 25,… 50. letnico svoje poroke, vabim 4. novembra ob 16:00 (na zahvalno
nedeljo) k sveti maši in družabnemu srečanju. K zahvalni maši dobrodošli tudi
domači. Zaradi pogostitve po maši v župnijski dvorani prosim, da svojo udeležbo
prijavite župniku ali sodelavkam Karitas.
SKUPNA OZNANILA
POPOLNI ODPUSTEK ZA RAJNE
lahko prejmemo v
prvih osmih dneh novembra ob obisku pokopališča in molitvah za rajne ter v
nedeljo prej in potem v cerkvah. Pogoj so: spoved, obhajilo in molitev po
namenu sv. očeta. To je naš največji (in najzahtevnejši) dar našim pokojnim.
ZAHVALNA NEDELJA
Prihodnja nedelja je
zahvalna. Vaši darovi te nedelje so namenjeni potrebam škofije.
POČITNICE
Pred nami je teden
počitnic v šoli in pri verouku. Namesto tega pridite s starši na Vse svete (1.
novembra) k maši in k molitvam na pokopališča!
VEČERI ZA RAZPOROČENE
Večeri so odprti za
vse, ki se po razvezi soočajo s težkimi občutji razočaranja, bolečine, prevare,
izdajstva in hkrati z iskanjem ravnovesja ter pravega mesta v družini, ob
otrocih, na delovnem mestu in v socialnem okolju. V šolskem letu 2007/2008 bodo
srečanja od NOVEMBRA do konca MAJA vsak PRVI in TRETJI torek v mesecu v
prostorih središča TAU (nekdanja zgornja postaja žičnice na Sveti Gori).
Začetek v torek, 6. novembra 2007 ob 19.00 uri.
Družinski center Sveta Gora, Sveta Gora 5, 5250 SOLKAN; GSM: 040 351
236; e-pošta: druzinski.center.sveta.gora@rkc.si