LETNIK V I

ŠTEVILKA:11

22. NAVADNA  NEDELJA

13. NOVEMBER 2005

 

ARHIV_LETNIK VI


 

UVODNIK

ZAÈETEK STRANI


REALIZEM CERKVE
Konec cerkvenega leta me vsako leto znova pripravi do obèudovanja. Obèudujem neomajni realizem Cerkve, ki veje iz Božje besede, ki jo v teh nedeljah ponuja kristjanom v premišljevanje. Ne da se zapeljati všeènosti èasa, ne išèe tržnih niš, nima posebne ciljne skupine. Njena tržna niša je èlovekovo srce, njena ciljna skupina èloveštvo, èas pa je samo lok med obema Kristusovima prihodoma, na katerem uresnièuje besedo apostola Pavla, ki jo je napisal svojemu uèencu Timoteju: "Oznanjuj besedo, vztrajaj v ugodnih in neugodnih okolišèinah" (2 Tim 4,2).
Èloveštvo, zlasti zahodni svet, je danes stanju vztrajnega zanikanja resniènosti in krèevitega bega pred njo. Mislim, da nisem daleè od resnice, èe reèem, da glavni napor èloveštva danes lahko opišemo z besedo: ohranjevanje. Sicer res stalno govorimo o napredku in razvoju, vendar ti dve kategoriji zadevata zunanje, za èlovekovo bistvo nepomembno podroèje. Kjer pa gre za bistveno, èlovek noèe razvoja, noèe napredka. Nihèe danes noèe biti star, èeprav je starost povsem naravna stopnja èlovekove rasti. O smrti raje ne bi spregovoril, èeprav vsaka smrt posebej pomeni višek razvoja posameznika in pobiranje sadov njegovega življenja.
V takšno stanje duha nam danes Božja beseda govori o tem, da nam je vse v življenju dano na posodo. Prišel bo trenutek, ko se bo Upnik vrnil in nas povprašal o našem oskrbovanju. Velièina tistega trenutka bo v tem, da ne bomo mogli pobegniti v noben privid, da se ne bomo mogli umakniti v svet navidezne resniènosti. To bo praznik resnice in vrhunec èlovekovega dostojanstva, ki se bo razodevalo v Božjem spoštovanju osebne odgovornosti posameznika.
To ne bo priložnost za razkritje velikih dejanj. Ne, to bo èas, ki bo osvetlil majhna dejanja zvestobe: "Dobri in zvesti služabnik! V malem si bil zvest. Vstopi v veselje svojega gospodarja!"
p. Stane

VREDNO SPOMINA

ZAÈETEK STRANI


SLOVENSKA DR
ŽAVNA HIMNA - ZDRAVLJICA
Letos obhajamo 100. obletnico uglasbitve slovenske državne himne Zdravljice. Avtor besedila je, kot je veèini znano, France Prešeren. Manj znane pa so okolišèine v katerih naj bi besedilo nastalo.
Podnanoški vikar, vinski strokovnjak, kemik in zgodovinar Matija Vrtovec je veliko pisal za takrat osrednji slovenski èasopis Kmetijske in rokodelske novice. Že v tretji številki tega èasopisa je leta 1843 v svoji hvalnici vinski trti direktno naprosil prvega pevca med njimi (Franceta Prešerna), da bi spisal kakšno boljšo hvalo vinski trti. Prešeren mu je odgovoril s svojo hvalnico - Zdravljico, ki jo je zložil jeseni 1844. V verze Zdravljice je položil »svoje misli o slovenstvu, slovanstvu in èloveèanstvu«, zato Zdravljica dolgo ni bila objavljena. V èasu marène revolucije 1848 pa so politiène spremembe omogoèile, da je prviè izšla in sicer v Bleiweisovih novicah in v Kranjski èbelici. To je bil zadnji pesnikov nastop v javnosti.
60 let kasneje je Zdravljica dobila nove razsežnosti. Leta 1905 jo je kot prvi uglasbil podnanoški rojak in velik skladatelj Stanko Premrl. Med študijskimi poèitnicami se mu je pri delu v trgovini na Lozicah v Vipavski dolini, kjer je pomagal sorodnikom, utrnila zamisel za uglasbitev Prešernove Zdravljice. Zaèeto delo je nato v jeseni, ko je nadaljeval študij na Dunaju, dokonèal. Uglasbil jo je za mešani in moški zbor. Premrlova Zdravljica je bila prviè objavljena v reviji Novi akordi leta 1906. Zdravljica je po njegovi uglasbitvi doživela še 18 drugih.
Komponirali so jo tako priznani in znani skladatelji kot so: Ubald Vrabec, Benjamin Ipavec, Maks Pirnik, Davorin Jenko, Vinko Vodopivec in Lucijan Marija Škerjanc. Med njimi je najimenitnejše mesto zasedla prav Premrlova uglasbitev, ki je že v èasu majniške deklaracije »užgala do plamena, kjerkoli se je oglasila.«
Že v èasu Socialistiène republike Slovenije v okviru Jugoslavije, so pristojni iskali takratnemu èasu primerno himno. Na izboru za slovensko himno so bile leta 1972 predlagane tri skladbe: »Naprej zastava slave« Davorina Jenka (besedilo Simon Jenko), »Naša pesem« Marjana Kozine (besedilo Mile Klopèiè) in Premrlova ter Prešernova Zdravljica. Iskanje primernega besedila in napeva pa ni tako kmalu prineslo rezultata. Ustavna dopolnila ustave iz leta 1974, ki so bila sprejeta leta 1989 pa so že uveljavila razpoloženje slovenskega naroda, ki se je vse bolj nagibalo v prid Zdravljici. V dopolnilu XII je bilo doloèeno, da je himna takrat še Socialistiène republike Slovenije Zdravljica. Podrobnejša doloèila o himni so bila sprejeta leta 1990, tik pred spremembo politiènega sistema v Sloveniji. Zakon o himni že takrat navaja, da je besedilo himne sedma kitica Prešernove Zdravljice ter da je melodija iz istoimenske Premrlove zborovske skladbe. Ta odloèitev je bila potrjena tudi z ustavo samostojne in neodvisne Republike Slovenije, ki je bila sprejeta konec leta 1991.
Monika Kovaèiè


ZNAMENJA

ZAÈETEK STRANI


ZAKAJ JE JEZUS NAGNAL TRGOVCE IZ TEMPLJA?

Neizbežno se nam približuje èas, ko izbruhne ena najobsežnejših epidemij našega èasa nakupovalna mrzlica.
Pojav prerašèa v bolezen odvisnosti, pravo razvratnost. Kakor vsaka druga zasvojenost ponuja užitek, umik od vsakdanjih skrbi, a jih hkrati poglablja, ne osreèuje in ne poteši notranjega èloveka.
Ob tem vidim dve sliki:
Najprej bližnjo...
Nakupovalni blišè v grdih stavbah raznih »najboljših sosedov«, ki rastejo kakor plevel, na površinah, kjer je nekoè uspevalo žito... Èrede, ki norijo, zapravljajo, se nažirajo, se obdajajo z nepotrebnimi stvarmi in se zaganjajo kakor ovce v ogrado. »Solata« po nabiralnikih, ki vzgaja obsedenega potrošnika in daljnosežno unièuje gozdove, brez katerih se bo življenje na Zemlji konèalo. Otroci, ki se šopirijo z modnimi oblaèili, se meèejo ob tla po trgovinah in tulijo pred televizorjem.
In potem sliko, ob kateri si lahko pokrijem oèi in si reèem: »Ni, ni!« ...
Neki drugi, revni otroci, ki garajo za na
še udobje, si kvarijo zdravje zaradi golega preživetja. V tovarnah brez èistilnih naprav, ki unièujejo planet z druge strani, tako da nam s plašnicami ni treba gledati v tisto smer...
In kaj me ob tem najbolj zbode? Da se ob poplavi trgovske nesnage pojavi ponudba katoliškega èasopisa! Veliko nagradno žrebanje! Bogate nagrade! Avto, pralni, sušilni stroj, televizor...! Sto nagrad! Ponudbo lahko slišimo pri oznanilih, ob koncu bogoslužja...
Mar ni Jezus nagnal trgovce iz templja?
Nataša Konc Lorenzutti, Osek


NAKUPOVALNA BOLEZEN

Na Hrvaškem so raziskovali, kako je pri njih z nakupovalno boleznijo. Veè kot 80.000 ljudi trpi na Hrvaškem zaradi bolezni nenadzorovanega kupovanja, kar se konèa s finanènim in veèkrat tudi z duševnim zlomom. Nakupovalna odvisnost je pogostejša pri ženskah, kar pa ne pomeni, da se ne prime tudi moških. Bolezen se pokaže tedaj, ko ljudje kupujemo, ne da bi gledali na potrebe in na denarne možnosti. Nakupovalna bolezen se poraja kot izhod iz neke vrste življenjske praznine.
Nakupovanje je odvisnike kot notranje olajšanje, èemur sledi potem nezadovoljstvo in tudi oèitek vesti. Zaradi tega ljudje zapadejo v depresijo ter se jih loti nesorazmeren apetit ali zavraèanje hrane.
Bolezen skušajo zdraviti z antidepresivi. Najbolje pa je pravoèasno dati sebe in nakupovanje pod kontrolo pameti. Za zaèetek tako, da ne nakupujemo na nedeljo in da ne hodimo v trgovino takrat, ko se nimamo kam dati.
(Prim. Delo, 7. nov. 2005, str. 10)



NAŠE MESTO: IGRALNIŠTVO (4)

DUH ÈASA
Znaèilno je, da se je pojav postmodernizma zaèel prav v arhitekturi, s knjigo iz leta 1972, ki ima pomenljiv naslov: Learning from Las Vegas. Knjiga je delo ameriškega arhitekta in teoretika Roberta Venturija (soavtorja: Denise Scott Brown in Steven Izenour)
Termin postmodernizem je uvedel kasneje Charls Jencks s knjigo The Language of Post-moderen Architecture (1977). S kultno Lyotardjevo knjigo La Condition post-moderne (1979) se je razprava prestavila na podroèje filozofije in dobila planetarne razsežnosti.
Venturi iz analaze Las Vegasa izpelje temelje za svojo arhitekturno produkcijo. Geslo moderne, da forma sledi funkciji ovrže v prid simbolom, ki preglasijo formo. Direktno sporoèilo: TO JE HIŠA, prevlada nad hišo samo. Kièaste, populistiène zgradbe casinojev Las Vegasa zoperstavi intelektualistiènim, abstraktnim, geometrijskim formam moderne arhitekture. Nasproti Loosovi opredelitvi, da je ornament zloèin, Venturi povzdigne v najvišjo vrednoto ornament, znak, simbol, dekoracijo. Adolfu Loosu se zdi tetoviranje, okraševanje telesa primitivno, regresija. Ne smemo se èuditi, èe je zadnje èase tetoviranje v veliki modi.
Moderna arhitektura je etièna, postmoderna je estetièna. Estetika zmaga nad etiko.
Postmodernizem je z estetizacijo Auschwitza vnesel etièni relativizem. Razlike med Dobrim in Zlim ni veè. Vse zgodbe so enakovredne. Velikih zaèetnic ni veè. Zabrisan je izkorišèevalski princip multinacionalk. Postmodernizem ni niè drugega kot kulturna logika poznega kapitalizma (F. Jameson), v katerem adidaske teledirigirajo željo najstnika zahodne poloble, proizvajajo pa jih naj
stniki v zakotjih vzhodne poloble. Globalizacija je le globalizacija izkorišèanja. Kapital nima mej in moralnih predsodkov, gre tja, kjer je profit najveèji in se najhitreje oplaja. Igralnice in hazard se množièno selijo na Internet.
LE ZLO JE NOVICA
Ko informacije potekajo s svetlobno hitrostjo, se uresnièi McLuhanova globalna vas. Nesreèo, ki se je zgodila v Mongoliji, doživljamo, kot da bi se zgodila v sosednji ulici. Prav ta istoèasnost, hkratnost v realnem èasu relativizira in nevtralizira vsakršno iskreno soèustvovanje. Le negativno, Zlo, vzpostavlja atraktivno informacijo, postaja Zemlja, Hudièev planet. Le Zlo je zanimiva novica. Veèja ko je katastrofa, atraktivnejša je novica. Vrednost novice se meri v hektolitrih prelite krvi. Ker je medij masaža (McLuhan), smo že tako zmasirani in naravnani, da nas niè veè ne prizadene, èakamo samo še tisto zadnjo novico: vesoljni potop. No limits, Extreme, Guinessova knjiga, Hero for one day, to so slogani, ki jih vsiljujejo množièni mediji. Prièajo pa o totalni brezvrednosti èloveškega življenja. Življenje je brez vrednosti, èe ga ne postavimo na kocko. Ta fatalistièni odnos do svetosti življenja je, vsaj kaže se tako, postal del naše balkanske nacionalne biti.
Èe je svet okrog nas tak, kot je, kaj je potem narobe z igralništvom? Kaj je to takega, nad èimer bi se bilo potrebno zamisliti ali zgražati? Saj je vendar vse tako lepo urejeno: sveže zelenice pred blešèeèimi zgradbami casinojev in toliko raznobarvnih luèk, poplesajoèa nasmejana dekleta in sprošèeni fantje.
Vinko Torkar

PABERKOVANJA

ZAÈETEK STRANI


SPOROÈILO IZ KÖLNA 11. DEL

Po sreèanju z nemškim predsednikom Horstom Köhlerjem je papež Benedikt XVI. odšel v sinagogo v Kölnu. Tam so »nemškega papeža« prièakali rabin in trije predsedniki židovske skupnosti, ki je najstarejša v Nemèiji. Najprej so šli v prvo nadstropje, kjer je »Dvorana spomina« in se v njej spominjajo milijonov žrtev, še posebej muèencev iz skupnosti v Kölnu. Po kratki molitvi, je papež odšel v sinagogo, kjer so ga pozdravili eden od predsednikov Michael Rado in rabin Netanel Teitelbaum. V svojem nagovoru se je sveti oèe zavzel za izboljšanje odnosov z židovskim ljudstvom, ko je poudaril poseben pomen odloèilnih korakov papeža Janeza Pavla II. na tej poti zbliževanja. Zgodovina odnosov med židovsko in kršèansko skupnostjo je dolga in zelo komple
ksna. Bila so obdobja dobrega sodelovanja, prišlo pa je tudi do preganjanja Judov v Kölnu leta 1424. V dvajsetem stoletju se je zgodilo najmraènejše obdobje evropske zgodovine z izbruhom novopoganske rasne ideologije, kar je privedlo do tega, da je država naèrtovala in tudi dejansko uresnièevala iztrebljanje evropskega židovstva, ki ga poznamo z imenom Shoah. »Prav zato, ker niso priznavali Božje svetosti, so iznièili tudi svetost èloveškega življenja«, je rekel papež in spomnil, da je samo v Kölnu poimensko znanih 7.000 židovskih žrtev. Veè milijonov Židov je bilo ubitih v zbirnih taborišèih, v plinskih celicah. To je bila »skrivnost zla«, kakor je ob 60. obletnici osvoboditve Auschwitza povedal Janez Pavel II.


OBISK V MOSKVI

S sveto mašo v katoliški katedrali v Moskvi je nadškof Giovanni Lajolo, tajnik v Državnem tajništvu za odnose z državami, vèeraj zakljuèil obisk v Rusiji. V štirih dneh, ki jih je preživel v Rusiji, je imel vrsto sreèanj diplomatskega in ekumenskega znaèaja. S tem slavjem so istoèasno zakljuèili leto, posveèeno evharistiji ter evharistièni kongres nadškofije Matere Božje. »Naj bo evharistija znamenje upanja, tiste kreposti, ki teži k pravi prihodnosti, luèi in dovršenosti, ki ne pozna zatona«, je v nagovoru povedal nadškof Lajolo.
»Evharistija nas napolnjuje z ljubeznijo, ki edina more utešiti lakoto in žejo v našem, vedno romarskem srcu. Kristjan, romar nikoli ne hodi osamljen, ampak v družbi z Jezusom Kristusom., ki je vedno z nami, vse dni našega življenja. Evharistija ima veliko družbeno vrednost, ker ustvarja skupnost vernih. Poleg tega vabi k prièevanju in poslanstvu, je sodelovanje v velikem in radostnem oznanilu o resnici, ki spreminja èlovekovo življenje in vodi v karitativno delovanje«, je med drugim povedal nadškof Giovanni Lajolo.
Aleš Rupnik


Martinovalec
Pepe je že od zgodnjega poldneva v gostilni. Zunaj je mrak.
"Pepe, bliža se nevihta", pravi gostilnièar.
"Kakšna nevihta, ko pa je bilo ves dan sonce in je èisto jasno!" odvrne Pepe.
"To že," reèe gostilnièar, "ampak po cesti gre tvoja žena!"

IZ ŽUPNIJ

ZAÈETEK STRANI


KAPELA
ZA
ÈETEK PRIPRAVE NA BIRMO
Verou
èenci 7. in 8. razreda (devetletke) so prièeli vèeraj v cerkvi Kristusa Odrešenika dveletno pripravo na birmo. Zaèetek priprave v župniji bo prihodnjo nedeljo pri maši ob 18. uri, ko bodo prejeli sveta pisma. Ta dan priènejo tudi s sreèanji v birmanskih skupinah. Podrobnosti smo se s starši kandidatov za birmo dogovorili na našem sreèanju. Birmanci, njihovi starši in animatorji se priporoèajo v molitev, da bi priprava rodila sadove v dušah teh mladih kristjanov.
MARIJA ROMARICA
Tudi letos bo v adventnem
èasu domove obiskovala »Marija Romarica«. Na oglasni deski zadaj je tabela. Tisti, ki jo želite »pogostiti« z dnevom molitve, se vpišite!
DAR ZAHVALNE NEDELJE
Na zahvalno nedeljo smo za potrebe škofije darovali 86.380 SIT. Za vaš dar se Vam je že zahvalil g. škof v svojem pismu.


KRISTUS ODREŠENIK

KRISTUS KRALJ
V veži je spored èešèenja Svetega Rešnjega Telesa. Ta dan gremo v cerkev najmanj dvakrat, da izkažemo hvaležnost Kristusu Kralju za njegovo zakramentalno navzoènost, pa tudi svojo pripadnost župniji Kristusa Odrešenika.
SKUPNO ÈEŠÈENJE
Od 15:00 do 16:30 bo skupno èešèenje pod vodstvom p. Tomaža Podobnika ob sklepu evharistiènega leta. Ob 16:30 bodo sledile litanije Srca Jezusovega. Ob 17:00 bo vodil g. škof Metod sklepno mašo, med katero bo birmancem blagoslovil Sveto pismo in jim ga simbolièno izroèil. Po maši se zberemo ob g. škofu v kletni dvorani s pevci in bogoslužnimi sodelavci. Na praznik ni maše ob 19:00.
SPOVEDOVANJE
Pred praznikom bo na voljo spovednik v èetrtek, petek in soboto, vsak veèer od 16:30 do veèerne maše.
BIRMANCI
Danes se s starši birmancev pogovarjamo o korakih pri uvajanju birmancev, ki jih bomo naredili v tem delovnem letu, o glavnih terminih, o pripravljenem gradivu, ki ga dobijo na današnjem sreèanju za takoimenovani božièni krog sreèanj.
SVETI KRST
Na zahvalno nedeljo, 6. t.m., so bili kršèeni: Grega Ahlin, sin Sama in Mirande Beguš; Jerneja Badaliè, hèi Branka in Patricije Ferjanèiè; Luka Majie, sin Nediljka in Iris Kuzmin; Patrik Štrukelj, sin Aljaža in Nastje Uraniè. Naj jih spremlja Božji blagoslov!
ZAHVALNA NEDELJA 2005
Na zahvalno nedeljo smo zbrali 193.690 SIT, kar je dar za gradnjo in vzdrževanje zgradb v naši škofiji. Naj Bog poplaèa s svojim blagoslovom vsakega darovalca in darovalko!


KROMBERK

KRST
V nedeljo, 6. novembra, sta zakonca z Grajske ceste Winkler Benjamin in Andreja prinesla h krstu 3. hèerko Tjašo. Na praznik Kristusa Kralja, 20. novembra, je prejela sveti krst tudi Dalila Adelajda, hèi Miralema Šahmana in Loredane Humar. Naše iskrene èestitke. Gospod Jezus Kristus, po krstu in birmi ju napravi za zvesti uèenki in prièevalki evangelija.
NABIRKA
Za misijone ste darovali 30.000. »Reveže boste vedno imeli med seboj«(Jezus).Bog plaèaj.


OSEK

ZAHVALA
vsem, ki štev minulih cerkvenih praznikih in spominskih dneh kaj pripravili, prihajali, pomagali in sodelovali, prepevali in pritrkavali, krasili, darovali...
Hvala za nabirke: v septembru za semenišèe 20.200 SIT, v oktobru za misijone 30.750 SIT, na zahvalno nedeljo 23.000 SIT in na farni praznik pri ofru za cerkvene potrebe.
HVALA duhovnikoma iz Solkana za pomoè 1. in 2. novembra in g. patru s Svete Gore za vodenje slovesnosti v èast sv. Martinu! Hvaležni smo piscem dobrih èlankov v prilogi ZNAMENJA, ker pojasnjujejo nevarna dogajanja v sodobni družbi.
DRUŽINSKA MAŠA
bo v sredo, 16. novembra ob 17. uri, za starše in verouèence 3. in 4. razreda. Pridite!


SOLKAN

KRISTUS KRALJ VESOLJSTVA
V nedeljo 20. novembra se potrudimo za udeležbo pri prazniènem bogoslužju ob 10:00 ali 18:00. Rezervirajmo si še pol ure za obisk Jezusa v cerkvi ob celodnevnem èešèenju po tem razporedu:
11:00 mo
žje; 11:45 mladi in 9. r. (9);
12:30 kdor more;

14:00 Jezusova mala šola, 1. r. in 2. r (9) s starši;
14:30   3. r. (9) in 3. r. (8) s starši;
15:00   4. r. in 5. r. (8) s starši;
15.30   birmanci 2007 s starši;
16:00   žene;
17:00   pevci;
17:30   sklep.
KRST
22.10. je bil kršèen Jakob Saksida. Veselimo se s starši, Jakobu pa vošèimo, da bi odrasel v dobrega Jezusovega uèenca po vzoru svojega krstnega zavetnika.
NAŠI RAJNI
5. novembra je Gospodar življenja poklical 58-letnega Branka Goloba, Valentinèièeva 26. naj mu podari veèen mir in domaèim tolažbo vere!


ŠEMPAS

BIRMANCI
V nedeljo, 20. novembra, na praznik Kristusa Kralja se bodo pri maši predstavili birmanci letnika 2007. Ob koncu maše bomo blagoslovili Sveta pisma, ki bodo birmance spremljala na njihovi poti priprave in so dar staršev. Že sedaj smo povabljeni, da birmance (31) vkljuèimo v naše molitve. Z animatorji birmanskih skupin se sreèamo v petek, 18. novembra ob 19:00.
ZAHVALNA NEDELJA
Vaš dar na zahvalno nedeljo je bil 54.306 SIT. Namenjamo ga za Dijaški dom v Vipavi. Bog povrni. Ob nedelji sv. Martina lahko poravnate vaše obveznosti do župnije.
KARITAS
Sreèanje èlanic in sodelavk Karitas imamo v torek, 15. novembra ob 18:30.
ADVENT PRI NAS DOMA
povabljeni ste, da se vpišete za obisk Svetogorske podobe.



»Veliko ljudi me prosi, naj jim govorim o nebesih in posmrtnem življenju. Vèasih se ob tej prošnji nasmehnem, ker ne vem veè kakor oni. Ko pa me je neki mlad èlovek vprašal, èe se veselim, da bom združen z Bogom in z vsemi, ki so šli pred, menoj, sem se navezal na nekaj, kar sem že prej povedal v tej knjigi. Prvikrat, ko sem z mamo in sestro potoval v domovino svojih staršev v Tonadico di Pnimiero v severni Italiji, sem èutil, da sem, tam, že nekoè bil. Po letih gledanja maminih albumov sem poznal gore, pokrajino, hiše, ljudi. Kakor hitro smo prišli v dolino, sem rekel: «Moj Bog, ta kraj poznam. Doma sem. » Tako tudi mislim, da bo prehod iz trga življenja v veèno življenje nekaj podobnega. Doma bom.«
Chikaški kardinal J. Bernardin; Dan miru, Ognjišèe 2004



VEÈERI ZA RAZPOROÈENE
so na Sveti Gori v Duhovno izobraževalnem središèu TAU (obnovljeni prostori zgornje postaje žiènice) vsako drugo in èetrto nedeljo v mesecu. V mesecu novembru je to nedelja, 13. in 27., ob 18. uri. Sreèanja so v pomoè razvezanim, ki se želijo sreèati s sabo in z razvezo, ki potrebujejo pomoè in razumevanje... Veè informacij dobite na telefonski številki 041 862 469.