Navigation



Oznanila

12.2.2012

OZNANILA

GLASILO ŽUPNIJ KAPELA KRISTUS ODREŠENIK KROMBERK OSEK SOLKAN ŠEMPAS ŠEMPETER VOGRSKO

6. Nedelja med letom
12. 2. 2012 // Leto XII // Št. 24

JEZUS – MINISTER ZA KULTURO


V tednu,ki je za nami smo obhajali slovenski kulturni praznik. Veliko besed je bilo namenjenih temu, da bi prebudili včasih nekoliko zaspano, tako se včasih vsaj zdi, kulturno zavest Slovencev. Verjamem, da ste si privoščili trenutke, ki so napolnili vašega duha.
Z besedo kultura največkrat povežemo besede umetnik, ustvarjalnost, izražanje, svoboda, navdih… V naši zavesti je kulturen torej človek, ki je svoboden in poln življenja, z odobravanjem sprejet v neki družbi. Vprašam vas: "Kako je lahko kulturen samotar ali na rob odrinjen, skratka človek, ki živi v osami?" Kultura je nekaj, kar prinaša človeku življenje, izoliran, osamljen ali odrinjen človek pa je mrtev za družbo. S slednjim se srečamo v današnjem evangeliju. Gobavec je veljal za družbenega in verskega mrtveca. Izgnan iz družbe je bil vržen v pekel samote, kraj brez odnosov. Edini zakon, ki ga je moral spolnjevati je ta, da je moral sam sebe izključevati in kričati o svoji bolezni. Jezus pa je "dobra novica", gobavca se dotakne, ga ozdravi, mu odpusti zlo. Sam o sebi pravi, da je zdravnik, ki ni prišel zaradi zdravih ampak bolnih. Jezus mu vrne življenje!
S čim je Jezus ozdravil gobavca? S tem, kar gobavec še ima od življenja. Rešilna bilka je njegovo ponižno hrepenenje, da bi bil očiščen. Življenje mu je vrnjeno z izpolnjenim hrepenenjem. S tem Jezus pokaže namen svojih čudežev, ki je v tem, da osvobodijo naša globoka hrepenenja, ki jih pustimo spati, ker jih imamo za nemogoča. Ko pa jih vidimo uresničena, dobimo pogum za upanje. Začnemo prositi in odpiramo dlan, da bi prejeli to, kar nam želi dati. Jezusova želja je: "Hočem, bodi očiščen!" Hočem imej življenje! Jezus z očiščenjem hrepenenj prinaša človeku življenje.
Če se sedaj še enkrat ozremo na to kar se je v zadnjih dneh prikazovalo kot kulturno lahko vse pretresemo skozi jasen kriterij: Kulture je vedno v službi življenja! Zato kultura smrti, delitve, podpihovanje delitev ali netenje sovraštva nikakor ne moremo imenovati kultura. Le očiščenje spomina, priznanje krivic in delovanje za spravo so lahko tista dejanja, ki večajo kulturno zavest našega naroda. Ne verjamem, da smo Slovenci zaspan narod kar se tiče kulturne in narodne zavesti. Verjamem pa, da smo razdeljen narod zaradi polpretekle zgodovine in zato ne moremo biti ponosni. Prava kultura, ki je vselej v službi življenja nas lahko le povezuje, da smo ponosni, da smo Slovenci. Jezus pa, minister za kulturo, naj očisti naša hrepenenja, želje, da bomo prosili za dar polnega življenja.

p. Tomaž Pinter

KAPELA


SREČANJE STARŠEV PRVOOBHAJANCEV
Starši prvoobhajancev ne pozabite na srečanje ta torek ob 16. uri, kot ste bili obveščeni.

FINANČNO POROČILO ŽUPNIJSKE KARITAS
ZA LETO 2011

PREJETO:
Prenos iz leta 2010      1.818,70 €
Postna akcija               1.686,23 €
Nedelja Karitas            1.100,00 €
Darovi dobrotnikov       3.095,84 €
Prejeta sredstva ŠK         369,00 €
Skupaj prejeto            8.069,77 €

PORABA:
Pomoč družinam            2.067,77 €
Pomoč posameznikom   1.122,97 €
Pomoč mladim               1.073,26 €
Nakup hrane                  1.600,60 €
Posredovano na škofijo  1.100,00 €
Skupaj izdatki                6.964,60 €

Stanje 31.12.2011           1.105,17 €

Pri plačilu položnic sta nam priskočili na pomoč tudi Škofijska Karitas v znesku 2.147,94 € in Okrožna Karitas v znesku 1.644,00 €.

Ana Vončina
Voditeljica ŽK

KRISTUS ODREŠENIK


VEROUČENCI
Pri rednem verouku bomo pripravili gradivo za letošnjo postno – velikonočno akcijo: „Riž za otroke“. Zbrane darove bomo namenili misijonarju Pedru Opeki.

KARITAS
Srečamo se v ponedeljek, 13. februarja po večerni maši.

UPOKOJENCI IN SVETOPISEMSKA SKUPINA
Srečanje je v sredo 15. februarja ob 17:00.

KROMBERK

VOGRSKO


VEROUK
Otroci (in starši), teden dni pred zimskimi počitnicami se potrudimo, da pridemo pripravljeni k rednemu verouku. Enako smo vsi vabljeni k oblikovanju redne nedeljske maše.

BIRMANCI
Dogovorite se po družinah, da bi čimprej začeli s pomladanskim delom po skupinah.

PUSTNO VESELJE
Pred začetkom postnega časa (s pepelnico) se radi poveselite z različnimi oblikami pustovanja. Voščim vam obilo veselja. Le to bi prosil, da se, kljub zakrivanju in maskiranju, ne norčujete iz svetih stvari in dogodkov. Z iznajdljivostjo lahko uresničite toliko načinov nedolžnega veselja.

POKOJNA
V torek, 7. februarja, smo cerkveno pokopali Vero Gorjan, Vogrsko 82 (89 let). Gospod, daj ji večni pokoj in večna luč naj ji sveti! Sorodniki so darove, zbrane v nabiralniku ob pogrebu, izročili za cerkev (363,70 €). Hvala in Bog povrni!

OBISK IN BLAGOSLOV DRUŽIN
Kljub zamudi zaradi rednega dela in slabega vremena, nadaljujem z obiski v kromberški župniji. Hvala vam za potrpežljivost in prijaznost. Vseh se z veseljem spominjam v molitvah.

SOLKAN


NA POTI Z DRUŽINAMI PRVOOBHAJANCEV
Drugo srečanje v poglabljanju v spravo in v pripravi na zakrament sprave ali spovedi govori o izpraševanju vesti: »Vsak večer pogledam v srce.« Potrebnih je nekaj trenutkov pred spanjem za hvaležen pogled na dobro, ki smo ga naredili, in za pogled obžalovanja na tisto, ko v dobrem nismo uspeli. Navadimo se (znova) tudi dveh povedi: »Oprosti.« »Odpuščam.«
V torek 14. februarja je po maši za starše s prvoobhajanci nadomestno srečanje.

KANDIDATI ZA BIRMO BOGATIJO ŽIVLJENJE ŽUPNIJE
Pri nedeljski maši v našem imenu preberejo prošnje. Po maši do kosila so začeli obiskovati naše preskušane brate in sestre. Pripravljajo se na duhovno obnovo. Se srečujejo po skupinah. – Dovolj razlogov, da jih podpiramo z molitvijo.

VERA IN LUČ MED NAMI
V nedeljo 19. februarja bodo oblikovali mašo ob 10:00 tisti, ki se imenujejo »lučke«. Njihovim družinam je v veliko pomoč gibanje Vera in luč. Februarsko mesečno srečanje bodo na predlog našega ŽPS preživeli med nami. Z veseljem jih pričakujemo.

ŠEMPETER


ŽUPNIK
bo od ponedeljka do četrtka odsoten. Skupaj s prijatelji duhovniki bo na smučanju v Dolomitih. V župniji ga bo nadomeščal g. Boris.
 
OZVOČENJE
V tem tednu smo na novo uredili ozvočenje v cerkvi. Upam, da boste bolje slišali. Vesel bom vsakega daru, ki ga boste namenili v ta namen.

SKUPNA OZNANILA


PRIPRAVA NA ZAKON
Danes ob 15:00 se pri Kristusu Odrešeniku prične drugi letošnji tečaj priprave na zakon. Vnaprejšnje prijave niso potrebne.

ŠKOFIJSKA GIMNAZIJA VIPAVA
Vabi na koncert pianistke Mete Fajdiga in flavtistke Jane Fajdiga danes ob 19:00 v Kulturnem domu v Vipavi. Prisrčno vabljeni!

SREČANJE PRENOVE V DUHU
bo v torek, 14. februrarja v Šempetru. Ob 18:00 bo sv. maša, ob 18:45 srečanje v župnijski dvorani. Premišljevali bomo 15. poglavje Matejevega evangelija (Mt 15, 29-39).

PREDAVANJE
V soboto, 18. februarja bo ob 19:30 v dvorani Franca Močnika pri Svetem Ivanu  v Gorici predavanje Emilije Pavlič: Kulinarične drobtinice za zdravo kuho. Lepo povabljeni.


MOLITEV ZA DRUŽINE
Sveti Troedini Bog, ti si ljubezen. Milostno se ozri na družine, da bodo uresničevale tvoj načrt.
Staršem in starim staršem vlij moči, da bodo sprejemali odgovornost in z zgledom mladi rod opogumljali za zakonsko in družinsko življenje.
Ozdravi boleče spomine v razbitih in neurejenih družinah.
Naj v bolnih, starejših in invalidnih osebah prepoznamo tvoj obraz.
Opogumi pare, ki še ne zmorejo zgraditi varnega odnosa in se odločiti za poroko, da to storijo.
Izročamo ti mlade, ki iščejo življenjskega sopotnika, ter zakonce, ki ne morejo sprejeti življenja.
Izročimo naše družine tudi varstvu Marije, Jožefa in drugih zavetnikov. 
Sprejmi naše prošnje in jih usliši po Kristusu, našem Gospodu. Amen.



PRILOGA STR. 1

DRUŽINA MED IDEOLOGIJO IN ODHAJAJOČIM MINISTROM

PROF. DR. IVANOM SVETLIKOM


NOVA VLADA,
pravi, da se ne bo vključila v referendumsko razpravo o družinskem zakoniku. Njeno jedro, s predsednikom g. Janšo, je uvidelo, kako gre odhajajočemu ministru Svetliku in krogu, ki je bil doslej na oblasti, zgolj za ideološko »redefiniranje« družine.
Odhajajočim se je zdelo potrebno nasprotnike zakonika, še posebej Cerkev, prikazovati v mrakobnem okvirju, zlasti pa jih je bilo treba smešiti, ker da so nevedni in polni predsodkov, brez vsake podlage. Nasprotniki da so kričeča, za svoboščine nevarna druščina, ker da se zavzemajo za ponovna razlikovanja, zlasti med otroki.
Odhajajoči minister si je brez sramu in dostojnosti privoščil strašenje državljanov z nasprotniki zakonika, kot da gre za zaostalce, ki so  zbirali podpise zoper, da bodo zdaj »izvajali pritiske proti svobodni izbiri oblike družinskega življenja in označili vse družine neporočenih, razvezanih, enostarševske, rejniške, istospolne za manjvredne. S tem bi se ožigosala polovica slovenskega prebivalstva, ki ne živi v tipičnih družinah…«

VAM LAHKO POMAGAMO, G. SVETLIK?
2012_24_1.pngKako zadrgnjeno poteka debata okrog zakonika, se vidi na prvi pogled iz takega govorjenja. Nekaj zadrgnjenih potez je bilo tudi na strani Civilne iniciative, ki pa se je znala opravičiti. Obžaluje pa, da so sestavljalci spornega zakonika obšli tako javnost kakor civilno iniciativo in neideološko stroko.
 
Gospod Svetlik, vi ste univerzitetni profesor, uvajate mlade v razumevanje družbenih, socialnih, družinskih in osebnih dogajanj.
Stanje na Slovenskem poznamo. Saj ni nobena znanost v dejstvih in govorjenju, da se npr. ogromen del mladih ne poroči, ne vemo vsega zakaj, morda zaradi socialnih, ekonomskih in psiholoških blokad; da je »javnost«, t.j. okolje, zabaviščna industrija in mediji mlade naučila, kako človek eksperimentira z drugim človekom istega ali drugega spola; da je izigravanje partnerja nekaj, kar se pač dogaja; otrok pa je dar ali breme, kakor ga kdo čuti, ali po vaše, po prosti izbiri. In da ne ponavljamo zgodb o prosti izbiri oblike družinskega življenja, v katerih vsekakor so tudi proste izbire, povejte pa vi, ki ste profesor, koliko je med njimi zvez, ki so kakršne so, ker ljudje nimajo druge izbire, ker so njihove izbire posledica porazov, ki jih podpira vaša ideologija in vaše napeljevanje v nestabilno družbo.  Kdo pravi, da je postmoderna, postindustrijska, post-kapitalistična sodobna družba nujno nestabilna? Je pa nestabilna družba, glede tega ni potrebna velika znanost, v kateri ljudje doživljajo, od nosečnosti dalje, nekakovostne, nezanesljive, provizorične odnose, odnose, ki jih mladim narekuje nesocializiran odrasel.
Bomo nadaljevali prihodnjič.
Vam, g. Svetlik, in Vašim študentom želimo manj ideologije, manj opletanja okrog različnih družinskih praks in kakovostnejši prispevek v skupno blaginjo že tako dovolj prestrašenega, za družinsko življenje neusposobljenega in negotovega naroda.

Gašper Rudolf


PRILOGA STR. 2

SOSEDJE

KAJ SE DOGAJA NA SEVEROVZHODU ITALIJE?

VEČ PREBIVALSTVA – POSTARANEGA
V okroglih 20 letih (1991-2010) je prebivalstvo Severovzhodne Italije naraslo za več kot 700 tisoč ljudi. Pred 20 leti je štelo nekaj manj kot 6 milijonov in pol, danes 7.200.000. Priseljencev je 666.666, če jih ne bi bilo, bi bilo razmerje med starejšimi nad 65 let in mladimi precej slabše v škodo mladih.
Rodnost je nekoliko narasla. V Gornjem Poadižju pride na vsako žensko 1,62 otrok, medtem ko v neposredni soseščini pride na eno žensko manj kot en otrok.
POROKE
2012_24_2.jpgGibanje je podobno onemu na vsem italijanskem ozemlju. V letu 2010 je bilo na vsakih 1000 prebivalcev 3,4 porok, kar je najmanj doslej. V zvezi z oddaljevanjem od  trdnosti in trajnosti družinskih odnosov, so narasle zakonske razveze, ki jih je bilo leta 2009 na tisoč prebivalcev 0,90.
 
Izven zakona otrok je bilo rojenih 19,2% otrok, prostih zakonskih zvez pa je bilo 16,7%. Pri cerkvenih porokah je bilo sklenjenih 45,7% porok takih parov, ki so že prej živeli skupaj, pri čemer je treba reči, da je na ozemlju celotne Italije ta odstotek nižji, 26,8%. Kar zadeva razmerje med samo civilno sklenjenimi porokami in cerkvenimi pa so samo civilno sklenjene poroke presegle cerkvene; bilo jih je 51%.

PRISELJEVANJE
V Severovzhodno Italijo se priseljuje več ljudi kot na druga področja Italije. V Venetu je 10,2% priseljencev; v Gornjem Poadižju 8,7% in v našo neposredno soseščino Furlanijo-Julijsko Benečijo 8,5% vseh priseljencev v Italiji. Prišli so tako rekoč iz vsega sveta, vsak peti je Romun, vsak deseti Maročan, sledijo Albanci itn. Srbi so trenutno tretja narodnost, Hrvatov je 4,3%...
 
DELO2012_24_3.jpg
V dvajsetih letih, ki so za nami, so naraščale možnosti za zaposlitev, najbolj seveda do krize leta 2008. Možnosti zaposlitve so se rahlo dvignile v letu 2010. Je pa zanimivo razmerje med zaposlenimi ženskami: leta 1993 je bilo med vsemi zaposlenimi 46,2% žensk, leta 2010 pa kar 58,7%.
BDP na italijanski nacionalni ravni je znašal € 25.237 na prebivalca, v Severovzhodni Italiji pa € 29.746, t.j. okroglo 4.500 višji, ali 17,9% nad italijanskim. Toda s časom se zmanjšuje razlika med BDP v Italiji in njenem Severovzhodu.

DUHOVNA PRENOVA
Nekateri se boste spomnili predlanskega papeževega obiska v Ogleju, med katerim je spodbujal sosede (in nas!) k prenovi duha in življenja.
O naporu na poti notranje prenove pa več prihodnjič.

Gašper Rudolf
(Grba sta Gornjepoadiški in Furlanije-Julijske Benečije)


PRILOGA STR. 3

ODPRTO PISMO KOMISIJI PRAVIČNOST IN MIR SLOVENSKE

ŠKOFOVSKE KONFERENCE (2)

… Tiste Krekove banke za vzajemno pomoč malih ljudi enostavno ni bilo več. Kriv je bil sistem, slišimo. A v Cerkvi je greh vendar nekaj osebnega, ne zgolj neosebno družbeno stanje. Nekdo mora stopiti pred te uboge ljudi in jim povedati, kaj je bilo narobe in zakaj so bili opeharjeni. Tudi preroki v babilonski sužnosti so dejali, da je mogoče začeti znova le, če bo izvoljeni narod jasno priznal svoje napake in grehe. Temeljno etično načelo se lahko uveljavi le z jasno priznano osebno krivdo. Zato se obračam na Komisijo, da v smislu etičnih in evangeljskih temeljev, iz katerih izhajajo njene zahteve in izjave, doseže:
bogdan_knavs.jpg

 1. Da krivci konkretno, osebno, priznajo krivdo in jo tudi obžalujejo.
 2. Da krivci konkretno prevzamejo odgovornost in posledice za svoje ravnanje ter da vendar pride do javno izraženih odstopov od odgovornih služb. Sramežljive upokojitve in prestavitve ter menjava služb niso jasno izražena odgovornost za tako hud finančni, predvsem pa moralni polom.
3. Da se sproži veriga jasnih moralno-preroških dejanj, kar pomeni, da se vendar najdejo sredstva, tudi za ceno osebnih žrtev cerkveno odgovornih oseb, in da se začno izplačevati najmanjši delničarji. Cerkev mora jasno pokazati, da je pripravljena tudi na osebne žrtve, ne samo na iskanje novih »sistemskih rešitev«.
4. Začeti pa je potrebno s popolnoma jasnim in preglednim poslovanjem, z verodostojnimi številkami, ki bodo tudi preverljive.
V moralni teologiji velja, da največja tragičnost ni pasti v greh ali skreniti s poti. Največji moralni polom je ne vstati, se ne spokoriti in se ne naravnati na pravo pot.
Slovenski škofje so letošnjo pastoralno leto razglasili za leto »krščanskega socialnega nauka«.
Če sami znotraj Cerkve in ustanov, ki jih je naša Cerkev osnovala ali pa postala njihova lastnica, nismo sposobni vzpostaviti osnovne socialne pravičnosti, potem bo oznanjevanje krščanskega socialnega nauka postalo novo smešenje lastne Cerkve.
Vse to sem napisal, ker ostaja v meni ljubezen do Cerkve in ker sem prepričan, da bomo vsi enkrat dajali odgovor za to, ali smo spregovorili ali ne takrat, ko je bilo to potrebno ali celo nujno.
 
p. Bogdan Knavs


PRILOGA STR. 4

»DAR ZAUPANJA«


je naslov pastirskega pisma, ki ga je genovski nadškof in predsednik Italijanske škofovske konference kardinal Angelo Bagnasco,  napisal za letošnje pastoralno leto. Kardinal v pismu razmišlja o vzgoji v družini in poudarja, da je potreba po zaupanju človekova osnovna drža. Izhaja iz zaupanja v Boga, ki nam je po Jezusu Kristusu pokazal, kako dragoceni smo v njegovih očeh.
»Žal je kultura, v kateri živimo, najprej ovira za pravilno razumevanje vrednot, kot so:  življenje, družina, delo, sprejemanje dolžnosti in vloga vere v življenju. Vse bolj očitna so znamenja izgubljenosti v tej družbi. Kot kristjani pa ne moremo in ne smemo samo gledati! Družina je prvi in temeljni kraj vzgoje. Starši so prvi in nezamenljivi vzgojitelji otrok po naravnem pravu. Zato morata Cerkev in država podpirati družino, kar pa ne pomeni, da lahko njeno vlogo pri vzgoji kakorkoli nadomestita.«
Kardinal je opozoril, da je družina v Italiji, kljub vsem nasprotovanjem, še vedno pomembno oporišče, čeprav obstajajo težnje po spremembi podobe družine, ki naj bi bila raznovrsten in spremenljivi subjekt, lahko tudi brez uradne potrditve zakonske zveze. »Ali lahko spremenljiva in nestalna stvarnost omogoča varnost? Ali nimajo otroci pravico, da zaščitimo zakonsko zvezo in družino? Ali ni to največje znamenje ljubezni in vzgoje, ki jo lahko starši uresničijo? Ali ni to njihova dolžnost?« Kardinal na koncu poudarja, da prav zaradi tega družba mora spoštovati, varovati in podpirati vrednoto družine.

»FAITH CARD«


Katoličani v Angliji in Walesu bodo kmalu prejeli posebne izkaznice. »Faith Card« (verska izkaznica) v velikosti kreditne kartice vključuje med drugim tudi informacijo, da njen lastnik v nujnih primerih želi pomoč katoliškega duhovnika. »Vsi v denarnicah nosimo več kartic, ki so povezane z našo identiteto, ali izkazujejo, kaj je za naše življenje pomembno«, je povedal škof Conry, predsednik Sveta za evangelizacijo Škofovske konference.
Nošenje verske izkaznice kot zunanjega znamenja zahteva osebno odločitev. Škofje pričakujejo, da bodo katoličanom znamenja svoje vere tudi pokazali. Zaenkrat so izdelali milijon izvodov, ki jih bodo razdelili vernikom 24. škofij, katoliškemu vojaškemu osebju in članom Ordinariata nekdanjih anglikancev.
»Faith Card« vabi k ovrednotenju znamenj in drž, k molitvi in rednemu prejemanju zakramentov. Prav tako je pomembno področje dobrodelnosti in vprašanje sprave ter odpuščanja. Na prvi strani je citat bl. Johna Henryja Newmana (1801 – 1890), v katerem kardinal vsakega kristjana vabi, naj bo misijonar, s svojim načinom življenja znamenje vere.

Aleš Rupnik



Zato pa…
Mama (z očetovo podporo) zabiča hčerki, ki se odpravlja na predpustno zabavo: »Glej, da boš nocoj opolnoči doma!«
»Ampak, mama, saj nisem več otrok!«
»Saj prav zato!«


Leto XII