LETNIK V I
|
ŠTEVILKA:10
|
ZAHVALNA NEDELJA
|
6. NOVEMBER 2005
|
ARHIV_LETNIK VI
»DOBIÈEK JE... SREÈA?«
Zadnji
mesec so veliko govorili o denarju.
Tudi o
njegovi konkretnosti v novogoriških igralnicah. Igralnice da sipljejo ogromne
dobièke državi, obèini, zaposlenim, skratka vsem. Igralniški dobièki naj
bi padali na nas kot mana na Izraelce v pušèavi. Vedno
veè ljudi pa se vprašuje,
ali je na koncu igralniške verige resnièen
dobièek in kje ga tehtamo, da bomo imeli kristjani, danes
na Zahvalno nedeljo, dodaten razlog za veselje.
Pred
leti smo bili z romarji na Monte Cassino, kjer je sv. Benedikt vpeljal ne le
znamenito pravilo »Moli in delaj«,
ampak tudi pravilo veselja in hvaležnosti v delavnosti, premišljevanju,
solidarnosti, zaupanju in miru. Obiskali
smo tudi Pompeje, mesto, ki sta ga, z 10.000 prebivalci, leta 79 po Kristusu
zasula lava in pepel z bližnjega ognjenika. Zadušili so
se sužnji, svobodnjaki, plemièi,
vojaki, oblastniki, bogati in revni. Pompeji
so vedeli, kaj je denar, igra, lagodje, zabava... Ko
stopaš danes po mrtvih ulicah med razvalinami urejenega
mesta, zaèutiš minljivost in krhkost. Vodiè je
bral nad nekim vhodom starodaven napis: »Dobièek je sreèa«. Kasneje
je J.J. Rousseau (+ 1778) zapisal: »Denar je seme denarja«. Po naše: »Denar
dela denar.« Rekel
je še nekaj tretjega. Da je težko
priti do prvega milijona, do drugega je že lažje priti, do tretjega pa sploh...
Francesco
de Sanctis je kasneje ugotovil, da sta pohlep in kupèkanje
dobièkov najmanj ustvarjalno delo. Pohlep za dobièkom duši èlovekovo
ustvarjalnost, razvoj, delavnost, smiselnost. Pospravljajo dobièek, iz
njega pa ne znajo potegniti smiselnih razvojnih potez.
Morda
zato pri nas nihèe ne izraèuna, kolikšna je škoda ob igralniških dobièkih na
ljudeh, družinah, odnosih, ustvarjalnosti.
Dobièek se
ne veže s sreèo! Igralniški
dobièek ne poveèuje bogastva ne državi,
ne obèini, ne ljudem v okolju. Pri
utemeljitvi novogoriških oblastnikov v prid pomnožitve
igralniških poslov z dne 10. okt. 2005 gre v bistvu za pomoto
o dobièku, napredku in sreèi.
Gašper Rudolf
PRAZGODOVINSKA SVETIŠÈA V POSOÈJU IN NA KRASU (3)
Proti
koncu zadnjega predkršèanskega tisoèletja
pa se je v Posoèju, v mejah železnodobnih posoških skupnosti,
razvilo svetišèe z romarskimi razsežnostmi
na Gradièu nad Kobaridom, tam, kjer danes kraljuje cerkev sv.
Antona in je okoli nje v skalnata nedrja hriba vgrajena kostnica italijanskih
vojakov, padlih na soški fronti v 1. svetovni vojni. Tu so arheologi
odkrili prièevanja o veèstoletnem prihajanju na ta razgledni in posveèeni
griè, najbolj množièno v 2. in. 1. stoletju pr. Kr., pa še
nekaj desetletij v novem veku, ko se je na Kobariškem in
v Posoèju nasploh že moèno poznala romanizacija.
Rimljani
so iz Akvileje (Oglej), ki so jo ustanovili na ozemlju Karnov leta 181 pr. Kr.
naèrtno širili svoj vpliv proti vzhodu in tudi v Posoèje.
Okoli leta 15. pr. Kr. pa je že bilo vkljuèeno v
rimsko državo kot del 10. istrsko-venetske regije (Venetia et Histria). Težko bo
povsem dognati, katero božanstvo so na Gradièu èastili
in se mu priporoèali, zelo verjetno pa je bil to tudi v dolini Nadiže in še v
Ogleju priljubljeni Belenus, ali
morda celo po Soèi poimenovani reèni bog Aesontius.
Vsekakor so sem prinašali in kot votive v svetišèu zapušèali v bronu upodobljena rimska božanstva.
Skorajda ves njihov Olimp je tu zastopan, od Jupitra, Minerve, Diane in Venere,
pa Merkurja, Marsa ali Apolona do Herakleja.
Mali
bronasti kipci so bili po klasiènih vzorih in z ustreznimi atributi narejeni v
bližnjih delavnicah in so bili ljudem na voljo prav v
zaobljubne, zahvalne in posvetilne namene. O množiènosti
obiskovanja tega svetišèa prièajo tudi keltski in rimski novci ter nakit in še
posebej okrašene bronaste plošèice, pa obilje živalskih
kosti, posebej mlade drobnice, ki je bila in je še
vedno priljubljena žrtvovanjska žival
in obredna jed. Še v 4. stoletju, ko je kršèanstvo
že preplavilo imperij, je bilo to pogansko svetišèe živo in
obiskovano. Na koncu 5. stoletja pa so vzniknile kar štiri
cerkve na Tonovcevem gradu v zaledju Kobarida.
Iz enega je ustvaril ves èloveški rod, da bi napolnil oblièje zemlje in ljudem odmeril
èas in meje bivanja, da
bi Boga iskali in se morda do njega dotipali in ga našli, saj ni daleè od nikogar izmed nas (Apd 17,26-28).
Drago
Svoljšak
.
DATI
PRAVO IME: »POGANSTVO«
Nekaj
ljudi, tudi v slovenskih medijih, se je letos ob prazniku Vseh svetih za drobno
spoznanje poboljšalo. Vedno veè ljudem postaja jasno, za kaj gre pri vsiljenih
in nastopaških, ponekod naravnost agresivnih maškeradah
pred praznikom Vseh svetih in pred Dnevom vernih duš pod
imenom »Noè èarovnic« ali, kar je seveda bolj fino, »Halloween«.
Italijanski
novinar in pisatelj Carlo Climati je napisal veè
razprav o sodobni kulturi, posebej o tisti agresivno zasluškarski
in potrošniški, ki cilja na mlade. Med njegovimi drugimi
deli sta knjigi Noèno ljudstvo ter Mladi
in ezoterika (Edizioni Paoline). Pisatelj trdi, da sta tako praznik Vseh
svetih, 1. novembra, kakor Spomin vernih duš, 2.
novembra v nevarnosti, da ju zadušijo poganski obredi, ki se širijo
pod imenom Halloween. Halloween je med tistimi priroènimi
orodji New age-ja in organiziranih, èeprav prikritih sovražnikov
kršèanstva, ki sooblikuje v mladih novo poganstvo.
Novo
poganstvo je sestavljeno iz predkršèanskega, torej starega poganstva in modernega
potrošništva.
Halloween
se v zadnjih letih širi ne le med otroki in po njih med starši,
torej med odraslimi, ki morajo že po definiciji otrokom pripravljati »veselje«,
marveè se je zaèel seliti na zabavišèa in v
diskoteke, kjer so mladi izpostavljeni doživetjem grozljivosti in moèem
skritih sil, o katerih pravimo, da so okultne. V noèi pred
Vsemi svetimi vedno bolj cvetijo druženja in zabave, ki se prepletajo s povsem
poganskimi in èarovniškimi prijemi. Mladi in ne sami mladi, se po
poti, pravijo »zabave«, pomikajo proè od kršèanskih
svetniških, duhovno in socialno najvišjih
vzornikov življenja ter spominjanja svojih rajnih sovrstnikov,
sorodnikov in prednikov k neokusnim in grozljivim okostnjakom in strašilom.
Tišino, molitveno ter pevsko ubranost preglašajo
krièavi in razglašeni zvoki doloèene
glasbe.
Spominjanje
svetnikov in rajnih je kristjanom (tudi drugim!) vedno pomagalo, in tudi danes
pomaga, da smo hvaležni za življenje in da lažje
odkrivamo njegov smisel. Zdaj pa vstopa, navidez samo po otrocih in mladih,
novo poganstvo. Med njegovimi najbolj protièloveškimi
potezami je zasmehovanje in banaliziranje èlovekovega
umiranja in smrti. Climati pravi, da se potem ne smemo èuditi,
da toliko mladih ne ceni življenja, da so agresivni do sebe in do drugih
ter da je vedno veè mladih, ki so pripravljeni skruniti grobove na
pokopališèih. Halloweenu se pridružujejo
tudi razliène vraže in praznoverja, napovedovalci usode.
Ponekod
se zabave pred praznikom Vseh svetih sploh namenjene temu, da se mladi sreèajo in
okužijo s èarovništvom. Da svojo osebno svobodo, na katero so tako
ljubosumni, kadar gre za Cerkev, šolo in starše...
kratkomalo prepustijo in izroèijo tipu, ki jim nekaj sanja iz kart, dlani, oèi,
koledarja, zvezd itn.
Potem
pa se èudimo, kje so mladi, kaj se z njimi dogaja, zakaj je v
njih vedno veè starega poganstva, praznoverja in odvisnosti od
raznovrstnih napovedovalcev usode kot pokonène
duhovne drže, ki jo osvobaja in vzdržuje
Jezus!
Gašper
Rudolf
NAŠE
MESTO: IGRALNIŠTVO (3)
HOMO LUDENS
A ne
gre za norost, v mnogih primerih gre za bolezen, patološko,
prisilno, družbeno bolehno stanje, ki presega individualno voljo.
Zasvojenost s hazardom je podobna kot zasvojenost z drogo. Je družbeni
fenomen, katerega korenine so globlje in veliko bolj zapletene in razpredene,
kot si lahko mislimo. Tako kot ne moremo izkoreniniti drog, prostitucije,
nasilja, pedofilije, skratka Zla, tako ne moremo izkoreniniti hazarda. Zlo je
del èloveške narave in družbe.
Zlo in dobro si sopripadata.
Ne gre
za radikalno ukinitev Zla. Vsako tako poèetje je totalitarno. Èe
nekaj prepovemo tu, se v sprevrnjeni obliki pokaže na
drugem koncu. Tudi za prevlado absolutno Dobrega ne gre. V imenu Dobrega je
bilo v zgodovini storjenega najveè hudega.
Homo ludens
je kot homo faber ali homo politicus integralni del homo sapiensa. Od Heraklita
na zaèetku grške misli do Heideggerja na višku
zahodne misli je igra v temelju mišljenja. Johan Huizinga v knjigi Homo ludens ali
Roger Caillois v delu Igre in ljudje dokazujeta, da je igra v osnovi vseh družb in
kultur.
V vseh
èlovekovih dejavnostih od znanosti do umetnosti, od
prava do ekonomije je v ozadju zaznati kreativne elemente igre. Vsaka
ustvarjalnost je vezana na igro in užitek.
A
nikjer ni "ruske rulete", nikjer oboževanja
Las Vegasa.
IGRA IN DELO
Protestantska
etika in iz nje izhajajoèi duh kapitalizma (Max Weber) ter Marxov komunizem
so ustolièili delo kot vrhovno vrednoto, ki je v popolnem
nasprotju z igrami na sreèo, s hazardom. Delo naj bi bilo edini naèin za
ustvarjanje blaginje posameznika in družbe. Delo pa ni igra, je muèen in
dolgotrajen proces, ki bogastvo kopièi zelo poèasi. Nasproti delu se kockanje vzpostavlja kot
trenutek, ki z malo sreèe omogoèi takojšnje bogastvo. Le na pravo številko
moramo staviti, in že obogatimo. Zaradi subverzivne narave iger na
sreèo velja v vseh družbah
hazard za družbeno škodljivo, nemoralno poèetje. Ker
sta igra in tveganje del èlovekove narave, hazarda ni mogoèe z
dekretom ukiniti, zato ga vzame v zakup država
kot monopol. V komunistièni Sovjetski zvezi so takoj po revoluciji igre
na sreèo prepovedali. A kaj hitro so se pojavila v podzemlju,
v ilegalnih, še bolj subverzivnih oblikah. Da bi država
prepreèila širitev nelegalne dejavnosti, je morala igre na sreèo
ponovno legalizirati v milejši obliki.
Ker je
igralniški denar mamljiv vir proraèunskih
dohodkov in ker je liberalistièni postkomunistièni
Sloveniji nemoralno izžemanje ljudi deveta briga, je prišlo celo
do predlogov (Bogomir Kovaè), da bi iz vse države
naredili, eno samo igralnico. Slovenija bi po tej viziji lahko postala hazarderski
paradiž sredi delavne Evrope.
Za nas
naj delajo Avstrijci, Nemci in Italijani. Denar pa naj nosijo v naše
igralne avtomate. Slovenija bi tako postala avtomatizirana postindustrijska in
postmoderna družba, v kateri delavec v plavi tuti nima kaj iskati, ker
je proces izžemanja Evrope kibernetiziran.
Da bi
lahko bolje razumeli vzpon igralništva na Goriškem,
moramo nekoliko širše osvetliti duha èasa, v
katerem je nastajalo, sicer je težko razumeti to lahkost bivanja, v katerem lahko
igralništvo svobodno parazitira. Pojavilo se je tako rekoè kot
odrešitev, ob splošnem odobravanju in navdušenju. Èas
streznitve šele prihaja. Zle slutnje so že v
zraku (Super enalotto, eksplozija drugih oblik hazarda, koncesije za igralnice
v Italiji, hazard na Internetu, vkljuèitev v Evropsko unijo, ki igralništvu ni
naklonjena).
Vinko
Torkar
SPOROÈILO IZ
KÖLNA 10. DEL
Po
vrnitvi s sreèanja z bogoslovci, seje v petek, 19. avgusta papež sreèal s približno 30.
predstavniki raznih kršèanskih veroizpovedi v Nemèiji.
Pozdravili so ga predsednik Nemške škofovske konference, kardinal Karl Lehmann in
luteranski škof iz Berlina Wolfgang Huber. Kot Nemec je sveti oèe
povedal, da se zaveda, kakšno tragedijo je njegovemu narodu in številnim
družinam prinesel verski razkol in loèitev,
zato je med svoje prve namere Petrovega naslednika postavil vizijo edinosti
vseh kristjanov. Ekumena je med prioritetami njegovega pontifikata. Bratska
povezanost med kristjani ni nekakšno neopredeljivo èustvo,
ampak ima svoje korenine v veri v Jezusa Kristusa. Dialog med kristjani lahko
bistveno pomaga pri vse boljšem medsebojnem spoznavanju in ponovnem približevanju,
ko se vsak kristjan vpraša, kaj lahko naredi za kršèansko
edinost. Tako se oblikuje, kakor je rekel oèe
duhovnega ekumenizma Paul Couturier, »nevidni samostan«, ki
med svojimi obzidji zbira ljudi, ki so navdušeni za
Kristusa in njegovo Cerkev, je svoj nagovor zakljuèil
papež. Udeleženci sreèanja so ocenili, da je bil papež zelo
sprošèen, pa mogoèe celo malo nostalgièen, ko
se je spominjal obdobja, ko je sam ekumensko deloval kot nadškof vMünchnu.
V
petek zjutraj je po maši, ki jo je obhajal v kapeli nadškofijskega
dvorca in so pri njej sodelovali mladi iz Organizacijskega odbora, papež
Benedikt XVI.
v vili
Hammerschmidt v Bonnu obiskal nemškega predsednika Horsta Köhlerja.
25 LET
JEZUITSKE SLUŽBE ZA BEGUNCE
»Spremljati, pomagati in varovati pravice beguncev in
pregnancev je poslanstvo Jezuitske službe za begunce, ki obhaja 25. obletnico delovanja
z begunci«, je v pogovoru za Radio Vatikan povedal p. Luis
Magrina, mednarodni upravitelj Službe. Organizacija deluje v 54. deželah
in ima okrog 9 tisoè sodelavcev, ki nudijo pomoè
beguncem in pregnanim, ko jim pomagajo pri vzgojnih naèrtih,
ustvarjanju dohodkov in ko jim nudijo psihološko
podporo. Službo so na zahtevo takratnega vrhovnega jezuitskega
predstojnika Pedra Arrupeja ustanovili leta 1980. Takrat je bilo na svetu 16
milijonov beguncev. Danes je razširjena na vseh petih kontinentih in pomaga veè kot
450.000 osebam. V Službi skrbijo za uèence
osnovnih in srednjih šol v Nepalu, ki jih je iz Butana pregnal njihov
kralj. »Pomoè nudimo pri izobraževanju
43.000 študentov in njihovih uèiteljev.
Pomembna je tudi pomoè v Kongu, kjer delajo z otroki vojaki, ki jim je
bila odvzeta pravica do njihovega otroštva. Trudimo se, da otroci od 13 do 15 leta vsaj
na nek naèin preživijo otroštvo, da bi mogli postati zreli ljudje«, je
rekel Magrina. Služba prav tako skrbi za liberijske begunce, ki jih
je okrog 30.000 in
so se umaknili v Gvinejo.
Aleš Rupnik
Kakor kdo razume
Oton
obišèe ponesreèenega prijatelja v bolnišnici.
Mimo
pride mlada sestra. Oton stopi k njej in se pozanima: "Sestra, ali ima kaj
možnosti?"
"Ne,"
odvrne ona: "prviè je zame prestar in drugiè: sem že
oddana."
KAPELA
BIRMANCI Verouèenci 7. in 8. razreda (devetletke) priènejo v
soboto, 12. novembra, dveletno pripravo na prejem zakramenta birme, ki ga bodo
prejeli spomladi 2007. Skupen zaèetek za vse birmance novogoriškega
okrožja bo v cerkvi Kristusa Odrešenika.
Verouèenci so podrobnejša
navodila že dobili, veè pa se bomo o celotnem programu pogovorili na sreèanju staršev v sredo, 9. novembra, ob
18. uri.
ZAHVALNA NEDELJA Prihodnja nedelja je »zahvalna«. Bogu
se bomo zahvalili za vse dobro, kar prejmemo iz njegovih rok; svojim bližnjim
pa se bomo zahvalili, da dajo Bogu na razpolago svoje življenje
in svoje roke, po katerih nam On deli dobro in svoj blagoslov. V župniji
in samostanu se bomo s hvaležnostjo spomnili vseh vas, naši dragi
dobrotniki.
Celotna
nabirka te nedelje je namenjena za potrebe škofije.
NAŠI RAJNI V petek, 4. novembra, smo se na Kapeli in potem
na šempeterskem pokopališèu
poslovili od Milenka Pegana (80)
s Pristave. Bog mu
daj veèni mir!
KRISTUS ODREŠENIK
BIRMANCI Danes je skupno sreèanje, ki
je odpadlo pred 14 dnevi. Pred nami so: sreèanje birmancev novogoriškega
okrožja 12. novembra; vaša
predstavitev in sprejem Svetega pisma na praznik Kristusa Kralja 20.11. pri maši ob
17:00 in prva sreèanja po skupinah.
STARŠI BIRMANCEV Nasvidenje prihodnjo nedeljo po maši ob
9:00.
ŠOLA BOŽJEGA USMILJENJA Prvo sreèanje je bilo 14.10.2005. V tem oznanjevalnem
letu sledijo še naslednji termini: 25.11. 2005; 9.12. 2005; 27.1. 2006;
24. 2. 2006; 24. 3. 2006; 28. 4. 2006 in 26. 5. 2006. Prosimo, da si razpored
zabeležite, ker ga ne bomo ponavljali. Lepo vabljeni!
PRAZNIK KRISTUSA KRALJA Župnijski
praznik bomo obhajali 20. novembra (èez 14 dni). Èas si
uredimo tako, da bomo za praznik zanesljivo doma. Prihodnjiè veè o
tem, kako bomo praznovali letošnji praznik Kristusa Kralja in 23. obletnico
posvetitve cerkve.
KROMBERK
Oznanil
nismo prejeli.
OSEK
NEDELJA HVALEZNICA Lepo je, da ste se danes pri zahvalni maši
zahvalili Bogu in drug drugemu letošnji zakonski jubilanti z okroglimi obletnicami
poroke...
DRUŽINSKE MAŠE s sodelovanjem staršev
verouèencev bomo odslej imeli enkrat meseèno za skupino dveh razredov. V ponedeljek 7. novembra
zaènemo s 7.
in 8. razredom. Pridite!
SVETI MARTIN, ŠKOF bo godoval v petek, 11. novembra. On je nebeški
zavetnik naše župnijske cerkve in župnije.
Zveèer ste vabljeni k maši za
rajne dušne pastirje! Župnijsko praznovanje - šagra
bo v nedeljo, 13. novembra, s slovesno mašo ob 9:00 uri, blagoslovom in izroèitvijo
svetega pisma kandidatom za birmo in blagoslovom novega vina.
SREÈANJE STARŠEV in kandidatov za birmo bo v soboto, 12. novembra,
ob 15:45, pri konkatedralni cerkvi v Novi Gorici.
SOLKAN
ZAHVALNA NEDELJA 2005 Bogu zahvala, ker si: dober èlovek,
zvest Jezusov uèenec, uèenka, zavzet sodelavec v življenju
župnije, potrpežljiv bolnik ali starejši župljan...
Župnik se vsem zahvaljuje za vse pozornosti skoz leto,
posebno za »hlebec« teh dni. Bog povrni!
ZAKONCEM JUBILANTOM iskrena vošèila ob njihovi skupni zahvali Bogu pri današnji župnijski
maši. Povsem zadostuje, da ste si zvesti in živite
v medsebojni ljubezni danes.
SKUPEN ZAÈETEK BIRMANSKEGA LETA za starše in otroke v soboto, 12. 11. ob 15:45, v
konkatedrali.
STARŠI S PRVOOBHAJANCI 2006 imajo drugo sreèanje
(obhajilo z Jezusom v srcu) v nedeljo, 13. novembra, pri maši ob
10:00 in po maši.
NOVOST V POSLOVILNI DVORANI Doslej je desno steno lepšala
slika Jezusa na Oljski gori (po vsej verjetnosti iz cerkve sv. Roka). Med mašo 1.
novembra ob 15:00 je bila na njenem mestu blagoslovljena podoba križa, ki
jo je izdelala solkanska umetnica, gospa Oliva Bregant, ki je to podobo tudi podarila.
ŠEMPAS
URNIK SVETIH MAŠ S spremembo ure so veèerne
maše ob 18:00.
ZAHVALNA NEDELJA Zahvaljujem se vsem, ki v župniji
pomagate pri bogoslužju, katehezi, karitas in gospodarstvu. Hvala
tudi za vse vaše darove.
MOLITEV ROŽNEGA VENCA Zahvaljujem se vsem, ki ste v oktobru oblikovali
rožnovensko pobožnost. K molitvi se še
naprej zbiramo v Šempasu ob torkih, pol ure pred veèerno
sveto mašo (17:30).
MLADI Srednješolci ste povabljeni na sreèanje v
petek, 11. novembra, ob 19:00.
ADVENT PRI NAS DOMA Poleg Priloge, ki nas bo spremljala v adventu,
ste povabljeni, da se vpišete za obisk Svetogorske podobe.
VEROUK Jutri priènemo po praznikih in kratkih šolskih
poèitnicah po vseh župnijah z rednim veroukom.
BIRMANCI V soboto, 12.
novembra z birmanci letnika 2007 zaèenjamo skupno pot priprave. Zbe remo se v
prostorih župnije Kristusa Odrešenika
ob 15:45. Starše bo v cerkvi nagovorila s. Mateja iz skupnosti TAU na
Sveti Gori. Birmanci se bodo zbrali v skupinah in pri pravili sklepe za
pripravo na birmo. Sreèanje bomo zakljuèili z
besednim bogoslužje in blagoslovom za dobro pripravo na birmo.
ŠOLA VERSKEGA
POGLABLJANJA (ŠVP), namenjena je vsem, ki želijo
pojasniti in poglobiti to in ono versko vprašanje
zase, pa tudi darovati del svojega talenta obèestvu,
zaèenja v konkatedrali z delom to sredo ob 19:30.
Nasvidenje!
NOVOLETNO ROMANJE V MILANO Za novo leto je tradicionalno sreèanje
mladih iz cele Evrope, tokrat v bližnjem Milanu od 28.decembra 2005 do 1. jan. 2006.
Odhod iz Nove Gorice bo 28. decembra, vrnemo pa se 1. januarja. Prijave
sprejema g. Boštjan, kaplan pri Kristusu Odrešeniku,
do 20. novembra. Vsi mladi ste vabljeni, da sprejmete in izkoristite to lepo
priložnost!
SREÈANJE ZA ANIMATORJE V soboto, 12. novembra, imamo sreèanje
za animatorje, ki bi radi poglobili svoje znanje vodenja skupin. Sreèanje
zaènemo v konkatedrali ob 10:00. Lepo vabljeni dosedanji animatorji,
pa tudi vsi drugi, ki vas veseli delo z mladimi in otroki!