LETNIK V I
|
ŠTEVILKA:9
|
31. NAVADNA NEDELJA
|
30. OKTOBER 2005
|
ARHIV_LETNIK VI
KAJ
NAJ POČNEM NA VSE SVETE PRI GROBU
Na 1. november bomo šli
vsaj k enemu grobu. Poskušajmo
se tam zaustaviti in našemu
postanku dati čim večjo vsebino.
Vsaj za trenutek
umolknimo in prisluhnimo govorici stvari, ki bodo pred nami. Prezrimo tisto, kar bi nam te stvari
s svojo zunanjostjo hotele
povedati o naši bahavosti. Odprimo globlja čutila. Začudeni bomo ugotavljali, kako nam govorijo še o nečem drugem, saj so vse znamenja, ki nekam kažejo, ki označujejo neizmeren nevidni svet.
Cvetice. Spomnile nas
bodo na prerokove besede: »Cvetica ovene,
beseda našega Boga pa obstane na veke.« Ta
beseda je vsemogočna. Enkrat bo mrtve, ki počivajo v grobu, obudila k neminljivemu življenju.
Sveče. Sveča živi, ko umira,
ko samo sebe použiva.
Sveča na grobu govori o Kristusu,
ki je bil luč v življenju naših dragih
in je njihova luč še bolj sedaj.
Zanje molimo: »Večna luč naj jim
sveti.«
Križ. Lesen ali kamnit. »O
sveti križ, na grobu pot nam
kažeš ti k nebeški domovini.« Križ
na grobu nam govori o Jezusovi
smrti, a tudi o njegovem vstajenju, o trpljenju in smrti naših dragih, a tudi o njihovem poveličanju.
Imena, vklesana na spomeniku. Naj tiste trenutke oživijo, saj označujejo osebe, katerih imena so zapisana »na obe dlani« Boga, še bolj pa v njegovem srcu. Pustimo, naj nam naši dragi ponovno spregovorijo. Njihove besede, izrečene v času
zemeljskega življenja, so za nas
oporoka, popotnica, od katere sedaj živimo.
Tudi mi jim polni hvaležnosti
povejmo, da naša
ljubezen do njih ni umrla... Naj bo naša
hvaležna ljubezen do naših rajnih čim bolj Božja. Naj bo potopljena v Boga. Naj bo zato tudi v obliki iskrene in žive molitve. Osebne in skupne. Skupne s tistimi ob grobu in skupne z vsemi tistimi, ki se z duhovnikom zberejo
ob križu na pokopališču.
Vinko
Paljk
PRAZGODOVINSKA SVETIŠČA V POSOČJU IN NA KRASU
(2)
Zakladni zakopi s Kanalskega vrha, iz Kovačeve
jame pri Robiču in Grgarja so
bili zakopani naenkrat. Imetnika, lastnika na skrivaj zakopanega blaga je v takšno
dejanje lahko prisilila trenutna nuja, morda preteča nevarnost, če je bil
potujoči trgovec ali obrtnik. Lahko pa si je, morda v trenutkih velike notranje
stiske, z zakopom na zato posebej primernih mestih zakopavalec želel z
votivnim, priprošenjskim darom obrniti k svojemu Bogu. Posebej v primeru s
Kanalskega vrha s kar velikim in dragocenim premoženjem, saj je tamkajšni depo
vseboval 200 predmetov (sekire, nakit) in tudi 25 kg bronaste, predelavi
namenjene taline. Tu se tehtnica bolj nagiba v prid potujočemu obrtniku in
njegovi metalurški dejavnosti in hkrati trgovski žilici.
Povsem drugačna pa sta depoja-zaklada v Mušji jami in na Markovem hribu pri Šempetru. V Mušji
jami, ki je 50 metrov
globoko navpično brezno v sistemu Škocjanskih jam so arheologi našli kar 600
predmetov bronasto in železno obrambno in napadalno orožje (čelade, golenice,
meče, bojne sekire, sulice) ter bronaste posode. Vse to je bilo namenoma vrženo
skozi ozko odprtino v mračno, srhljivo in skrivnostno notranjost brezna, ki je
takrat in še dolgo potem ostala neoskrunjena. Celo tisočletje, najbolj zgoščeno
pa med 12. in
8. stoletjem pr. Kr., najmlajši predmeti pa so celo rimskodobni, so jih popotniki
ali kar romarji od blizu in daleč prinašali na ta, zanje posvečeni kraj in jih
kot votivne darove pobožno namenili podzemnim božanstvom. Kot priprošnjo ali
zahvalo. Še preden pa so jih prepustili temini brezna so jih obredno posvetili
v ognju, jih razlomili in razkosali.
Podobno sveto mesto je bilo v istem času tudi na
Markovem hribu nad Šempetrom. Tudi sem so med 13. in 6. stoletjem pr. Kr.,
torej v času kar dveh prazgodovinskih obdobij in dveh različnih civilizacijskih
naravnanosti, proti koncu bronaste in na začetkih železne dobe, ljudje z vseh
vetrov prinašali darove svojim božanstvo. Tudi tu najbrž z enakimi nameni kot še
dandanes. Za razliko od Mušje jame so bili darovi na Markovem hribu shranjeni v
lončenih posodah, kar je razumeti kot svetiščni zaklad, nekakšno zakladnico,
kakršne so bile v navadi v bližnjem italskem in starogrškem egejskem svetu.
Medtem ko je depo v Mušji jami dočakal arheloge nedotaknjen, pa ga je na
Markovem hribu razkril v enem tamkajšnjih vinogradov leta 1867 zemeljski plaz.
Tedanje vesti in poročila govorijo kar o štirih stotih predmetov orožju,
orodju, nakitu, kalupih in livarskih ingotih. Večina jih je bila, žal,
pretopljenih v goriški topilnici, le 61 se jih je ohranilo in ti so dandanes v
muzejih od Rima pa vse do Dunaja.
Drago Svoljšak
.
NI VSE ZLATO, KAR ZLATIJO...
V ponedeljek 24. okt. je Mestni občinski svet poslušal
zaključke raziskave, ki je bila omenjena v prejšnjih Oznanilih, o igralništvu v
našem okolju.
Prvi so imeli besedo tisti, ki bi jo morali imeti zadnji. Spregovorili so
ekonomisti (iz Ljubljane seveda) in povedali svoje. Na tem mestu povzemam
nekatere njihove ugotovitve v zvezi z posledicami, ki jih v naše okolje prinaša
igralništvo. Citiram:
1. Igralništvo ni vplivalo na povečanje kriminalnih dejanj, posamezna kriminalna
dejanja so se celo zmanjšala. Število obravnavanih kaznivih dejanj na 1000
prebivalcev je praktično v vseh kategorijah manjše kot v ostalih območjih v
Sloveniji.
2. Zaznati je edino povečanje nasilja, ki sicer ni statistično večje kot v
ostalih občinah.
3. Na tem področju je dejansko nekoliko več kaznivih dejanj, povezanih z
mamili, ki pa jih pristojni strokovnjaki ne povezujejo z igralništvom, temveč z
drugimi dejavniki (bližina meje ipd.).
4. Anketa med prebivalstvom je pokazala, da dva do štiri odstotke odraslega prebivalstva v občini redno obiskuje
igralnice in igralne salone. (Uradni statistični podatki o številu odvisnikov
od iger ne obstajajo!)
5. Število ločitev v Mestni občini Nova Gorica (MO NG) sicer narašča, vendar ne
odstopa od slovenskega povprečja.
6. V povprečju je proračun MO NG na prebivalca za 13% večji od povprečja
ostalih mestnih občin.
7. BDP (bruto družbeni proizvod) na prebivalca ne odstopa od povprečja v
državi.
8. Brezposelnost na novogoriškem območju je med najnižjimi v Sloveniji,
povprečne plače pa zaostajajo le za Ljubljano.
Zaključili so takole: »... Razvoj igralništva ima prevladujoče pozitivne
učinke.« ... in mnogi izvoljeni predstavniki ljudstva so bili v ponedeljek »pozitivno
presenečeni«.
Mi pa nismo vsega verjeli »dohtarjem« iz Ljubljane:
- Kdaj se bomo pogovarjali o
tem, koliko brezposelnosti rešuje Italija?
- In zaenkrat pripomba samo k točki 1.: Statistične informacije nam govorijo o Mladoletnih
osebah, ki sta jim bila izrečena vzgojni ukrep ali kazen na 10.000 prebivalcev
po statističnih regijah v letu 2004: številka 219/2005 ( na spletni strani:
http://www.stat.si/tema_demografsko_kriminaliteta_asp):
Ni vse tako svetlo, kot nas prepričujejo.
Tomaž Torkar
NAŠE MESTO: IGRALNIŠTVO
(2)
DOBITEK
Nova Gorica po tedanji zakonodaji ni izpolnjevala pogojev za odpiranje
igralnic, saj ni imela tolikšnega turističnega obiska in nočitev, kot so bili
predpisani. Najprej je bil odprt Roulette salon z igralnimi avtomati kot podružnica
portoroške igralnice.
Tedanji protagonisti so bolj po naključju
kot zavestno naleteli na zlato jamo. Zvrtali so luknjo, in iz nje je brizgnila nafta. Teren za kockanje je bil tako
rekoč pripravljen. Bližina meje in Italijani, ki so bili že umsko determinirani
za igre na srečo. Berlusconijev televizijski imperij jih je že dodobra
zmasiral. Psihološko ozadje je bilo pripravljeno. Potrebno je bilo le postaviti
rulete in igralne avtomate pa so prihrumele trume, željne iger in sreče. Vse je
steklo samodejno, saj je bil teren že prej pripravljen. Če ti televizija dan za
dnem masira podzavest in dopoveduje, da je življenje
lahkotna igra, le kanček sreče moraš imeti in uganiti, koliko fižolčkov
je v stroku... pa se ti usujejo kupi denarja; samo da poiščeš najbližji igralni
avtomat ali ruleto. Če dovolj časa igraš, se ti slejkoprej vsuje kup žvenketajočih žetonov. In si bogat.
Berlusconi je pravi oče igralništva na Goriškem. V krščanski Italiji tak veliki met ni bil mogoč. Zlahka pa je šlo v komunistični in vedno bolj sebični Sloveniji.
In če denar zapravljajo sosedje, tujci, se to nas nič ne tiče, ožeti jih je
potrebno do kosti. Prav jim bodi, saj po našem splošnem prepričanju niso vredni
drugega.
Veliko anket in raziskav v zadnjem času potrjuje sebično, da ne rečemo kar rasistično naravnanost Slovencev. Visoko
mnenje, ki ga imamo o samih sebi, se spreobrača v nič kaj prijetno podobo. Da
smo pošteni, delavni, prijazni, dobri itd., izhaja predvsem iz tega, ker nismo
imeli priložnosti krasti...
Odnos do sosedov, do Italijanov, naj bi bil
zgodovinsko utemeljen. Igralništvo ob meji in ožemanje hazarda željnih
sosedov je le neke vrste Kitajčkovo maščevanje za zgodovinske krivice, ki so se
nam dogajale med obema vojnama in za agresijo v drugi vojni.
Nikoli pa si nismo zastavili vprašanja, kako bi se mi obnašali, če bi bili
velika nacija in če bi bili v podobnem položaju. Fašizem, danes vemo to iz
podobne lastne izkušnje, ni bil sovražen le do Slovencev, temveč tudi do vseh
naprednih Italijanov, ki so mislili drugače. In prav tako, kakor ne moremo
vzpostaviti uravnoteženega odnosa do lastne preteklosti, ko smo si krivice
delali sami, ne moremo udejanjiti sprave s sosedi.
Celotno nacijo enačimo z zagrizenimi fašisti. Mar ni tudi nas petdeset let
obvladovala peščica komunistov?
Dokler se sesuvajo družine sosedov, dokler hodijo tuje matere z otroki v
jutranjih urah iskat očete, ki zapravljajo premoženje v novogoriških
igralnicah, se nas to ne dotika. Še privoščimo jim, prav jim bodi, če so toliko
nori. Nihče jih ne sili. Prostovoljno zapravljajo denar.
Zdaj smo na vrsti mi.
Vinko Torkar
SPOROČILO IZ KÖLNA 9. DEL
V petek, 19. avgusta popoldne, se je papež
Benedikt XVI. v cerkvi sv. Pantaleona srečal z bogoslovci. Po molitvi večernic
in pričevanjih bogoslovca, duhovnika in škofa, je sveti oče v nagovoru povedal,
da je z velikim veseljem pričakoval to srečanje, na katerem želi izpostaviti
izziv poklicanosti, ki mora med mladimi najti posebno mesto. V nagovoru v več
jezikih je papež mlade kandidate za duhovništvo opozoril, da čas, ki ga preživljajo
v semenišču najprej namenijo izobraževanju in preverjanju svoje poklicanosti,
ki zaobjema intelektualno in duhovno rast ter kulturno oblikovanje osebnosti. »Semenišče
je čas hoje, iskanja in predvsem odkrivanja Kristusa« je rekel papež in
bogoslovce povabil, naj bodo kakor trije modri z vzhoda: »Kristus naj vam bo
vse!«. Tako jih je spodbudil, naj Jezusu darujejo vse, kar jim je najdragocenejše:
zlato svoje svobode, kadilo svoje goreče molitve in miro svoje najgloblje
ljubezni. Samo tako ga bodo mogli, po dobri pripravi, oznaniti vsem ljudem, h katerim
bodo poslani. Več kot tisoč mladih katoličanov iz Bagdada, pripadniki različnih
obredov in več mladih pravoslavne vere so se zbrali v tamkajšnji katedrali in v
duhu povezanosti s papežem Benediktom XVI. ter množico mladih proslavili svoj »Dan
mladih«. Papežu so preko apostolskega nuncija v Iraku, msgr. Filonija poslali
sporočilo, v katerem so zapisali: »Tudi mi, mladi kristjani iz Bagdada želimo v
molitvi, premišljevanju in veselem praznovanju obhajati letošnji Svetovni dan
mladih. Tudi mi smo se zbrali, da bi spoznali Gospoda in se vprašali, kaj On želi
od nas v tem tako težkem trenutku za našo deželo in za nas. Spremlja nas
Jezusova spodbuda: »Pogum, ne bojte se!«, kakor ste ga sveti oče ob začetku Vašega
služenja ponovno položili pred nas. Kakor želimo, da naš iskreni pozdrav pride
do mladih v Kölnu, tudi mi Vašo svetost prosimo za apostolski blagoslov. Tako
bomo duhovno povezani spremljali slavja v Kölnu. Mladi udeleženci »Dneva mladih«
v Bagdadu.«
RAZMAH VERSKE LITERATURE
Izvolitev kardinala Josepha Ratzin-gerja za vodtitelja katoliške Cerkve je
prinesel nove spodbude na področju verske literature, je ob Frankfurtskem knjižnem
sejmu povedal novi urednik krščanske založniške hiše »Herder« iz Freiburga,
Manuel Herder. Dodal je, da se je v javnosti povečalo zanimanje za versko
literaturo in tematiko. Prav zaradi tega v njihovi založniški hiši poudarjajo,
kako je nujno, da teologi znajo odgovoriti tudi na zelo pomembne družbene teme,
kakor je vprašanje evropske identitete ter pravičnosti v globaliziranem svetu.
Založniki verske literature so še posebej veseli, ker zaradi porasta uporabe
novih medijev, zanimanje za branje knjig ni upadlo, je rekel urednik založbe »Herder«.
Aleš Rupnik
Oče in sin
Po žrebanju lota na TV se oče jezi: "Človek bi ponorel! Spet niti ena številka
ni bila prava!"
"Potolaži se, ati," mu pravi sinko, "meni
se že več tednov dogaja prav isto pri matematiki, pa se nič ne jezim!"
KAPELA
VSI SVETI Svete maše so po nedeljskem
sporedu (večerna ob 18:00). Pred večerno mašo bomo za naše pokojne ob
17:30 zmolili en del rožnega venca, po
maši pa še druga dva. Molitve na
pokopališču v Stari Gori pričnemo z rožnim vencem ob 14:40, ob 15:00 uri
pa bo kratko bogoslužje in blagoslov grobov.
SPOMIN VERNIH RAJNIH Svete maše
so po prazničnem urniku (večerna
ob 19:00). Za naše rajne bomo ob 18:30 zmolili en del rožnega venca, po maši pa
še druga dva.
NOVEMBRSKE VEČERNE MAŠE Novembrske
kuverte z imeni vaših pokojnih čimprej oddajte v nabiralnik, da bodo ves mesec
november deležni milosti naših molitev in daritve svete maše.
DAR ZA MISIJONE Hvala za vaš dar
za misijone na misijonsko nedeljo: 167.810 SIT.
NAŠI RAJNI V ponedeljek, 24.
oktobra, smo v Šempasu pokopali Celestino
Fornazarič (97) iz Nove Gorice. Naj počiva v miru!
KRISTUS ODREŠENIK
MAŠE
Vsi sveti Na praznik, 1. novembra, so dopoldanske maše po nedeljskem urniku; večerna
maša ta dan odpade.
Spomin Vernih rajnih Jutranja maša bo 2. novembra ob 7:30 v kapeli
na Partizanski in večerna ob 19:00 v cerkvi.
BIRMANCI Srečanje, ki je bilo
napovedano za prejšnjo nedeljo, smo prenesli na prihodnjo nedeljo, 6. novembra
po maši, ki je ob 9:00.
STARŠI BIRMANCEV Nasvidenje čez
14 dni, takoj po 9. maši.
KRSTI Na misijonsko nedeljo, 23.
t.m., so bile krščene: Lea Baskar, hči
Mitje in Tjaše Furlan; Lucija Mavri, hči
Renata in Andrejke Pavlin ter Zala
Saksida, hči Uroša in Marinke Pavlic. Najboljše želje!
MISIJONSKA NEDELJA 2005 Na
misijonsko nedeljo smo zbrali za pomoč misijonarjem 183.690,00 sit (lani
166.200,00). V imenu misijonarjev: Bog plačaj!
KROMBERK
NOV URNIK SVETIH MAŠ Med tednom so maše ob 17. uri. Ob nedeljah so bile izglasovane za ob 9.
uri.
URNIK BOGOSLUŽJA ZA PRAZNIKE Molitve
ob spomeniku vseh padlih v drugi
svetovni vojni bomo imeli v ponedeljek, 31. oktobra ob 10. uri Na zapovedani praznik Vseh svetih v torek
bo maša v Kromberku ob 9. uri, v Lokah ob 14. uri in pri Sveti Trojici ob
15:30.
Ob spominu vseh vernih rajnih, v sredo,
bo maša pri Sveti Trojici ob 9. uri, v Lokah ob 15:30.uri in v Kromberku
ob 17. uri. Blagoslov grobov bo na Vse
svete po maši.
PRVI PETEK IN PRVA SOBOTA Vabim
vas k maši. V petek po maši bo tudi pol ure češčenja Najsvetejšega. Tako
utrjujemo vero in še bolj živimo po Kristusovem nauku.
MOLITVE ZA POKOJNE Sprejemamo vaše
prošnje za pokojne.
OSEK
VSI SVETI Prvega novembra je slovesni praznik
Vseh svetih, ki so v nebesih, a niso zapisani v svetniškem koledarju.
Bili so preprosti ljudje, ki so se trudili za pošteno in krščansko življenje,
zato so srečni pri Bogu, Mariji in svetnikih v nebesih. Mnoge smo poznali, z
njimi živeli in delali; so naši vzorniki in priprošnjiki pri nebeškem Očetu.
Popoldne se bomo na pokopališčih spomnili
pokojnih. Bogoslužje za žive in rajne bo v
Oseku ob 14:00, v Vitovljah pri sv. Luciji ob 15:00. Drugega novembra se spominjamo vseh
vernih rajnih, ki še niso v polni nebeški slavi so v vicah. V ljubezni smo
povezani z njimi, zanje molimo, gremo k sveti maši in zanje darujemo obhajilo:
Da bi bili sprejeti v večno blaženost pri Bogu. Maša zanje pri sv. Luciji bo ob
17:00 uri, v Oseku pa ob 18:30 uri. V teh dneh nam bo vsak spovednik v določenem
času na voljo za spoved.
Nedelja 6. novembra bo zahvalna. Bog
stvarnik daje vsemu bivanje, življenje in rast. Hvaležni mu bodimo za vse
sadove zemlje, za vse pridelke in dobre uspehe človekovega prizadevanja!
SOLKAN
VSI SVETI Svete maše bodo ob 10:00, 15:00 (na pokopališču) in ob 18:00. Po maši ob
15:00 bo molitev pri križu in blagoslov grobov. Ob 17:30 bo v cerkvi molitev rožnega
venca za rajne.
SPOMIN VSEH VERNIH RAJNIH 2.
novembra bodo svete maše ob 8:00, ob 15:00 (na pokopališču) in ob 18:00.
VEČERNA MAŠA je od 30. oktobra
dalje ob 18:00.
ČETRTEK PRED PRVIM
PETKOM Češčenje Najsvetejšega za duhovne poklice bo po maši.
PRVI PETEK Od 17:30 spoveduje
pater s Svete Gore.
ZAHVALNA NEDELJA 6. novembra ste
ob 10:00 vabljeni zakonski jubilanti.
NAŠ DAR NA MISIJONSKO NEDELJO je
znašal 90.400 SIT. Bog povrni!
ŠEMPAS
VSI SVETI Razpored obredov in molitev na pokopališčih je naslednji:
V Ozeljanu se na
pokopališču zberemo v ponedeljek, 31. oktobra ob 16:00. Ob 16:30 bo v cerkvi
sveta maša na predvečer praznika Vseh svetih.
V Šempasu je praznična sveta maša 1. novembra ob 10:30. Takoj po maši gremo skupaj
na pokopališče, kjer bomo molili za naše rajne.
V Šmihelu bo molitev na pokopališču 1. novembra ob 15:00. K molitvi rožnega
venca se v Šempasu in Ozeljanu zberete ob 14:00.
V cerkvi je nabiralnik »ZA RAJNE«. Vabljeni ste, da darujete za svete maše,
predvsem za tiste, ki zanje nihče ne moli.
Zahvaljujem se vsem, ki lepo skrbite za du hovniške grobove.
URNIK SVETIH MAŠ S spremembo ure
so večerne maše ob 18:00.
VEROUK V tem tednu zaradi
praznikov in jesenskih počitnic ni verouka. S srečanji nadaljujemo v ponedeljek,
7. novembra.
PRVI PETEK Na prvi petek ste pol
ure pred mašo vabljeni k molitvi v tišini pred Najsvetejšim. Opravili boste
lahko sveto spoved.
VAŠI DAROVI Na misijonsko
nedeljo smo zbrali 116.914 SIT. Hvala za vaš dar. V nedeljo bodo vaši darovi
namenjeni za Dijaški dom v Vipavi.
SVETI KRST V nedeljo, 23.
oktobra je zakrament svetega krsta prejela Ela Štrukelj, hči Silvana in
Mateje iz Ozeljana 10a. Ob tem lepem dogodku čestitamo in voščimo predvsem
zdravja.
NAŠI RAJNI V Šempasu smo se v
petek, 21. oktobra poslovili od Kristine
Šebjanič (82) iz Ozeljana 2. Naj počiva v miru.
Je prvi dan novembra, in jesen
utira pot zimi...
Chicaške zime so ostre. To je čas umiranja.
Toda mi vemo, da bo kmalu prišla
pomlad z vsem svojim
novim, življenjem in čudežem.
Čisto jasno je, da spomladi ne bom več živ.
Vendar bom kmalu doživel novo življenje
na drugačen način.
Čeprav ne vem, kaj naj pričakujem življenju po smrti, vem, da me bo Bog prav tako kakor me je poklical, da mu v svojem življenju na
zemlji služim po svojih najboljših sposobnostih, zdaj kliče domov.
+ Chicaški kardinal
J Bernardin
OKROŽNI PASTORALNI SVET
Na srečanju 12. septembra smo v zaključnem
pogovoru izpostavili problem igralništva.
Glede na dejstvo, da na Goriškem (ne
samo v Novi Gorici) pripravljajo
gradnjo velikega igralniškega kompleksa, moramo vsaj izraziti svoje mnenje, če
na razvoj dogodkov ne moremo
vplivati. Mogoče tudi ljudje, ki
nimajo stika s Cerkvijo, čakajo, da le-ta pove svoje mnenje, sicer bi lahko
razumeli, da Cerkev do določenega
vprašanja nima odnosa, oziroma je nad tem dvignila roke in se umaknila. V
Ameriki so npr. že ugotovili, da je igralništvo tudi finančna izguba, kaj šele izguba vrednot, z vsemi posledicami.
STARŠI PRED KRSTOM
SVOJIH OTROK
z Goriškega past. okrožja se zbirajo še na
zadnjih srečanjih v tem letu v
Solkanu ob petkih ob 19:00.
VEROUK
Zaradi praznikov in jesenskih počitnic ta
teden ni verouka. K srečanjem se pričnemo zbirati spet v ponedeljek, 7.
novembra.
POPOLNI ODPUSTEK
ZA RAJNE
v prvih osmih dneh novembra ob obisku pokopališča in molitvah za rajne; 1. in 2.11. in v nedeljo prej in potem v cerkvah. Pogoj: spoved, obhajilo
in molitev po namenu sv. očeta.