Navigation

Oznanila

28.8.2011

OZNANILA

GLASILO ŽUPNIJ KAPELA KRISTUS ODREŠENIK KROMBERK OSEK SOLKAN ŠEMPAS ŠEMPETER VOGRSKO

22. NAVADNA NEDELJA
28. 8. 2011 // Leto XII // Št. 1

UVODNIK

ALI SMO RES BOLJ PAMETNI KOT ŽIVALI?

POČITNIŠKI SPOMIN
Nepozabno doživetje na Lepem špičju (med Trento in dolino triglavskih jezer). Z enega od vrhov s prijateljem neopazno gledava enkraten prizor na zavarovani gorski polici, kjer uživa gorski mir skupina kozorogov. Samca varujeta dohode na polico. Samici mirno ležita. Okrog njiju pa brezskrbno skače gruča kozorogcev.
Večkrat mi prihaja ta prizor pred oči v času, ko se z družinskim zakonikom v Sloveniji poskuša uveljaviti nove vzorce temeljnih človeških medsebojnih odnosov. Ali smo ljudje res tako prehiteli živali, da smo v svojem ponorelem dirkanju pristali nekaj milijonov sončnih let daleč - za njimi. Vsemu živalskemu svetu je jasno, kako je sestavljeno življenje, le človek je sposoben nečesa »boljšega«, kar pa je dokazano, da je gotovo najslabše. Saj zgodovina tako uči, sicer ne bi propadli nekoč cvetoči narodi.

LE KDO JE ZA VSEM TEM?
Nič manj kot prava filozofija »gender«. Njen začetnik je John Money, ki je v Baltimoru že odprl kliniko za istovetnost vrste, kjer operativno menjajo spol, saj je razlikovanje moški-ženska nekaj povsem zastarelega in vsiljen proizvod družbe, česar se je treba osvoboditi.
Teorija »gender« je stara že prek štirideset let in se je razvila v pravo gibanje, ki prevzema modo, reklame, občila in zakonodajo. OZN je že v devetdesetih letih uvedla v uradne dokumente  izrazoslovje gender. Poleg te organizacije je največji sponzor za gender Evropska unija, ki je v letih 2000 – 2006 v podporo ideologije gender namenila tri milijarde pet sto milijonov evrov.

DRUŽINSKI REFERENDUM
Kdo ve, koliko tega denarja priteka v Slovenijo, da se potem nekateri tako zelo trudijo, da bi obveljala nova zakonodaja.  Nič zato, če se pri tem zaide v prave nesmisle. Polovica obolelih za neozdravljivi AIDS v Sloveniji namreč izhaja iz istospolnih zvez.
Kdor ima rad slovenski narod, se bo zato s svojim podpisom v prvih dneh septembra na upravni enoti potrudil za uveljavitev družinskega referenduma, tudi če bo pri tem tvegal, da ga bodo imenovali »fašist« (izgleda, da so so fašisti zelo ljubili Slovence!).

Vinko Paljk

KAPELA

VEROUK
Verouk bomo pričeli v tednu po prihodnji nedelji, 5. septembra. V prvem tednu bodo srečanja ZA VEROUČENCE IN STARŠE po sledečem sporedu: 4. 5. in 6. razred v ponedeljek, 5. septembra ob 17:00; 7. in 8. razred v torek, 6. septembra ob 17:00; predšolski, 1. 2. in 3. razred v sredo, 7. septembra ob 17:00.
Vpis za predšolski verouk ter za 1. razred je v tem tednu med 9. in 10. uro ter med 17. in 18. uro.
Urnik verouka je na razpolago na mizici v cerkvi, na plakatih ter na spletni strani župnije: http://zupnije.rkc.si/go-kapela/

SREČANJE PRITRKOVALCEV GORIŠKE
Pritrkovalci Goriške bodo imeli srečanje pri nas v soboto 3. septembra. Popoldne boste lahko poslušali pritrkavanje iz našega zvonika, srečanje pa bodo sklenili z mašo ob 18. uri, ki jo bo daroval naš škof, mons. Metod Pirih.

KRIŠTOFOVA NEDELJA – AKCIJA MIVA
Hvala za vaše darove! Za vozila naših misijonarjev smo zbrali 1.846 €. Bog lonaj!

NOVE KLOPI V CERKVI
Hvala družinama Kogoj in Vidmar, ki sta ob smrti Ivana Kogoja in Antona Vidmarja namenili prispevke namesto cvetja in sveč za našo cerkev. Dar smo namenili za naše klopi.
Klopi mizar že izdeluje, ker računamo na vašo radodarnost. Ostalo je še par klopi, zato še vedno računamo na vašo darežljivost.

POROKE
23. julija sta se pri nas poročila Mitja Velikonja in Valentina Hajdinjak s Predmeje. Naj bo njuna ljubezen vedno odsev Božje ljubezni!

POGREBI
24. junija smo se pri Sv. Trojici v Kromberku poslovili od Zdenke Gustinčič (61) s Pristave; 7. julija smo se v Stari Gori poslovili od Antona Zelinščka (79) iz Nove Gorice; 11. avgusta smo se v Stari Gori poslovili od Ivana Kogoja (71) s Pristave; 12. avgusta smo se v Stari Gori poslovili od Antona Vidmarja (75) iz Nove Gorice; 16. avgusta smo se v Stari Gori poslovili od Jožefa Pavletiča (75) iz Vrtojbe; 23. avgusta pa smo se v Stari Gori poslovili od Magde Pavšič (50) iz Nove Gorice.
Naj počivajo v Božjem miru!

KRISTUS ODREŠENIK

URNIK MAŠ

Od nedelje, 4. septembra so tudi nedeljske večerne maše ob 19:00.

VERUČENCI, STARŠI, MLADI…
Z rednimi veroučnimi srečanji po razredih in skupinah začnemo v ponedeljek, 5. septembra. Urnik bo v prihodnjem tednu objavljen na oglasni deski v veži.
Maša ob začetku pastoralnega in veroučnega leta bo v nedeljo 11. septembra ob 11:00.

PRVOOBHAJANCI
Srečanja bodo ob petkih ob 18:00, prvič v petek, 9. septembra.

KRSTI
V nedeljo, 26. junija je bil krščen David Bratina, sin Jurija in Milice roj. Gajić, Ulica Vinka Vodopivca 133; 3. julija pa Matej Božič, sin Urbana in Irene roj. Grobljar, Ulica XXX. divizije 19b ter Ela Bratkovič, hči Janka in Mihaele Mendelski, Ulica Ivana Regenta 67.

NAŠI RAJNI
V Očetovo hišo so odšli: Štefko Curk (62), Vetrišče 2, pogreb pri Sveti Trojici  21. junija; Rok Strle (59), Ulica Gradnikove brigade 17, pogreb v Stari Gori 6. julija; Mirko Pižeta (70), Ulica bratov Hvalič 146, pogreb pri Sveti Trojici 12. julija; Jožef Hosner (64), Cankarjeva ulica 52, pogreb v Stari Gori 13. julija; Zorica Komel (86), Cesta 25. junija 2; pogreb pri Sveti Trojici 9. avgusta. Domačim izrekamo iskreno sožalje. Hvala tudi za darove, ki ste jih ob pogrebu namenili za potrebe župnije.

KROMBERK

VOGRSKO

OTROCI (in starši)

Skupaj s katehistinjami vas lepo pozdravljam. Gotovo poleti niste pozabili na molitev in na mašo!? Ta teden pričenjate novo šolsko leto, v tednu po 4. septembru pa še novo veroučno leto - z Božjo pomočjo in z dobro voljo.
K »vpisu« pridete starši in otroci in to po sporedu na oglasni deski, torej po urniku, ki ste ga že prejeli pred počitnicami.
Starši in otroci, obvestite se med seboj; še posebej obvestite starše prvega razreda!

ZAHVALA
Za MIVO (nakup vozil misijonarjem) smo zbrali na Vogrskem 350 €, v Kromberku pa 500 €. Bog naj stokratno povrne dobrotnikom!

ŽUPNIJSKI PASTORALNI SVET
Sestanek ŽPS bo v Kromberku 30. avgusta po maši (ob 19:30). Obvestite se med seboj!

SHOD V KROMBERKU
Prihodnjo nedeljo, 4. septembra bo ob 16:00 ob prazniku župnijske zavetnice Marije Tolažnice in ob obletnici posvetitve cerkve (8. septembra 1927) slovesna maša s procesijo z Marijinim kipom. Lepo vabljeni, Marijini častilci!

POROKA
27. avgusta sta se na Vogrskem cerkveno poročila Igor Gregor Manfreda in Deborah Valentinčič, r. Simčič,oba iz Nove Gorice. Iskreno čestitamo!

POGREB
Na Vogrskem smo 25. julija cerkveno pokopali Vido Gregorič (88), Vogrsko 170. Naj počiva v miru!

SOLKAN

POGUMNO V NOVO PASTORALNO LETO
Sveže moči, ki smo jih prejeli med počitnicami, z veseljem damo na razpolago vsem v stiski in potrebi. Da ne bomo le potrošniki in porabniki v župniji, da bomo tudi dejavni graditelji skupnosti!

ROMANJE ŽUPNIJSKIH SODELAVCEV
V nedeljo, 28. avgusta popoldne gremo v Šmihel in na Vitovlje.

NOVO VEROUČNO LETO 2011/2012
Začne se v nedeljo 4. septembra. Prve veroučne ure so v ponedeljek 5. septembtra in v torek 6. septembra. Družine že imajo veroučni urnik. Prva veroučna ura za 1. razred  je v torek ob 16:00, za Jezusovo malo šolo pa v ponedeljek ob 16:00.

STARŠI S PRVOOBHAJANCI

Začnejo z bližnjo tritedensko pripravo na obhajanje prvega svetega obhajila v nedeljo 4. 9. pri maši ob 10:00 in na srečanju po maši.

PRVI PETEK
V petek, 2. septembra, pol ure pred mašo pride za zakrament sprave pater s Svete Gore.

ČETRTEK PRED PRVIM PETKOM

Po maši polurno češčenje Najsvetejšega za duhovne poklice.

KRST
30. julija je bila krščena Sofija Bensa.

CERKVENE POROKE
30. julija sta se poročila Borut Bensa in Breda Kavčič (Cankarjeva 40), 6. avgusta Aljoša Sirk in Nataša Povodnik.

NAŠI RAJNI
30. julija je odšla v Očetov dom 88-letna Vida Hrast roj. Kacafura, J. Makuca 10. Nadaljujmo njeno poslanstvo tkanja vezi ljubezni in edinosti z vsemi. Naj ji Gospod podari večni mir!

ŠEMPETER

KRSTILI SMO
V nedeljo, 24. julija so bili krščeni Anej Gorjup, C. goriške fronte 34, Mihaela Olivo, Feiglova 4, Leon Cerk, Ul. padlih borcev 10 in Filip Borovina iz Nove Gorice, Rejčeva 5. Družinam novokrščencev iskrene čestitke!

POSLOVILI SMO SE

Med počitnicami smo se poslovili od štirih župljanov. Umrli so Judita Leban, Žnidarčičeva 8, Joško Ušaj, Stjenkova 19, Ivana Figelj, Vrtojbenska 66 in Radko Cotič, Ul. Nikole Tesle 18. Domačim in sorodnikom iskreno sožalje!

ORATORIJ
Zadnji teden v avgustu smo imeli oratorij. Udeležilo se je 110 otrok in 42 animatorjev. Voditeljicama Martini in Tanji, vsem animatorjem in sodelavkam Karitas ter vsem, ki so kakorkoli sodelovali na Oratoriju iskrena zahvala!

GOSPOD BORIS KRETIČ
V nedeljo, 7. avgusta smo sprejeli kot duhovnega pomočnika v župniji g. Borisa Kretiča. Želimo mu dobrodošlico, da bi se med nami dobro počutil.

VIŠARJE
V soboto, 3. septembra bo tradicionalno romanje na Sv. Višarje. Odhod avtobusa iz Šempetra bo ob 6:00.

PRED NAMI JE NOVO ŠOLSKO LETO
S septembrom se začenja novo šolsko in veroučno leto. V četrtek in petek (1. in 2. septembra) se prijavite k verouku in nabavite veroučne knjige in zvezke. Ob prvem petku in prvi soboti bo od 18:00 do 19:00 priložnost za spoved. Verouk se bo začel v ponedeljek, 5. septembra. Urnik verouka je na oglasni deski.

SKUPNA OZNANILA

ZA DRUŽINSKI REFERENDUM
V začetku septembra bo na upravnih enotah potrebno zbrati  40.000 overovljenih podpisov za „Družinski referendum“. V civilni iniciativi za družino in pravice otrok, ki se ji pridružujemo tudi v naših župnijah, iščemo prostovoljce, ki bodo od 1. septembra do 5. oktobra 2011 pred upravnimi enotami in krajevnimi uradi zbirali potrjene podpise za razpis „družinskega referenduma“ in da se podpisi ne bi kje založili ali izgubili. Pri vašem župniku dobite obrazec za prijavo. Po župnijah je na razpolago gradivo s predstavitvijo in namenom pobude ter podobice z molitvijo za naše družine.

PREMESTITVE V OKROŽJU
Dosedanji župnik p. Krizostom Komar se je odpovedal službi župnika in bil na lastno željo prestavljen s Kostanjevice (odšel je na "sobotno leto" na Brezje). Župnik je ponovno postal p. David. Za kaplana je iz Maribora prišel p. Tomaž Pinter.
Tudi p. Andrej se je poslovil s Kostanjevice in odšel v samostan sv. Ane v Kopru. Namesto njega je za duhovnega pomočnika in spovednika s Svete Gore prišel p. Vilijem Pustoslemšek, ki je pred dobrima dvema desetletjema že služboval na Kostanjevici.
Naj nas v naših novih službah spremlja dobri Bog s svojim blagoslovom in priprošnja Kostanjeviške Matere Božje!

STARŠI OB KRSTU OTROK

Priprava staršev na krst otroka začne s  srečanji v soboto, 3. septembra ob 19:30 v prostorih konkatedralne župnije.

PRILOGA STR. 1

IZ POGOVORA Z DR. TADEJEM STREHOVCEM (1)

V KOMISIJI PRAVIČNOST IN MIR PRI ŠKOFOVSKI KONFERENCI

podpiramo prizadevanja tistih civilnodružbenih organizacij, ki se v javnosti zavzemajo za ohranitev vrednote družine. Nastop civilne iniciative Za družino in pravice otrok na Brezjah je dogovorjen in v skladu z večkrat izraženim javnim stališčem Katoliške Cerkve, da podpre pravico vseh državljanov in državljank do referenduma. Omenjeno javno zavzemanje za vrednoto družine razumemo kot del ustavno zagotovljene pravice do svobode govora in izražanja. Kot je znano, v Komisiji delimo mnenje s civilno iniciativo, da je sprejeti družinski zakonik ideološko sporen, saj redefinira vrednoto družine, izenačuje zakonsko zvezo z istospolno partnersko skupnostjo in odreka pomen materinstva in očetovstva za vzgojo otrok. Družinskemu zakoniku zato nasprotujemo in pozivamo vse državljane in državljanke, da 1. septembra 2011 oddajo svoj podpis za razpis t. i. družinskega referenduma. Civilno iniciativo Za družino in pravice otrok smo povabili na lastno pobudo, saj je pomembno, da so verniki seznanjeni z javnim zavzemanjem za ohranitev vrednote družine.

ZAKAJ VI NE NAGOVORJATE VERNIKE?

Ker je Civilna iniciativa je trenutno najbolj dejavna organizacija na področju javnega zavzemanja za vrednoto družine in zato najbolj primerna, da neposredno predstavi svoje aktivnosti.

BOSTE VERNIKE NAGOVARJALI V CERKVAH?

Komisija je že večkrat javno izrazila nestrinjanje s spornim družinskim zakonikom, ki redefinira vrednoto družine ter izrazila javno podporo vsem organizacijam, ki se zavzemajo za t. i. družinski referendum. Svoje stališče bo septembra posredovala medijem in širši javnosti. V Sloveniji smo katoličani enakopravni državljani, ki uživamo enake državljanske pravice kot vse druge družbene skupine. Tako kot se številne civilnodružbene organizacije javno opredeljujejo do različnih družbenih tem in problemov (npr. do družinskega zakonika), tako se katoličani s svojo bogato zgodovino javno opredeljujemo do družine kot temeljne družbene vrednote. Omeniti je potrebno stališče Cerkve, da javno opredeljevanje do vrednote družine in družinskega zakonika ne more biti privilegij majhne družbene in politične elite, temveč gre za vprašanje vseh državljank in državljanov. Podpora Cerkve vsem tistim aktivnostim, ki gredo v smeri zagotavljanja pravice do družinskega referenduma, je zato sestavni del njenih prizadevanj za utrjevanje temeljnih demokratičnih in državljanskih pravic prebivalcev Slovenije. To je tudi v skladu z določili II. vatikanskega cerkvenega zbora, ki se je za omenjene pravice v svojih dokumentih zavzel zelo jasno.

KAJ MENITE O NENEHNEM POUDARJANJU ZAGOVORNIKOV ZAKONA, DA DRUŽINSKI ZAKONIK TRADICIONALNI DRUŽINI NIČESAR NE JEMLJE? PRAVICE DOBIVAJO ZGOLJ OBLIKE SKUPNOSTI Z OTROKI, KI SO SE IZOBLIKOVALE TEKOM RAZVOJA DRUŽBE V ZADNJEM DESETLETJU.

Takšno mnenje seveda ne drži. V času sprejemanja spornega družinskega zakonika, ki ga je zaznamovala tudi nedemokratična izključitev civilne iniciative Za družino in pravice otrok, ni bilo mogoče objektivno predstaviti pomena vrednote družine in zakonske zveze za vzgojo otrok.

Nadaljevanje na naslednji strani

PRILOGA – STR. 2

IZ POGOVORA Z DR. TADEJEM STREHOVCEM (2)

… Prav tako se bo s sprejemom takšne družinske zakonodaje ustvarila pravna podlaga za spremembo učnih programov, ki bodo promovirali takšne življenjske sloge, ki so v nasprotju z večino staršev otrok v osnovnih in srednjih šolah.

ČE LJUDJE DOPUSTIJO, DA BO ZAKON SPREJET…

Z uvajanjem t. i. neregistrirane istospolne izvenpartnerske skupnosti se odpirajo vrata situacijam, ko bo lahko ogrožena premoženjska varnost družin. Pomislimo na primer, da je npr. stari oče dodeljen v sobo v domu starejših občanov. Dve leti kasneje pa po njegovi smrti moški sostanovalec začne trditi, da sta živela v neregistrirani istospolni skupnosti, dediči pa si bodo morali preko sodišča izboriti t. i. nujni delež družinskega premoženja. Sprejeti sporni družinski zakonik tudi namenoma omogoča samo posvojitve bioloških otrok v istospolne skupnosti z namenom, da bo Ustavno sodišče kasneje presodilo diskriminacijo na ravni osebnih okoliščin in zahtevalo popolno legalizacijo posvojitev otrok v istospolne skupnosti.

NESTROKOVEN PREDLOG ZAKONA

Takšni členi so nastali nestrokovno in brez javnih razprav. Razpravljanja po hodnikih, neformalna lobiranja in medijski pritiski ne morejo biti okolje za redefiniranje družine. Obstoječi Zakon o registraciji istospolnih partnerskih skupnosti z majhnimi popravki popolnoma odgovarja na njihova legitimna prizadevanja.

MOREMO TRDITI, DA JE IZJAVA MARIBORSKEGA NADŠKOFA MARJANA TURNŠKA, DA JE DRUŽINO TREBA ZAGOVARJATI Z VSEMI SREDSTVI, TUDI REFERENDUMOM, POLITIČNA?

Najprej je potrebno poudariti, da družina ni samo politična tema, temveč je temeljna družbena vrednota, o kateri je prav, da soodločamo vsi ljudje. Ni mogoče pristati na ideje, da se o družini in posvojitvah otrok lahko opredeljuje majhna politična skupina oz. stranka. V demokratični družbeni ureditvi imamo vsi državljani enake pravice in do vrednote družine se vsi lahko tudi javno opredeljujemo. Prav tako je nedemokratično, ko si majhna politična elita prisvoji neko svojo »resnico o družini« in večini odreka pravico do soodločanja. Referendum je najvišja oblika neposredne demokracije. Besede nadškofa Marjana Turnška so šle v to smer in niso v ničemer sporne.

ČE VERSKI PREDSTAVNIKI POZIVAJO K OMEJEVANJU PRAVIC ISTOSPOLNO USMERJENIH, NI TO ENAKO KOT, DA BI TI Z AKCIJAMI POZIVALI PROTI CERKVI?

Vaše stališče ne drži. Evropsko sodišče za človekove pravice je junija lani v svoji odmevni sodbi zelo jasno poudarilo, da se pri govoru o t. i. pravicah do istospolnih porok in posvojitev otrok ni mogoče sklicevati na Evropsko konvencijo o človekovih pravicah ter temeljnih svoboščin. To pomeni, da zakonodajna opredelitev zakonske zveze kot skupnosti moškega in ženske ter posvojitve otrok zgolj v takšne skupnosti, v ničemer ne predstavlja kršenja temeljnih človekovih pravic istospolno usmerjenih. Nenavadno je, da nekateri vladni predstavniki že dve leti namenoma zavajajo slovensko javnost in govorijo o kršitvah človekovih pravic istospolno usmerjenih, čeprav so dobro seznanjeni z odločitvijo omenjenega sodišča.

Iz Vrneta povzel Gašper Rudolf

dr. Tadej Strehovec je tajnik Komisije Pravičnost in mir pri SŠK

PRILOGA – STR. 3

ORATORIJ 2011 »V TVOJO SMER«

V smeri oratorija, ki se je med 11. in 15. julijem letos odvijal na Kapeli, je hodilo 27 animatork in animatorjev iz Nove Gorice ter okrožja, skupaj z 90 otroki, starimi med pet in dvanajst let. Oratorijsko dogajanje se je pod geslom »V tvojo smer« vrtelo okrog starozavezne svetopisemske knjige o preroku Joni. Knjiga je ena izmed najkrajših v Svetem pismu, a ima bogato sporočilnost.

JONA
33_2011_3.jpgPreroku Joni spregovori Bog in ga pošlje v Ninive, da bi tamkajšnje ljudi povabil k spreobrnjenju. Sprva se Jona Bogu upre in pobegne drugam, a kmalu spozna, da Bogu ne more ubežati. Rad ali ne, končno le izpolni nalogo, ki jo je dobil. »V tvojo smer« je spoznanje, do katerega pride Jona v svojem življenju. Namreč, da se človek lahko upira Bogu in sili v svojo smer, a samo Bog ve, kaj je zanj najbolje. Jona nas skuša nagovoriti ter spodbuditi, da bi iskali in hodili v tisto smer, ki jo ima za nas pripravljeno Gospod.

ORATORIJSKO DOGAJANJE
Tudi letos se je oratorijsko dogajanje začelo s krstom otrok v Oratorijanke in Oratorijance, sledil je dvig zastave skupaj z oratorijsko himno ter oratorijska igra o preroku Joni, ki so jo doživeto odigrale animatorke in animatorji. S pomočjo glavnega junaka oratorijske zgodbe – preroka Jone –  so otroci skozi razne dejavnosti, katehezo in delavnice ves teden odkrivali ter spoznavali smer, ki jo ima zanje pripravljeno Gospod.
Glede na starost so bili otroci razdeljeni v skupine, v katerih so sodelovali pri katehezi. Sledile so različne delavnice, in sicer: kuharska, modna majčka, športna, plesna, šahovska, novinarska, »ribica na potepu«, »nitkalica« ter ribje blazinice. Po kosilu smo imeli različne popoldanske dejavnosti: odkrivali smo kulturno zgodovinske znamenitosti Kapele, na bazenu smo igrali vodne igre, na celodnevnem izletu smo se hladili pod drevesi v Panovcu, obiskali smo gasilce, ki so nas prijetno osvežili, otroci pa so lahko pokazali tudi svoje kulinarične sposobnosti na kuharskem tekmovanju »Riba na oko«. Celotno dogajanje se je zaključilo s sobotno sveto mašo in kratko predstavitvijo oratorijskega tedna.

ZAHVALA

V imenu staršev in animatorjev gre posebna zahvala patru Davidu in sodelavcem s Kapele ter posameznikom, skupinam in družinam, ki so kakor koli pripomogli k uspešni izpeljavi projekta. Poleg darovanja svojega časa, prostorov, znanj in dobre volje, pa so za izvedbo bila potrebna tudi finančna sredstva. Sponzorji in donatorji letošnjega oratorija, ki se jim iskreno zahvaljujemo, so: ga. Anica Škorjanc, gostilna Metulj, picerija Alcatraz, gostilnica PR MIKIJU, FRUCTAL d.d., KARLA, d.o.o., PECIVO d.d., TRIMUŽIJAT d.o.o. in GLASMIK d.o.o. Bog lonaj in vse dobro vsem do prihodnjega oratorija! Do takrat pa »V tvojo smer«.

Ana Faganel

PRILOGA – STR. 4

SVETOVNI DAN MLADIH

MLADI IN PROSTI ČAS
Kadar govorimo o mladih in njihovem odnosu so sekt, magije, New Age-a, je potrebno najprej preučiti, kaj mlade zanima, je opozoril dominikanec Vincente Jara. Iz anket, ki so jih izvedli v državah zahodnega sveta je razvidno, da mladim v prostem času največ pomeni druženje s prijatelji, poslušanje glasbe, šport, televizija, internet in virtualne igre. Na zadnjem mestu je branje in počitek. Ankete so izvedli v ameriških in evropskih državah ter v razvitih azijskih državah.

ELEKTRONSKO KUMUNICIRANJE
Raziskave kažejo, da je branje (knjig, časopisov, periodike) najbolj zapostavljena dejavnost na račun interneta, mobilne telefonije, socialnih mrež, televizije (že več desetletij navzoča v družinskih okvirih). Branje je odstopilo čas novim ponudbam, kar je razumljivo, saj omogočajo to, kar mladi najbolj iščejo: komuniciranje, kontakt s prijatelji in poslušanje glasbe.

INTERNET
Glede uporabe interneta je raziskava pokazala, da je v glavnem povezana z iskanjem informacij, koristnih za študij, elektronsko pošto, spletnimi klepetalnicami in uporabo socialnih mrež. Danes računalnik predvsem uporabljamo za gledanje filmov in iskanje ter poslušanje glasbe. Poleg tega pa je uporaba interneta namenjena iskanju informacij o spolnosti, športnih temah, lepoti in prehrani.

DRUŽENJE IN SOCIALIZACIJA
Končno mladi tudi sami pokažejo prioritete v želji po spremembah. Verske sekte, magija in New Age mlade, posameznike ali skupine, nagovarjajo predvsem na čustveni (emocionalni) ravni, bolj kot na intelektualni ali idejni. Druženje in socializacija, biti ljubljen in sprejet, je bistveno za mladega človeka, ki se hitro prilagaja in sprejema življenjski stil odrasle osebe. Če mlad človek ne zna odkriti, kar spontano išče, bo zelo hitro postal plen načrtne propagande in zlorabe sektaških skupin, ki mu ponujajo in tudi omogočajo krog lažnih prijateljev, ki se jim lahko pridruži. Na drugi strani mladim govorica New Age-a ponuja, da jim bo magija spremenila usodo.

SVETOVNI DAN MLADIH
Prav na te izzive odgovarja Svetovni dan mladih, kjer se mladi srečajo, spoznajo druge, s katerimi bodo ostali v navezi preko interneta, komunicirali in pisali o svojih izkušnjah preko socialnih mrež. Pozitivno je, da je v program vključeno umetniško ozračje, v molitvi in glasbi, saj je glasba za mlade njihov festival. Poleg tega je mladim potrebno odgovoriti na njihova vprašanja, kaj iščejo, želijo. Z njimi je potrebno govoriti jasno, brez olepševanja, v njihovi govorici, ki jo razumejo.

ODGOVOR
Svetovni dan mladih je predvsem srečanje s Kristusom, z Bogom, z odgovorom, ki je Resnica. Bog ljubi mladega človeka takšnega kot je, ne glede ali je »fan« nekega glasbenega, športnega, televizijskega idola, takšnega kot je.

Aleš Rupnik

Kaj bo naredila mama?
Matija (4 leta) zatoži Mihca (6 let), da mu je nagajal. Mama med kuhanjem reče: »Bom že jaz z Mihcem poračunala!« Matija se vrne k Mihcu in ta ga vpraša, kaj je rekla mama. Matija pa zaskrbljeno: »Mislim, da te bo prodala!«