LETNIK V I

ŠTEVILKA:30

5. POSTNA NEDELJA

2. APRIL 2006

 

ARHIV_LETNIK VI

 

UVODNIK

ZAÈETEK STRANI


»...IN KO BOM POVZDIGNJEN Z ZEMLJE, BOM VSE PRITEGNIL K SEBI« (Jn 12,32)

Na Vrnetu sem zasledil pripoved o doživetju rabina Harolda Kushnerja, ki je opazoval otroka, ko sta na obali ob morju gradila grad iz peska. Ko sta ravno konèala pešèen grad, za katerega sta potrebovala veliko èasa, napora, iznajdljivosti in potrpljenja, je prišel morski val in ga v trenutku zravnal s tlemi. Rabi je prièakoval solze in jezo. Otroka pa sta se usedla, se prijela za roke in se smejala. Kmalu sta zaèela graditi nov grad.
Uèenega rabina sta otroka nauèila pomembne modrosti: »Vse stvari v našem življenju, ki jih ustvarjamo s toliko èasa in energije, so zgrajene v pesku. Trajni so samo naši odnosi z ljudmi, z Bogom. Prej ali slej pride val in odnese tisto, kar smo zgradili s toliko truda. Ko se bo to zgodilo, se bo lahko smejal samo tisti, ki se bo imel s kom držati za roke.«
V evangeliju Jezus pravi: »...in ko bom povzdignjen z zemlje (na križ), bom vse pritegnil k sebi« (Jn 12,32). Jezus nas vabi v odnos, ki bo veèno trajal.
Postni èas je priložnost, da se uèimo loèevati trajno od minljivega; resnièno potrebno od namišljenega; biti od imeti. Tako se bomo lažje razumeli kot »pšenièno zrno« in si s tem prizanesli z nepotrebnimi solzami in jezo. Veèino èasa in napora bomo vlagali v pristen odnos z Bogom in z ljudmi. In ko se nam bo podrlo minljivo, se bomo prijeli za roke in se smejali ter ponovno gradili, tako minljivo (kar nam je zaèasno resnièno potrebno na zemlji), kakor to kar veèno ostane.
Tako bomo dovolili Jezusu, da nas že na tem svetu in v tem življenju povzdiguje k sebi: ne samo na križ trpljenja in smrti (èeprav se z njim tolikokrat sreèujemo, je to je samo vmesna postaja), ampak tudi na križ ljubezni in zmage.
p. Bernard


VREDNO SPOMINA

ZAÈETEK STRANI


TRPEÈI KRISTUS KOT SIMBOL VSEH POLITIÈNIH PREGANJANCEV

Zapušèenega Kristusa išèemo tudi v vsakem poštenjaku, ki so ga zaradi pokonène drže preganjali razlièni totalitarizmi. Med njimi je bil Mirko Mozetiè, rojen leta 1892 v Solkanu, v premožni, narodno zavedni družini. Hiši se je reklo Pr' Droèi. Mozetièevi so imeli posestvo in gostilno. Mirkov oèe je bil solkanski župan, zaveden Slovenec Anton Mozetiè (1852-1910). V njihovi hiši na današnjem trgu Jožeta Srebrnièa, kjer so v pritliènih prostorih imeli gostilno, je bila leta 1867 ustanovljena solkanska èitalnica. Mirko se je poroèil s Pavlo Božiè (1895-1965). Zakonca sta vodila gostilno in posestvo. Mirko je bil demokratiènega duha, kristjan in zaveden Slovenec. Tudi o politiènih zadevah se je v gostilni rad pogovarjal. Zaradi pokonène drže in trdnega znaèaja so ga preganjali trije totalitarizmi, ki so v 20. stoletju zaznamovali slovenski narod. Preganjale so ga fašistiène oblasti. Med leti 1930 in 1939 so Droèevo gostilno veèkrat zaprli, ker so v njej prepevali slovensko. Leta 1939 so Mirka zaprli in internirali za dobo dveh let v Campobasso v Abruzzih. Mirkov neèak pripoveduje, daje med drugim Mirko nekega dne skozi okno svojega lokala vrgel Mussolinijevo sliko, ki je po zakonu morala viseti v javnih prostorih. Maja 1943 so ga italijanske oblasti zopet zaprle in pretepale zaradi suma, da je podpiral partizane. Preganjal ga je tudi nemški okupator. 5.6.1944 so ga zaprli in internirali v koncentracijsko taborišèe Dachav, od koder se je vrnil izèrpan 21.7.1945 po prestanem tifusu. Po prikljuèitvi cone A leta 1947 k Jugoslaviji ga je zaèela preganjati tedanja komunistièna oblast. Nekega dne so v lokal vstopili agenti Udbe ter ga odpeljali v zapore v palaèi Lenassi v Solkanu. Èez nekaj èasa se je zaèel proces v Mozetièevi hiši, v nekdanji plesni dvorani, ki je bila predelana v zaèasno sodišèe. Danes je to stavba solkanske krajevne skupnosti. Okrajno sodišèe v Gorici s sedežem v Solkanu ga
je skupaj s soprogo Pavlo 13. aprila leta 1948 spoznalo za krivega nedovoljene trgovine, špekulacije, gospodarske sabotaže in kaznivega dejanja zoper ljudsko oblast. Obtožen je bil, »da je ponovno v letu 1947-48 blatil in klevetal ljudsko oblast in državno ureditev, Maršala Tita in J.A....« Špekulantstva in blatenja ljudske oblasti je bila obtožena tudi žena Pavla. Okrajno sodišèe v Gorici ju je obsodilo na plaèilo denarne kazni.
Na pritožbo javnega tožilca, èeš, da je kazen prenizka, je sodišèe druge stopnje (Okrožno sodišèe v Postojni) 29. maja 1948 Mirka obsodilo na eno leto odvzema prostosti s prisilnim delom, Pavlo pa na 8 mesecev zapora. Poslopje v Solkanu, v katerem je bila gostilna, skupaj z gostilniškim inventarjem, so zaplenili. Mozetièeva sta se na kazen pritožila, vendar sodišèe pritožbi ni ugodilo. Mirko je bil v Ljubljanskih zaporih zaprt osem, Pavla pa tri mesece. Leta po aretaciji in zaplembi so bila za Mozetièeve težka. Komaj so se preživljali. Zaradi finanène stiske in pritiskov s strani Udbe sta zaprosila MLO Solkan za dovoljenje, da op-tirata za Italijo. Dovoljenja nista dobila. Mirko je bil deležen novih pritiskov s strani Udbe. Leta 1951 so ga ponovno aretirali in zaprli za dva meseca. Odpustili so ga tudi iz službe. Proces proti Mozetièema leta 1948 je bil le eden izmed mnogih zrežiranih procesov, ki so se po vojni odvijali. Med leti 1945-51 je bilo obsojenih na tisoèe podjetnikov, trgovcev, obrtnikov, kmetov in duhovnikov. Glavni namen je bil zaplemba premoženja in obraèun s kritiki režima. Leta 1995 je prišlo na Vrhovnem sodišèu Republike Slovenije v Ljubljani do obnove tega sodnega procesa. Izkazalo se je, da je bil celotni prvi proces zrežiran in da je prišlo pri njegovi izvedbi do številnih kršitev. Mirko in Pavla Mozetiè sta bila vsaj posmrtno rehabilitirana.
Jernej Vidmar

ZNAMENJA

ZAÈETEK STRANI


NEDELJA? »DAJTE NAM MIR!«

NAPOVED
Do nedelje kot dneva poèitka imamo na Slovenskem spet povsem klavrn odnos.
Žal tudi ljudje, ki se imamo za verne. Zmeda je tudi pri zakonodajalcu, parlamentu, ki ne zna razložiti, zakaj je vpletel v izvzetje nedeljskega poèitka v trgovinah npr. nujne življenjske potrebšèine, kar je bilo nespamet od prvega dne naprej, ko je nekdo to bleknil; pa trgovine na božjih poteh, kar je navadna zloraba, zoper katero se niti Cerkev ni oglasila.
Potem ni èudno, da je odnos do nedelje pri hlastajoèih množicah iz tedna v teden bolj potrošniški in nepremišljen. Nekaj podobnega smo doživljali pred leti v odnosu do prostora in okolja. Ob intenzivni industrializaciji smo uprizorili, nevedni in oholi!, pohod na prostor in okolje. Še pomnite èase, ko so zmagovito privlekli na Goriško vrsto vprašljivih, èloveku in okolju neprijaznih poèetij?
V èasu, ki je pred nami, dejansko smo že globoko v njem, smo vedno bolj pogojeni še z izbiro, èe še lahko izbiramo?, kako s èasom. Bodimo jasni: ali bomo ob nedeljah delali in se drenjali po nakupovalnih halah ali poèivali. Poèivali seveda ne kot zdolgoèaseno pretezanje pred TV... Življenje je vedno bolj odvisno od tega, na katero mesto postavljamo delo in trošenje, skratka kako uporabljamo èas.
NEVEDNOST
Kaže, da se teže tega vprašanja še ne zavedamo. V zadnjih tednih poslušamo ljudi, ki delajo ob nedeljah, da so pravzaprav zadovoljni, èe jim plaèajo dodatek. Pa tudi potrošniki smo se menda spet zapodili v nedeljske nakupe in si zapolnili že tako prazno življenje. Najbolj otožno pa je, da se pripravljajo, da bodo o tem odloèali ustavni sodniki in sodnice, ki v svojih javnih nastopih kažejo popolno nevednost o kakovosti èasa. Seveda, saj o tem niè ne piše v paragrafih. Tako se pri nas odloèa o dveh vprašanjih, pri katerih gre za usodo našega in naslednjih rodov, o prostoru (ekološko vprašanje!) in èasu (antropološko vprašanje!). Ti vprašanji sta vedno bolj dramatièni vprašanji današnjega in jutrišnjega življenja. Zlasti kakovosti življenja, po èemer se merita naše zadovoljstvo in sreèa!
PRAZNINA
Je pa res, da brez sramu razkazujemo notranjo praznino, èe se ne znamo postaviti na stališèe, da sta prostor in èas osnovni sestavini življenja, za kristjane naravnost božja darova.
Èe resnièno želimo sreèo, moramo iskati ravnovesje s prostorom in èasom. V Srednjem veku, med 11. in 13. stoletjem, ko je šlo za to, ali imajo ljudje na Zahodu pravico do nedeljskega in prazniènega poèitka, se je Cerkev postavila na stran èlovekove pravice do poèitka. Saj èlovek vendar ni žival! Kdo bo dopovedal današnjemu èloveku da èlovek tudi ni stroj in tudi ne samo potrošnik?
Gašper Rudolf

CVETNA ALI OLJÈNA NEDELJA 2006

OLJKA A. SPRAVA IN SPOVED
Ta teden je zadnji
èas, da se poglobimo v svoje življenje in se zbrano pripravimo na spravo in zakrament spovedi. Èe nismo še bili pri spovedi, si doloèimo dan.
B. ODLOÈITVE
Na CVETNO NEDELJO ponesemo bolnim in vsem, ki ne morejo v cerkev, blagoslovljeno olj
èno vejico na dom in jih s tem obišèemo.
Doma se pogovorimo, kako bomo obhajali veliki teden v dru
žini, katerih obredov se bomo udeležili v cerkvi in obnovimo postne sklepe glede molitve, odpovedi in dobrih del.
C. SLAVJE »PRI NAS DOMA«
Na postnem križu gorijo vse sveèe. Zapojemo ali molimo postno pesem in medtem voditelj zatakne blagoslovljeno oljèno vejico za križ, ali pa z njo okrasi postno ikebano..
V.: »Molimo te, Kristus, in te hvalimo!«
O.: »Ker si s svojim križem svet odrešil!«

Voditelj pred molitvijo poudari: »Na cvetno nedeljo se spominjamo Jezusovega vhoda v Jeruzalem, ko so ga množice s palmami in oljènimi vejami pozdravljale kot kralja. Zato se na ta dan zberemo pred cerkvijo za blagoslov oljk in drugega zelenja ter v slovesnem sprevodu s vstopimo v cerkev.
Toda Jezus je istoèasno, ko je slovesno vstopil v mesto, stopil na pot trpljenja, o èemer razmišljamo ob branju Pasijona (poroèila o Jezusovem trpljenju). Z Jezusom stopimo na pot velikega tedna tudi mi.«
V. »Molimo te, Kristus, in te hvalimo!«
O.:
»Ker si s svojim križem svet odrešil!«
V. Bere po
èasi evangeljsko besedilo, ki ga vnaprej pripravi: ali Mt 21, 1-11; ali Mr11, 1-11; ali Lk 19, 28-44.
V.
»USMILI SE NAS, O GOSPOD!« O. »USMILI SE NAS!

PABERKOVANJA

ZAÈETEK STRANI


CERKVENI SHOD V VERONI - 5. DEL
»Pomembno je, da oblikujemo naèin kršèanskega življenja, ki bo izhajal iz velikonoènega dogodka, a ga bomo istoèasno znali posredovati v jeziku, ki bo razumljiv današnji družbi.« V politiènem delovanju se vse bolj kaže pomanjkanje zaupanja: politièno dogajanje se vrti le okrog interesov, povelièuje le posamezne projekte, izogiba pa se bistvenim vprašanjem o pravièni razdelitvi dobrin in sodelovanju v dobro vseh ljudi. Družbeno okolje je tako prostor, v katerem prièakovanja posameznikov dobijo splošen pomen, kjer si nasproti stojijo razlièni pogledi ter mnenja in se zato ustvarja vzdušje rivalstva. »Prav zato so v cerkvenih združenjih poklicani, da so še bolj pozorni na te pojave in ustvarjajo takšne okolišèine in odnose, ki bodo uravnovesili družbeno, socialno okolje.«
»Preroška v pravem pomenu besede je lahko le tista župnija, v kateri znajo ovrednotiti vsa znamenja kršèanskega upanja. Kršèanstvo, ki zgolj ustvarja prepovedi, moralizira in obsoja, je preživelo, ker je vsakršno kopanje po nepomembnih vprašanjih nekoristno.« Danes so lahko znamenje le kršèanske skupnosti, ki se ne ukvarjajo toliko same s seboj, marveè »se znajo primerjati in vkljuèiti v življenje okolja«. Le župnija, ki laikom dovoli, da v skupnost prinašajo svoje življenjske izkušnje, bo življenjska, saj župnija ni samo neka skupina zbranih župljanov, ki delujejo v okviru organizacije. »Zato potrebujemo duhovnike, ki bodo znali delovati v dobro skupnosti in jo povezovati. Samo tako bodo mogli sodelovati z zrelimi in odgovornimi kristjani. Konèno pa je župnija tudi skupnost, ki preprostemu èloveku pomaga pri oblikovanju njegove osebne vere.«, so zapisali v dokumentu ob pripravi na cerkveni shod v Veroni.


UPAD ŠTEVILA VERNIKOV

V Banjaluški škofiji je po podatkih iz popisa, ki so ga po župnijah izpeljali konec leta 2005, število vernikov prviè padlo pod 40.000. Danes v škofiji živi 39.792 vernikov v 48. župnijah. Ta podatek lahko primerjamo s številom 97.857 vernikov (danes je to 40,66% predvojnega števila), kolikor jih je po uradnih podatkih Banjaluške škofije na tem obmoèju živelo leta 1991. Še posebej je opazno dejstvo, da je leta 1999 na obmoèju škofije živelo 52.711 vernikov in se je število do leta 2004 zmanjšalo na 40.758, to je za 11.953, v odstotkih kar za 23%. Upadanje pa se je na žalost nadaljevalo tudi v letu 2005, ko se je število vernikov glede na leto 2004 zmanjšalo za 966 (okrog 2%). Še posebej pa je pomenljiv podatek, da je leta 2004 na obmoèju škofije, ki pripada Federaciji BiH živelo 33.475 (82%) vernikov, a na obmoèju Republike Srbske le 7.283 (18%). Podatek daje pravo podobo o stanju v škofiji.
Ale
š Rupnik


NOV AVTO
"Èestitam, Janez!" reèe Jure prijatelju.
"Uspelo ti je kupiti nov avto!"
"Uspelo? Moral sem ga. Vedno kadar sem parkiral, je prišel mimo policist in vprašal, èe
je že kdo obravnaval prometno nesreèo."

IZ ŽUPNIJ

ZAÈETEK STRANI


KAPELA
BOG POVRNI
Andreju in Tomažu Peganu se zahvaljujemo, da sta v dvorani vstavila nova okna, ki so bila izdelana že lani. Bog povrni èlanoma Gospodarskega sveta, ki sta pomagala ter gospem, ki so dvorano in hodnik poèistile. Ob oknih bo potrebno opraviti še nekaj zidarskega dela.
SPOVEDOVANJE
V tem tednu bomo spovedovali verouèence, sicer pa bo spored velikonoènega spovedovanja za veliki teden na oglasni deski.
Za obisk starejših in bolnih na domu nas èimprej poklièite in jim omogoèite, da prejmejo velikonoène zakramente.
ZAHVALA KARITAS
Hvala za darove postne akcije 3. in 4. postne nedelje. Poleg hrane smo nabrali 257.521 SIT. Hvala katehistinjam in verouèencem, ki so naredili lepe velikonoène vošèilnice za naše starejše in bolne župljane, ki jih bomo obiskali po domovih in za oskrbovance v Domu upokojencev v Novi Gorici. Vsem Bog povrni!
CVETNA NEDELJA
Oljène vejice boste lahko dobili pred mašami v veži pred župnijsko pisarno. Blagoslovili jih bomo pri vseh mašah, slovesen blagoslov in spomin Jezusovega vhoda v Jeruzalem pa bo na zaèetku župnijske maše ob 10. uri.
KRST
V nedeljo, 26. marca, je prejela zakrament svetega krsta Tiana Gorjup, hèi Hinka in Barbare Gorjup. Božjega blagoslova novokršèenki in njeni družini!


KRISTUS ODREŠENIK

PRVOOBHAJANCI
Jutri ob 18:00 je za vse prvoobhajance skupna vaja v okviru uvajanja v spravo in spoved. Za spoved se zberemo s prvoobhajanci v petek ob 16:30. Na voljo bosta dva spovednika tako za starše kot za otroke.
DAN SPRAVE - CVETNI PETEK
V petek bomo obhajali spravni dan. Veèerna maša bo zato ob 18:00, ob 18:30 bo sledil Križev pot, ob 19:00 pa bomo obhajali spravno bogoslužje. Namen spravnega bogoslužja je, da podpre premislek o našem življenju, njegovi usmeritvi ter nas usposobi za kesanje in spoved.
CVETNA NEDELJA
Pred dopoldanskima mašama bo na plošèadi pred cerkvijo blagoslov oljk, ki mu bo sledil slovesen vhod v cerkev. Doma bomo obhajali tudi obred Cvetne nedelje »Pri nas doma«, kakor smo se mu skušali približati v prejšnji Prilogi. Darovi za oljke gredo za gradbene potrebe v Slovenski Istri.
SPOVEDOVANJE
V veži je urnik velikonoènega spovedovanja z vrstnim redom spovednikov iz bližnjih župnij.
VELIKI TEDEN 2006
Obredi Svetega tridnevja bodo ob 20:00. Obrede velikonoène vigilije bo vodil g. škof Metod, ko bomo s katehumeni slavili svete zakramente.
STARŠI
Danes in v torek se sreèamo s starši verouèencev 5. razreda. S sreèanji s starši bomo nadaljevali po praznikih.
BOLNI IN ONEMOGLI
Sorodnike, sosede in prijatelje prosimo, naj posredujejo zvezo z bolnimi in onemoglimi, ki živijo po stanovanjih, da jim omogoèimo duhovnikov obisk in svete zakramente. Lahko nas poklièete po telefonu, ki je na zadnji strani Oznanil.
ANGOLA - NEŽA IN VASJA MARKIÈ
V soboto po veèerni maši bosta Neža in Vasja Markiè pripovedovala in prikazala svoje izkušnje iz Angole. Vsi smo lepo vabljeni!
NEDELJSKA VEÈERNA MAŠA
S prihodnjo nedeljo bo veèerna maša ob nedeljah uro kasneje, to je ob 20:00.



KROMBERK
PRVI PETEK IN SOBOTA
Na prvi petek bomo pol ure skupno èastili Najsvetejše. Rednim èastilcem naj se pridružijo še drugi.
BOGOSLUŽJE NA CVETNO NEDELJO IN SPOVEDOVANJE
Bližamo se velikonoènim praznikom. Spoved otrok od 4. do 6. razreda bo že ta teden, na dan verouka, bodoèi birmanci pa pridejo v soboto ob 18. uri. Imeli bodo tudi tujega spovednika. Tudi odrasli naj pridejo za spoved v soboto ob 18. uri ali pa na cvetno nedeljo od 8. ure dalje. Blagoslov oljk s procesijo bo pri sv. maši ob 9. uri.
OBHAJILO NA DOMU
Po domovih bom obhajal na veliki teden: v ponedeljek Ajševica, Loke, Breg; v torek Vinka Vodopivca, Toma Brejca, Iztokova, Damber in Pod Škabrijelom.
DRUŽINSKO ROMANJE V OGLEJ
Starši in bodoèi birmanci so se dobro izkazali. Samo dva sta manjkala zaradi bolezni. Ob krstilniku so starši položili roko birmancem na ramo, obnovili smo krstne obljube in zmolili Litanije vseh svetnikov. Pred Oglejem smo šli v Štivan in na koncu tudi v Gradež. Vsi smo bili zadovoljni. Svoj delež je prispeval tudi katehist Stojan Kravos.
OZVOÈENJE
Cerkev je dobila nove zvoènike in mikrofone. Dobrotniku naj Bog povrne.
ZVONJENJE IN URA
v zvoniku sta narejeni. Ura bije in kazalci se premikajo. Èišèenje številènice in zvonika pride na vrsto, ko bo primerno vreme. Iz župnijskega arhiva je razvidno, da tudi prva cerkev ni imela ure v zvoniku. Niè ni èudnega, saj jo je do leta 1936 upravljal le vikar, ki je bil podrejen župniku in dekanu v Solkanu.


OSEK
OLJÈNE VEJICE
za blagoslovitev na cvetno nedeljo bomo lahko imeli od domaèih oljènih dreves. Potrebujemo okrog 20 veèjih vejic in 100 manjših. Prosimo, da jih pripeljete do cvetne sobote (8. aprila) k cerkvi v Oseku. Hvala!
SVETE MAŠE
med tednom so ob 18:30 uri! Pred mašo je prilika za spoved.


SOLKAN
TEDEN SPRAVE -VELIKONOÈNA SPOVED:
prvoobhajanci s starši in drugimi družinskimi èlani v soboto 8. aprila ob 17:00;
vsi
župljani: sobota 8. april od 18:30 dalje (pater s Svete Gore), nedelja 9. april od 9:00 dalje, vsak dan od 18:30 dalje.
OLJÈNA NEDELJA
Ob 10:00 blagoslov oljk in zelenja, procesija ter maša s pasijonom.
SREÈANJA STARŠEV
V torek, 4. aprila, ob 20:00 s starši 9. razreda verouèencev.
BESEDA ŽIVLJENJA
Svetopisemska skupina se sreèa ob premišljevanju Besede življenja v sredo, 5. aprila, ob 19:30.
NAŠI RAJNI
26. 3. je v varstvu Marije doživela smrtno uro 93-letna Angela Devetak, roj. Lièen, Za spomenikom 13. Gospod, daj ji veèni pokoj!

ŠEMPAS
SVETA SPOVED
V dneh pred prazniki bom za sveto spoved na razpolago pol ure pred vsako veèerno sveto mašo.
KARITAS
Sreèanje skupine imamo v torek, 4. aprila po maši.
PRVI PETEK
V petek dopoldne obišèem bolne na domu. Pol ure pred veèerno mašo ste povabljeni k molitvi pred Najsvetejšim.
STREŽNIKI
Ob pripravi na praznike se sreèamo v soboto, 8. aprila ob 10:00.
SLOMŠKOVO BRALNO PRIZNANJE
O prebranih knjigah se bomo pogovorili v soboto, 8. aprila ob 13:30.
OLJÈNA NEDELJA
V nedeljo zaèenjamo obhajanje velikega tedna. Zberemo se pod zvonikom. Blagoslovili bomo oljène vejice in zelenje in slovesno vstopili v cerkev. Pri bogoslužju se bomo poglobili v premišljevanje trpljenja našega Gospoda Jezusa Kristusa. Blagoslov zelenja bo tudi v Ozeljanu v soboto pri maši. Zberemo se v cerkvi. Prosim bogoslužne sodelavce, da poskrbijo za pripravo obredov svetega tridnevja in velikonoènega praznika.
NAŠI RAJNI
V petek, 24. marca 2006 smo se v Ozeljanu poslovili od Slavice Brezec (90), Ozeljan 61; v soboto, 25. marca pa v Šempasu od Jožefa Živca (79), Šempas 187. Molimo za naše rajne!


RAZSTAVA PIRHOV
Vabimo vas na Prvo razstavo velikonoènih pirhov na Sveti Gori od 8. do 17. aprila. »Uradno« odprtje razstave bo 9. aprila ob 17. uri. Ogled bo možen vsak dan od 10. do 18. ure.